عمومی

جامعه‌ای که به امنیت و سلامت بها ندهد

روشن است که امنیت اصلی متعلق به این نیروها است و آنها کسانی هستند که به گفته امام علی ، قلعه های مردم هستند ، ان شا God الله (و سربازان ، انشا Godالله ، سنگر بیرق نهج البلاغه هستند). دلیل این امر این است که تا زمانی که شخص یا کشوری با دشمن خارجی در صلح نباشد ، نمی تواند کار مثبتی در خانه انجام دهد. از نفوذ خارجی و مداخلات بیجا جلوگیری می کند. امنیت نظامی ستون فقرات امنیت دیگر است. آنها سعی می کنند کار خود را بهتر انجام دهند و از مرزها در برابر آسیب محافظت کنند. آنها ضمن مراقبت از مرز ، امور داخلی را نیز رصد می کنند. اما اگر آنها بازی در پایگاه را مختل می کنند و این کار را برای متشنج ساختن مرز انجام می دهند ، آیا ما باید منتظر صبر از نیروهای نظامی و انتظامی باشیم؟

مخصوصاً اکنون که مرز زمینی دیگر قانون نیست. اطلاعات ، نفوذ و تأثیر آن چنان زیاد است که هیچ کس از آن پیشی نمی گیرد. مرزبانان اینترنتی چیزی از مرزبانان زمینی کم ندارند ، اما شاید بیشتر از این. کلیه امنیت دیگر توسط مقامات نظامی (رسمی و الکترونیکی) پشتیبانی می شود. کسانی که درباره گفتگو صحبت می کنند در حالی که می بینند دشمنانشان بطور پیوسته قدرت نظامی خود را افزایش می دهند ، از واقعیت دور هستند. خواب دیدن و درو کردن. ایجاد و تقویت نیروی نظامی نه برای تهاجم بلکه برای جلوگیری از تهاجم ضروری است و این اولویت است.

ایمنی دیگر این نیست که از امنیت بالایی کمتر نباشد ، اما از نظر درجه یا زمان ، سرعت تصمیم گیری و اثربخشی می توان گفت که این زیرمجموعه امنیت نظامی است. زیرا هیچ برنامه ریزی دیگری نمی تواند انجام شود مگر اینکه با یک خزنده بیگانه در بیرون باشید. اما از طرف دیگر ، هر یک از آنها می تواند در دراز مدت امنیت دولت و ارتش را تضعیف کند. برخی دیگر از ویژگی های مهم امنیتی عبارتند از:

امنیت سیاسی که با روابط بین دولت ها سروکار دارد و اقتدار ملی و اجتماعی را در صحنه های بین المللی و منطقه ای حفظ می کند. استقلال سیاسی بسیار مهم است و توسط مقامات نظامی پشتیبانی می شود. سیاستمداران می توانند با تقویت قراردادها ، قدرت ملی را تقویت یا تضعیف کنند.

امنیت اقتصادی بسیار مهم است. اگر امنیت اقتصادی به درستی تعریف نشود ، قراردادهای سیاسی قدرت تولید ملی را ضعیف می کند ، اشتغال محلی بازی نمی شود و واردات اساس تجارت خارجی است ، فساد رخ می دهد و گسترش می یابد و امنیت دیگر را به خطر می اندازد. پرت كردن.

امنیت اطلاعات زیرساخت کلیه ارتباطات است. هر کشوری رازهای خاص خود را در ابعاد مختلف دارد که اگر در دسترس دیگران قرار گیرد می تواند استقلال کشور را به خطر بیندازد. نیروهای اطلاعاتی در ابعاد مختلف نظامی ، سیاسی ، علمی ، اقتصادی و سایر موارد نگهبان دولت هستند و هر کسی در اسرع وقت از خطرات یا مزایا مطلع شود. دست برتر کسی است که در زمان کمتری و با قدرت تحلیلی بالاتر ، اطلاعات بیشتری داشته باشد.

امنیت قضایی یکی از مبانی مهم امنیت داخلی و بعداً امنیت خارجی است. روشن است که در هر کشوری ناگزیر درگیری وجود خواهد داشت و اگر دادگستری با عدالت کار کند ، مردم ملتزم به قانون می شوند و همه چیز در جای خود اتفاق می افتد. اگر امنیت قضایی مورد تردید قرار گیرد ، به یک ضرب المثل تبدیل می شود: “هر چقدر خراب شود ، آنها اصرار می کنند. واو ، در حالی که می پوسد ، نمک می شود” و همه چیز خراب می شود. در امور بین الملل ، قوه قضاییه نیز می تواند مداخله کند و این زمانی خواهد بود که از وضعیت داخلی اطمینان داشته باشد.

امنیت غذایی و بهداشتی از امنیت دیگر کمتر نیست. سلامت جسم و روح به امنیت غذایی بستگی دارد. ذهن کامل در بدن سالم. اگر دولت ها این را دست کم بگیرند ، بدون شک افراد بیمار ، نیازمند ، وابسته و نیازمندی خواهند داشت. تهیه دارو و درمان با امنیت غذایی و غذا در ارتباط است.

امنیت فرهنگی سلامت فکری و معنوی جامعه را تضمین می کند. مدت زمان آن بیشتر از سایر اقدامات امنیتی است ، اما مبارزه با تأثیرات آن بسیار بیشتر و دشوار است. در بسیاری از موارد ، امنیت فرهنگی نادیده گرفته می شود.

امنیت آموزشی به رشد جامعه و مشارکت در زمینه های علمی ملی و بین المللی منجر می شود و این واقعیت که ملت با ایجاد عدالت آموزشی به نیازهای توسعه ای خود پاسخ می دهد تا در تجارت بین المللی افراط نکند.

امنیت اجتماعی از اقدامات سالم اجتماعی حمایت می کند و به ملت اجازه نمی دهد که پرخاشگر یا منفعل شود و به خوبی از حقوق مدنی خود دفاع کند و یا در زمینه بیماری های اجتماعی به یکدیگر کمک کند.

در نظر گرفته شده است که همه این اقدامات امنیتی ضروری است. بدیهی است که اگر در هر یک از موارد فوق مورد غفلت واقع شود ، امنیت نظامی را به خطر می اندازد و دشمن خارجی را به مداخله علاقه مند می کند. کسانی که در موارد فوق شکست خورده یا مقصر هستند ، زمینه نفوذ و ورود خارجی را فراهم کرده اند. آنها هر چند شعار می دهند اما عملاً به نوعی با دشمن همکاری می کنند. کودتاهای خزنده از اینجا سرچشمه می گیرد.

هرکسی که در مورد امنیت صحبت کند اما خلاف آن عمل کند آب را به آسیای دشمن می ریزد. مدیریت اولین کلمه ای است که اگر به معنای عام به امنیت اعتقاد داشته باشد ، می تواند آن را مدیریت کند ، در غیر این صورت در مسیر اشتباهی پیش می رود و باعث افت ارزش می شود.

سلامتی همچنین می تواند مکمل هم باشد. به همین دلیل این دو نعمت در رمان ها با هم ذکر شده است. سلامت نه تنها به سلامت جسمی محدود می شود ، بلکه بهداشت روانی نیز محدود می شود ، سلامتی فقط به فرد محدود نمی شود بلکه اندام ها و م andسسات را نیز شامل می شود. اگر سلامت دستگاه در معرض خطر است ، پس نباید هیچ ایمنی وجود داشته باشد ، یا بالعکس ، اگر ایمنی وجود نداشته باشد ، سلامتی نیز وجود ندارد.

جامعه ای که برای امنیت و سلامتی ارزش قائل نباشد و به طور مستقل تصمیم گیری نکند ، خوشحال نخواهد بود و باید همیشه جیره خوار و غلام بیگانگان باشد.

دکمه بازگشت به بالا