جزئیات سند فوق محرمانه کمیته حقیقت‌یاب عراق/ جاسوسی شرکت امنیتی انگلیس تأیید شد

یک سند “بسیار محرمانه” از گزارش کمیته حقیقت یاب دولت عراق در مورد ترور سردار قاسم سلیمانی و “ابو مهدی المهندیس” منتشر شد که به شرح زیر است:

فرودگاه بغداد

گزارش عملکرد حقیقت یاب:

1. در 8 ژانویه سال 2020 ، وزارت کشور عراق دستور ویژه ای را برای ایجاد کمیته ویژه حقیقت یاب با دستور نخست وزیر صادر کرد.

2 – اعضای کمیته:

– وزیر کشور به عنوان رئیس کمیته

معاون عملیات مشترک

فرمانده پدافند هوایی

– رئیس دستگاه نظامی

– رئیس دفتر نخست وزیر

– فرمانده نیروی هوایی

وکیل رئیس آژانس امنیت ملی عراق

مدیرکل سرویس اطلاعات ملی عراق

رئیس آژانس اطلاعاتی سازمان بسیج مردمی

– اداره کنترل جرم در بغداد تحت نظارت وزارت کشور

مدیرکل هواپیمایی عراق

– مدیرکل سازمان هواپیمایی تحت نظارت وزارت حمل و نقل و ارتباطات

3- کمیسیون ماموریت حقیقت:

مأموریت این کمیته به شرح زیر است: بررسی چگونگی اصابت موشک به فرودگاه بین المللی بغداد بر روی دو وسیله نقلیه متعلق به سازمان بسیج مردمی که در تاریخ 3 ژانویه 2020 از فرودگاه بغداد درحال خروج بودند ، کمیته وظیفه داشت گزارش مفصلی در مورد واقعیت ها ، دستورات و وظایف میدانی ارائه دهد. که تعریف شده است.

فرودگاه بین المللی بغداد

4- اقدامات انجام شده:

در تاریخ 8 ژانویه سال 2020 ، اعضای کمیته حقیقت یاب برای بررسی مقیاس حادثه و وضعیت زیست محیطی ، جمع آوری تمام شواهد موجود و اطلاع از کارکنان فرودگاه و افراد مربوط به جزئیات فرود در فرودگاه ، وارد فرودگاه بین المللی بغداد شدند. بغداد اطلاعات دارد.

این اظهارات توسط کارمندان خدمات هواپیمایی عراق ، یک بخش کنترل هوایی سه نفره ، بیان شده است.

اظهارات 6 نفر از اعضای شرکت هواپیمایی اجنات الشام جمع آوری شد.

این اظهارات توسط دو نفر از پرسنل خدمات هوایی عراق بیان شده است.

شهادت دو کارمند شرکت “Bur Dubai” جمع آوری شد.

اظهارات توسط نه عضو شرکت امنیتی G4S انگلیس بیان شد.

بیانیه های آژانس امنیت عمومی ، مستقر در فرودگاه بین المللی بغداد ، که متشکل از 6 نفر است جمع آوری شد.


بیشتر بخوانید:

وی سندی کاملاً محرمانه درباره ترور سردار سلیمانی منتشر کرد


اسناد جمع آوری شده توسط کمیته حقیقت یاب به مدیریت فرودگاه بین المللی بغداد ارسال شد. همچنین از اعضای کلانتری در مورد میزان حادثه س wereال شدند و برخی از افسران پلیس در فرودگاه بین المللی بغداد در برابر قاضی حقیقت یاب مورد بازجویی قرار گرفتند و گزارش مستند ویژه ای توسط دفع و انفجار مواد منفجره تهیه شد.

کمیسیون حقیقت برای تعیین مشخصات محیطی ، نحوه بیرون آمدن وسایل نقلیه و اجساد شهدا و نوع و اجزای موشک هایی که این دو خودرو را هدف قرار داده بودند ، تصاویر دوربین مداربسته را در اطراف صحنه حادثه جمع آوری کرد.

دفاتر فرودگاه بین المللی بغداد گزارشی از خروج خود از حادثه از نظر فنی و شخصی ارائه دادند که گزارش سازمان هواپیمایی عراق و شرکت خدمات هواپیمایی است.

هواپیماهای سوریه

هواپیما شرکت اجنات الشام

آژانس امنیت ملی عراق و اداره امنیت فرودگاه بین المللی بغداد گزارش ویژه ای در این زمینه صادر کردند. آژانس امنیت ملی عراق همچنین کپی مجوزهای سفر ، اسناد مربوط به شهدا و لیستی از همه مسافران هواپیما را از دفتر اطلاعات فرودگاه بغداد دریافت کرد.

همچنین گزارشی از شرکت امنیتی G4S در فرودگاه بین المللی بغداد دریافت شد. با این حساب ، کمیته حقیقت یاب جلسه ای را در دهم ، دوازدهم و سیزدهم ژانویه 2020 برگزار کرد تا اسناد و روش های لازم را بررسی و بررسی کند.

حقایق

از ساعت 00:06 تا 00:11 صبح جمعه ، 3 ژانویه 2020 ، یک وسیله نقلیه سازمان بسیج مردمی ، یک تویوتای سیاه و یک اتومبیل دوم به نام هوندا استارکس وارد فرودگاه بین المللی بغداد شد و پس از بررسی آن ، به باند فرودگاه عزیمت کرد.

در ساعت 00:26 صبح ، هواپیمای هواپیمایی اجنات الشام از سوریه (دمشق) وارد فرودگاه شد و بلافاصله تجهیزات پشتیبانی زمینی G4S Andrews را در نزدیکی هواپیما مستقر کرد و نیروهای امنیتی طبق معمول در اطراف هواپیما بودند.

در ساعت 00:28 صبح ، دو وسیله نقلیه متعلق به سازمان بسیج مردمی به هواپیمایی که وارد فرودگاه شده بود نزدیک شدند و پنج چهره از سازمان بسیج مردمی ، حسن عبدالهادی آل سعیدی و محمد عبدالرضا الجابری را دریافت کردند. هواپیما بلند شد ، دو نفر از آنها افراد مسنی بودند که ماسک و کلاه ایمنی داشتند و هر دو در یک ماشین و دیگری در اتومبیل دیگر بودند.

در ساعت 00:31 صبح ، دو اتومبیل سازمان PMU با تجهیزات خارج شده از هواپیما هواپیما را ترک کردند و سپس بقیه مسافران به سالن مسافران منتقل شدند.

دقیقاً ساعت 00:37 بامداد ، سه انفجار در اطراف فرودگاه شنیده شد. فاصله زمانی بین دو خودرویی که شهدا را از روی آسفالت به محل حمله موشکی می برد تنها 6 دقیقه بود.

دقیقاً ساعت 00:45 بامداد ، گروهی از فرودگاه به محل حادثه حرکت کردند و در هوا و موشک به همه مسافران از جمله گروهی از ایران از جمله شهید قاسم سلیمانی و پنج شهید دیگر که دارای مجوز سفر بودند ، حمله هوایی و موشکی را مشاهده کردند. موارد بدست آمده از محل شناسایی شده است. در طرف عراقی ، پنج نفر حضور داشتند ، از جمله شهیدان ابومهدی المهندیس ، حسن عبدالهادی السعیدی ، محمد ریده الجابری ، محمد رشید الشعبانی و علی الحیدر.

بقایای شهدا توسط آمبولانس متعلق به سازمان بسیج مردمی منتقل شد. اجساد وسایل نقلیه و موادی که در محل حادثه ثبت شده بودند نیز به سایت دیگری منتقل شدند.

مدت زمان حمله موشکی به این دو خودرو و حضور نیروهای ویژه در فرودگاه تنها هشت دقیقه بود. ایستگاه پلیس فرودگاه بلافاصله اقدامات لازم را برای تحقیقات مقدماتی در مورد حادثه انجام داد.

طبق تصمیمی که شورای امنیت ملی عراق در نشست اضطراری 20/12/2019 صادر كرد ، این حادثه پس از هدف قرار گرفتن تیپ 45 بسیج مردمی در منطقه مرزی القائم بین عراق و سوریه رخ داد و بیش از 90 مهاجم كشته و زخمی شدند. اقدامات زیر انجام شده است:

ابتدا صدور مجوزهای پرواز هواپیماهای ائتلاف بین المللی را در مناطق محدود از جمله بغداد ، کربلا و بابل از 31 دسامبر 2019 به حالت تعلیق درآورید.

دوم ، نیروهای ائتلاف بین المللی سیگنال های رادار را از فرماندهی دفاع هوایی پس می گیرند.

سوم ، ادامه همکاری مشترک بین سرویس ضد تروریسم و ​​نیروهای ائتلاف بین المللی برای مبارزه با تروریسم بین المللی.

توصیه ها:

1) کلیه اقدامات تحقیقاتی انجام شده در منطقه حادثه را طبقه بندی کرده و جهت تحقیقات لازم از جمله مواد و موارد ثبت شده توسط سازمان بسیج مردمی در حادثه تا زمان انجام مراحل اولیه و مستند سازی کمیته حقیقت یاب توسط اداره کل اطلاعات و مبارزه با تروریسم به ایستگاه پلیس فرودگاه ارائه دهید. برای اطمینان از صحت و صحت روند کمیسیون حقیقت یاب قضایی ، وزارت کشور باید ارائه شود.

2) آژانس امنیت ملی عراق موظف بود تلاش های فنی و هماهنگی لازم را با رئیس کمیته حقیقت یاب در مورد روش های لازم برای تصویب موضوع و بررسی نتیجه انجام دهد.

پلیس عراق

3) تشکیل کمیسیون مشترک برای تحقیق در مورد حقایق عراق ، ایران ، سوریه و لبنان برای بررسی ابعاد حادثه جنایی و شناسایی شکاف های امنیتی در هر کشور.

4) سرویس اطلاعات ملی عراق را ملزم به ادامه هماهنگی با مقامات خارجی مربوطه با هدف همکاری و ارائه اطلاعات مربوط به کشف ابعاد حادثه و شرایط محیطی و تکمیل پرونده کمیته حقیقت یاب کند.

5) اعضای سرویس اطلاعاتی این کمیته (سازمان اطلاعات و امنیت ملی ، اطلاعات داخلی ، اطلاعات نظامی و اطلاعاتی برای سازمان بسیج مردمی) را موظف به کار و همکاری با هدف کشف طرفی که سعی در تخلف و ایجاد خلا creating اطلاعاتی دارد ، کند. وی در انجام عملیات تروریستی و اقدامات انجام شده پس از آن در این عمل جنایتکارانه نقش داشته است.

6) سازمان هواپیمایی عراق را ملزم به نصب دوربین های نظارتی مدرن و پیشرفته برای پوشش کلیه جزئیات حوادث رخ داده در خیابان های منتهی به فرودگاه بین المللی بغداد ، نظارت بر تحولات در آنجا و اختصاص بودجه لازم برای اجرای این پروژه که از سال 2014 به بعد موکول شده است ، کرده است.

فرودگاه بغداد

7) اقدامات لازم توسط دولت عراق برای جلوگیری از تکرار هواپیماهای ائتلاف بین المللی که حریم هوایی عراق را نقض می کنند ، از جمله ورود به حریم هوایی عراق بدون تأیید رسمی ، انجام شود.

8) تأمین و تقویت پدافند هوایی عراق با اختصاص بودجه لازم برای فرماندهی كل نیروی هوایی ، دستگاه ها و دستگاه های امنیتی برای خرید و تجهیز تجهیزات ، سلاح ها و رادارهای مدرن تا بتوانند مأموریت خود را در كنترل حریم هوایی عراق و پشتیبانی اهداف انجام دهند. حیاتی برای انجام خوب است.

9) وزارت امور خارجه اقدامات لازم را برای پیگیری حادثه تروریستی قانونی و بین المللی انجام می دهد

10) کار هواپیمایی کشوری در تحقیق درباره پرونده تعدی هواپیماهای آمریکایی به وسیله نقلیه بسیج مردمی و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خطرات و تهدیدهایی که ممکن است سلامت هواپیمایی عراق را با خطرات امنیتی تهدید کند ، برخلاف توافق های سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی (ایکائو)

11) خاتمه خدمات G4S Security و فسخ قرارداد با این شرکت و واگذاری این موضوع به شرکتهای خدمات محلی توسط وزارت کشور با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری.

12) خاتمه خدمات شرکت “سیرک” در زمینه حمل و نقل هوایی و وزارت حمل و نقل موظف است کارمندان داخلی شرکت را با کارمندان خارجی شرکت جایگزین کند.

13) تعیین کار کمیته حقیقت یاب و تحویل پرونده به مقام در دستگاههای مختلف از جمله اداره کل اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور جهت استفاده از نتایج تحقیقات و اخذ دستور لازم جهت اقدامات قانونی توسط کمیته حقیقت یاب.

14) ارائه گزارش اولیه به كمیته حقیقت یاب برای تعیین چگونگی وقوع حادثه برای رسیدن به نتیجه نهایی ، مدت زمان مشخصی طول می كشد.

15) ادامه کار این کمیته تا رسیدن به نتیجه نهایی و اتخاذ تصمیمات و پیگیری های بعدی

16) ارائه نتایج تحقیقات و توصیه های کمیته حقیقت یاب ارائه شده به نخست وزیر و فرمانده کل قوا برای اطلاع و سفارش.

انتهای پیام / 4033 / ص

دکمه بازگشت به بالا