جزئیات کالا و هزینه بسته کورونا



تاکنون با اعتباری که از طرف بانک ، بودجه و اعتبارات ارزی ارائه شده ، رقمی نزدیک به 100 میلیارد تومان برای توزیع بسته حمایتی کرونا پیش بینی شده است که از طریق کانال تسهیلات بانکی یا کمک رایگان.

به گزارش دیباروز ، پس از شیوع کروناویروس ، کشور ما تقریباً دو ماه است که در شرایط ویژه ای قرار داشته و بخش های مختلفی به ویژه اقتصاد تحت تأثیر قرار گرفته است ، بنابراین شرکتها غالبا تعطیل یا کاهش قابل توجهی دارند. درآمد آمد. بنابراین به دلیل نیاز به حمایت دولت از افراد آسیب پذیر و مشاغل ، بسته حمایتی با گزینه های مختلف پیش بینی شده و به تدریج در دستور کار قرار گرفت.

اما برای حمایت از بسته حمایتی ، منابع بانکی ، بودجه دولت و صندوق توسعه ملی که به حدود 100 میلیارد تومان می رسد ، استفاده می شود که بیشتر آنها از طریق بانک ها تأمین می شود.

تعویق اقساط به مدت 3 ماه

این در حالی است که در مصوبات اول مقرر شده است برای مشتری های بانک ها و تسهیلات دریافت کنندگان تمهیداتی فراهم شود که این امر پرداخت اقساط وام را با کاهش درآمد این روزها دشوار کرده است.

در نتیجه ، برای دارندگان مشاغل ، به ویژه مشاغل کوچک که تحت تأثیر شیوع تاج ویروس قرار گرفته اند و با مشکلات مالی روبرو هستند ، پیش بینی می شد اقساط وام های فردی و قانونی از مارس تا سه ماه به تعویق بیفتد ممکن است همچنین اقساط وام وام های خوب به همه افراد در این طرح گنجانده شده است.

خدمات را به دارندگان چک های برگشتی متوقف نکنید

با این حال ، کاهش و حتی قطع درآمد و از دست دادن واحدهای صنفی باعث شده تا نگرانی از بازگشت چک های خود نباشند. در همین راستا ، بانک مرکزی تصمیم گرفت از مالکان چک ها حمایت کند ، افرادی که چک های آنها از مارس تا پایان اردیبهشت بازگردانده می شود. بانکها نباید خصوصی باشند ، در حالی که در شرایط عادی خدمات بانکی به صاحبان چک های برگشتی ارائه نمی شود. البته اتحادیه ها خواستار بازگشت چک های آنها در این دوره به بانک نشدند که مورد قبول واقع نشد ، زیرا باید حقوق هر دو طرف صادرکننده و همچنین ذینفع چک محفوظ بماند.

وام های یک تا دو میلیون و 4 درصدی از اتحادیه ها و 12 درصد از افراد ذی نفع

اما در بسته حمایتی برای اقشار آسیب پذیر نیز دو نوع وام پیش بینی شده بود که وام 75 هزار میلیون تومانی بود که بانک مرکزی از منابع بانک و کاهش ذخایر قانونی آن پیش بینی کرد.

در نتیجه در مرحله اول مقرر شد تسهیلات از یک تا دو میلیون تومان به تقریباً چهار میلیون نفر از شرکتهای آسیب دیده با نرخ سود 4٪ اختصاص داده شود که 12٪ از کل سود و 8 است. درصد آن را دولت فرض خواهد کرد.

پس از مدتی ، بانک مرکزی وام 12 میلیون با نرخ سود 12 درصد به تقریبا 23 میلیون خانوار یارانه (تقریبا 78 میلیون نفر) پیشنهاد داد که تصویب شد و در صورت دولت برای این خانوارها اعمال می شود. سیستم تقاضا را تعریف می کند. پرداخت می شود

هم نصب 4٪ اصناف و هم 12٪ از دریافت كنندگان تأمین اعتبار به حساب اعطای وام شما تعلق می گیرد و تقریباً 24 ماه پس از حدود چهار ماه تنفس از حساب شما کسر می شود.

از 200 تا 600 هزار تومان و بدون درآمد کمک می کند

کمک دیگری که به عنوان پول نقد و پرداخت رایگان پیش بینی شده بود ، منابع بودجه دولت است که تقریباً به 1.5 میلیون خانواده و بدون درآمد پرداخت می شود ، به گونه ای که طبق اندازه خانواده ، بین 200 تا 600 هزار تومان در چهار مرحله به مرحله ، یارانه شما به حساب واریز می شود که برای یک خانواده مجرد 200000 تومان ، برای یک خانواده دو هزار و 300 هزار تومان ، برای خانواده سه نفره ، 400000 تومان برای یک خانواده سه نفری ، 500 هزار تومان برای یک خانواده چهار نفری و 600،000 تومان برای یک خانواده بالاتر.

هزینه پرداخت این بسته حمایتی بیش از 300 میلیارد تومان در ماه است که درمجموع در چهار ماه برنامه ریزی شده به 1.350 میلیارد تومان می رسد.

مبلغ پرداختی برای سیستم درمانی.

این در حالی است که با شیوع تاج ویروس ، تأمین هزینه های مربوطه ، به ویژه در زمینه بهداشت و درمان ، موضوع ویژه ای برای دولت بود و طبق آمارهای اخیر ، تاکنون 4000 میلیارد نفر اختصاص یافته است. جذب منابع دولتی به سیستم بهداشت و درمان. بخش های مختلفی از جمله ستاد ملی کرونا ، دانشگاه علوم پزشکی و بیمه درمانی درگیر شده اند.

یک میلیارد دلار ذخیره ارزی

علاوه بر منابعی که بانکها و بودجه دولت برای تأمین هزینه بسته پشتیبانی کرونا و سایر هزینه ها استفاده می کنند ، کمک های صندوق توسعه ملی نیز در دستور کار قرار گرفت.

اما با توجه به هزینه های سنگین کورونا و وضعیت درآمدی دولت ، مدتی بحث هایی در مورد تأمین اعتبار صندوق توسعه ملی مطرح شده است و پیشنهادهایی ارائه شده است ، تا اینکه رئیس جمهور نامه ای به مقام معظم رهبری نوشت. وی خواستار خروج یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای بخش بهداشت و همچنین تهیه بیمه بیکاری شد که سرانجام سران با آن موافقت کردند.

با امکان برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی ، بانک مرکزی این منابع را به ریال در اختیار دولت قرار می دهد و با توجه به اینکه نرخ بازار نیما به ریال تبدیل می شود ، نرخ فعلی نیمایی به حدود 14000 تومان می رسد. حداقل حدود 14 میلیارد تومان به دولت ارائه می دهد.

انتهای پیام


انتشارات سایت بر اساس سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، بنابراین مسوولیت کلیه محتوای این سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و سامانه بر خط دیباروز هیچ مسوولیتی در قبال تمامی نوشته های سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا