اقتصادی

جزییات از سرگیری سفرهای زمینی خارجی

جزئیات از سرگیری سفرهای زمینی به خارج از کشور

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جزئیات از سرگیری سفرهای زمینی به خارج از کشور با وسایل نقلیه عمومی را در پی گسترش واکسیناسیون و کنترل شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

به گزارش دیباروز، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سه روز پیش در خصوص سفر زمینی به خارج از کشور تصریح کرد که در آینده نزدیک امکان تردد جاده ای با وسایل نقلیه عمومی به کشورهای همسایه فراهم می شود. در پی انتشار این خبر که البته حکایت از رونق سفرهای خارجی در سال های گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا دارد، داریوش باقر جوان – مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا): قبل از شيوع ويروس كرونا، سفرهاي جاده اي با وسايل نقليه شخصي و عمومي به كشورهاي همسايه انجام مي شد و پيش از اين بيماري تردد مسافران تقريباً به تمام كشورهاي همسايه انجام مي شد.
وی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا به دلیل تدوین پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های سفر به دلیل فاصله اجتماعی، سفر زمینی به کشورهای همسایه محدود شد اما با تکمیل واکسیناسیون در کشورهای مختلف و کنترل شیوع این بیماری. ویروس کرونا، این سفرها احیا شده است.”

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: از سرگیری و از سرگیری سفرهای خارجی زمینی منوط به توافقات دوجانبه و چندجانبه ای است که با کشورهای همسایه منعقد می شود و باید پروتکل های بهداشتی مشترکی در این زمینه نوشته شود. البته این وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه است، اما هر پروتکل امضا شده در این زمینه و هر توافقی که حاصل شود، اجرا می کنیم.
باگرگاوان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته قبل از شروع شیوع کرونا، سفرهای زمینی به تمامی کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان، جمهوری نخجوان و مانند آن داشتیم. البته در سوریه قبل از اینکه شاهد اتفاقات چند سال گذشته باشیم، همیشه تردد مسافران زمینی داشتیم و با توجه به بهبود شرایط این کشور و کنترل شیوع ویروس کرونا، سفرهای زمینی به سوریه آغاز خواهد شد. از نو. به عنوان مثال، قبل از شیوع ویروس کرونا، اتوبوس‌های عراقی زائران را به ایران منتقل می‌کردند و برای حج راهی قم و مشهد می‌شدند که ممکن بود تکرار شود.
وی در خصوص نرخ بلیت سفرهای خارجی گفت: برای سفرهای خارجی با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، قیمت بلیت تعیین می شود و اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد، قطعا با آن برخورد می کنیم.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا