اقتصادی

واکنش سریع خارجی‌ها به ثبت جهانی راه‌آهن ایران

یک مجری تور راه آهن گفت: ثبت راه آهن ملی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو با واکنش سریع برخی گردشگران و آژانس های خارجی روبرو شد. نامه های مورد علاقه در مسیر جهانی سازی ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، راه آهن شمال و جنوب ایران که بندر ترکمن در شمال را با بندر امام خمینی (ره) در جنوب متصل می کند ، در چهل و چهارمین جلسه کمیته میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. طول مسیر ثبت شده حدود 1400 کیلومتر است ، در همین حال ، 89 ایستگاه انتخاب شده با توجه به مقادیر تاریخی ، عملکردی و مستندات خود ، همراه با پله های مهم ، امکانات تاریخی و لوکوموتیو ثبت شده است.

محمد محسنیان – محقق راه آهن ، مخترع و مجری گردشگری راه آهن و در مورد تأثیر این ثبت در گردشگری ، وی گفت: “معمولاً یكی از انگیزه ها و كنجكاوی برای انتخاب مقصد سفر ، میراث ثبت شده یونسكو است ، زمانی كه راه آهن كشوری با این مقیاس در فهرست میراث جهانی یونسكو ثبت شود. . »باید علاقه و کنجکاوی را برانگیزد.

اما وی به مشکلی در سفرهای ریلی اشاره کرد و افزود: اکنون که راه آهن ایران به مقصد عمومی تری تبدیل شده است ، اگر گردشگران خارجی و حتی گردشگران داخلی بخواهند در این مسیر تردد کنند ، وضعیت نامناسب ، زیرساخت های جاده ای و امکانات راه آهن مشاهده می شود که تبلیغات متقابل انجام خواهد شد. “

وی افزود: “به نظر من ، راه آهن ملی ، در همان منطقه که در سراسر جهان ثبت شده است ، دارای دو مسیر بسیار جذاب برای سفر است: از گرمسار به شرقا و دورود به اندیمشک ، در حالی که این مسیرها ضعیف ترین زیرساخت ها را دارند ، که بسیار مایه تاسف است. . راه آهن شمال ، حداقل یک جاده در نزدیک راه آهن وجود دارد و از طریق آن می توانید زیبایی راه آهن را مشاهده کنید ، اما در مسیر جنوبی ما امکانات یکسانی نداریم و حیف است چنین فرصتی را از دست بدهید گردشگری

در سال 1996 که اولین قطار گردشگری را راه اندازی کردیم ، هر قطار (واحد شمارش) را به مبلغ 900000 تومان اجاره کردیم ، اما راه آهن ناگهان تصمیم گرفت که چرا از این سفرها پشتیبانی می کند و قیمت آن را به 16 میلیون تومان برای هر کرایه می رساند. پدر منوی در مصاحبه ای مجازی درباره مشکل شاخص گردشگری ریلی گفت: “محدودیت های مسئولیت ها در این زمینه تعریف نشده است.” قطار گردشگری یک قطار اختصاصی با امکانات ویژه طراحی شده است که در راه آهن با هدف خاصی کار می کند و در برخی از نقاط راه آهن متوقف می شود ، اما آیا چنین امکاناتی را می بینید؟

محسنیان درباره کارآیی اقتصادی گردشگری ریلی نیز گفت: اجازه دهید به عنوان مثال در این مورد صحبت کنم ، در سال 1996 که اولین قطار گردشگری را راه اندازی کردیم ، هر قطار (واحد شمارش) را به مبلغ 900000 تومان اجاره کردیم ، اما راه آهن ناگهان به نتیجه گیری چرا این سفرها “. او پشتیبانی کرد و قیمت را برای اجاره هر ROM به 16 میلیون تومان رساند ، تا کنون قیمت آن را ذکر نمی کنم ، چقدر افزایش یافته است. از سوی دیگر ، محدودیت های بیشتری برای Corona وجود دارد و نمی توان قیمت را به طور مستقیم تعیین کرد. فکر نمی کنم دیگر یک سفر قطاری یک روزه با 350 هزار تومان انجام شود.

وی گفت: “البته این هزینه در سفرهای جاده ای نیز رخ داده است ، اما این سفر با قطار مطابقت ندارد ، زیرا شما تجربه توقف در مکان هایی با راه آهن را دارید که چنین امکان و فرصتی به هر وسیله و تحت هر شرایط دیگری را دارد.” اضافه. . “شما نمی توانید پیدا کنید. با این حال ، هزینه های سفر آنقدر گران شده است که سفر طبقه متوسط ​​حذف شده است.

محسنیان درباره اولویت راه آهن با توجه به ثبت جهانی نیز گفت: اولویت راه آهن سفرهای برنامه ریزی شده است. در ابتدا ، توجیه اینکه مقصد مقصد قطار گردشگری نیست ، بلکه مسیر است ، برای مقامات بسیار دشوار بود. از سوی دیگر ، حمل و نقل برای مجموعه راه آهن مقرون به صرفه تر است. درست است که یکی اولویت را به قطار مسافری می دهد ، اما در واقع شناخته شده است. راه آهن ریال از قطار گردشگری سود نمی برد ، اما از نظر نام تجاری و تصویر مقرون به صرفه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا