عمومی

سفری رؤیایی از یک مسیر ریلی/ قطار گردشگری لرستان به راه افتاد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استانداری ها: استان‌های غربی ایران اسلامی با قابلیت‌های منحصر به فرد تاریخی، طبیعی و گردشگری از جذاب‌ترین استان‌های کشور هستند که همه ساله در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران از سراسر کشور هستند.

طعم گردشگری ریلی

این در حالی است که مردم لرستان در سرزمینی زندگی می کنند که از شمال تا جنوب و شرق تا غرب به رنگ های روشن مزین شده است که باید شکرگزار این همه نعمت خدادادی بود و از آن در توسعه اقتصادی استان حداکثر استفاده را کرد.

سفر رویایی از قطار راه آهن/گردشگری در لرستان

لرستان را می توان سرزمین کوه های سر به فلک کشیده، رودخانه های خروشان، آبشارهای جادویی، دشت های بهشتی، دریاچه های بی نظیر، دریاچه های بکر و جنگل های انبوه بلوط نامید که بهشت ​​تکه ای ناب از طبیعت است. جنگ ایران اسلام آورده است.

وجود آثار تاریخی منحصر به فرد مانند قلعه ها، خانه های تاریخی، غارهای باستانی، جاذبه های مذهبی مانند زیارتگاه ها، جاذبه های طبیعی مانند آبشارهای بی نظیر، سراب های جوشان، دریاچه های بکر، دریاچه های زیبا و دشت های سرسبز برای گردشگران مطلوب است.

سفر رویایی از قطار راه آهن/گردشگری در لرستان

در این میان برخی از این آثار ارزشمند در خط راه آهن منطقه لرستان قرار دارند و به منظور جذب گردشگر، برنامه هایی در قالب احداث بزرگترین راه آهن گردشگری غرب کشور در دستور کار قرار گرفته است.

قطار گردشگری لرستان در نوروز 1401 از این شهر خوش آمدی ایستگاه تنگ هفت میزبان گردشگرانی است که از ایستگاه های مختلف عبور می کنند.

قطار گردشگری لرستان میزبان گردشگران نوروزی است

مناظر دیدنی و منحصربفرد در مسیر این مسیر قطار از جمله آبشار زیبای بیشا و آب آب و هوای گرمو «چوب ها» و جلوه های منحصر به فرد زندگی روستایی در آب ها.خرج کننده“چشمه های گوگرد آب”چ سنگر شاهکار مهندسی صنعت حمل و نقل ریلی در ایستگاه «سپیددشت» در کنار رودخانه خروشان «قیصر»، کوه های سر به فلک کشیده، تونل ها و پله های راه آهن ثبت شده در فهرست آثار ملی از جمله جلوه ها و جاذبه های ویژه در مسیر قطار گردشگری است.

سفر رویایی از قطار راه آهن/گردشگری در لرستان

سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در این خصوص اظهار داشت: با توجه به حجم زیاد درخواست های گردشگر، تمام تلاش خود را برای همکاری با قطار گردشگری با این عزیزان انجام داده ایم.

وی گفت: اما با توجه به حجم پروازهای سراسری تنها با یک واگن از این قطار برای سفرهای تفریحی گردشگران موافقت شده است.

سفر رویایی از قطار راه آهن/گردشگری در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوستان گفت: در این راستا گردشگر در یک سفر یک روزه از اصیل خوش آمدی ترانسفر به تنگه هفت و جاذبه های طبیعی استان و بعد از ناهار می توانید دوباره با همان تریلی برگردید.

دکمه بازگشت به بالا