بین الملل

ورشو: روسیه در عرصه جهانی باید منزوی شود/ کرملین واکنش نشان داد

یک دیپلمات ارشد لهستانی از تصمیم کشورش برای ممانعت از حضور وزیر امور خارجه روسیه در نشست ماه آینده سازمان امنیت و همکاری اروپا حمایت کرد و گفت: «لازم است روسیه به طور کامل در عرصه بین المللی منزوی شود».

به گزارش دیباروز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پاوی جابلونسکی، معاون توسعه اقتصادی و همکاری های وزارت امور خارجه لهستان به رسانه های لهستانی گفت: از نظر ما روسیه باید تا حد امکان از عرصه بین المللی حذف شود. به دلیل حمله آن به اوکراین، منزوی باشید.»

وی افزود: این نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا است و موضوع امنیت اروپا برای همه کشورهای این نشست مهم است. اما روسیه چنین موردی را نقض می کند. روسیه خود منافعی دارد که در تضاد با کل این سازمان است.

ورشو اعلام کرد که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا علیه مقامات روسیه از ورود به این نشست منع شده است. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تصمیم لهستان برای جلوگیری از ورود وزیر خارجه روسیه به نشست ماه آینده سازمان امنیت و همکاری اروپا که قرار است از 24 تا 26 نوامبر در لودز برگزار شود، “بی سابقه و غیرقابل قبول” است. “.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) در واکنش به این خبر گفت که تصمیم ورشو برای ممنوعیت ورود سرگئی لاوروف برای روسیه مضر نیست، بلکه برای خود سازمان امنیت و همکاری اروپا مشکل ساز است.

پسکوف به خبرنگاران گفت: پایان سال گذشته و آغاز سال جاری را به خاطر بسپارید. این سازمان امنیت و همکاری اروپا بود که در واقع پیشنهاد سازنده روسیه برای گفتگوهای پروژه محور در مورد مسائل امنیتی را رد کرد. این سازمان امنیت و همکاری اروپا بود که همه چیز را رد کرد. چنین اظهارات و تصمیماتی به سختی می تواند برای روسیه به خصوص برای سرگئی لاوروف مشکل ایجاد کند. اما حقیقت این است که این تصمیم لهستان برای خود این سازمان مشکل ایجاد می کند. سازمان امنیت و همکاری اروپا با تحریم روسیه امتیازات زیادی را از دست خواهد داد.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا