اقتصادی

کرملین: روسیه گاز مجانی به اروپا نخواهد داد

کرملین می‌گوید روسیه در حال کار بر روی راه‌هایی برای دریافت پول برای صادرات گاز خود به روبل است و اگر کشورهای اروپایی از پرداخت هزینه واردات خود به ارز روسیه خودداری کنند، تصمیمات لازم را در زمان مناسب اتخاذ خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، در نشست روز جمعه رهبران اتحاديه اروپا درباره درخواست روسيه در هفته گذشته مبني بر اينكه كشورهاي نادوست بايد قيمت گاز را به روبل بپردازند، موضع مشتركي اتخاذ نشد.

تصمیم روسیه در واکنش به تشدید تحریم‌های آمریکا و اروپا در واکنش به حمله نظامی مسکو به اوکراین، نگرانی‌ها در مورد امنیت انرژی را تشدید کرده است و کشورهای اتحادیه اروپا و شرکت‌های بلوک در تلاش برای درک عواقب آن هستند.

بانک مرکزی روسیه، دولت و گازپروم، تنها صادرکننده گاز به اروپا، تا 31 مارس فرصت دارند تا پیشنهادات مربوط به سیستم پرداخت گاز روبل را به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ارائه کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک کنفرانس خبری گفت: ما گاز را به صورت رایگان ارائه نخواهیم داد و این واضح است.

کریستین لیندنر وزیر دارایی آلمان در مصاحبه با شبکه ولت روز جمعه به تامین کنندگان انرژی آلمان توصیه کرد که هزینه گاز روسیه را به روبل پرداخت نکنند. یکی از مشاوران ارشد دولت ایتالیا نیز هفته گذشته اعلام کرد که ایتالیا به پرداخت هزینه واردات انرژی روسیه به یورو ادامه خواهد داد.

کلودیو دسکالزی، مدیرعامل گروه انرژی ایتالیایی انی در کنفرانسی در امارات گفت: تنها موضوع مهم در اروپا گاز است و روسیه از ما می‌خواهد که به روبل پرداخت کنیم که ما آن را نداریم و در قراردادمان هم نیست. . در روز دوشنبه.

اتحادیه اروپا در نظر دارد وابستگی خود به گاز روسیه را در سال جاری به میزان دو سوم کاهش دهد و تا سال 2027 واردات سوخت های فسیلی از این کشور را متوقف کند.

ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که در سال جاری 15 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع را به اتحادیه اروپا عرضه خواهد کرد. تاسیسات LNG ایالات متحده با ظرفیت کامل کار می کنند و تحلیلگران می گویند هرگونه افزایش صادرات ایالات متحده به اروپا به قیمت کاهش صادرات به سایر مناطق تمام خواهد شد.

به گزارش رویترز، صادرات گاز روسیه به اروپا در سال گذشته حدود 155 میلیارد متر مکعب بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا