اقتصادی

از سرگیری پروازهای عراق با پروتکل‌های مشترک

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از از سرگیری پروازهای ایران به مقصد مختلف عراق از جمله نجف و بغداد خبر داد و گفت: “شرکت های هواپیمایی می توانند با رعایت قوانین و پروتکل های بهداشتی هر روز مجوز پرواز برای این کشور را دریافت کنند.”

به گزارش دیباروز ، پس از شیوع ویروس کرونا در جهان و محدودیت های اعمال شده بر سفر از طریق زمین ، دریا و هوا ، کشورهای مختلف مذاکره کرده و بر سر پروتکل های دوجانبه و چندجانبه برای ایجاد روابط ، به ویژه در زمینه پروازهای مسافری توافق کردند . در این میان ، به استثنای چند مقصد خارجی ، بیشتر کشورهایی که قبل از شیوع کرونا به بیشتر کشورها سفر کرده اند ، مطابق پروتکل های کرونا ، پروازهای خود را از سر گرفته اند.

تورگ دهقان زنگنا ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ، در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران ، در مورد آخرین وضعیت پروازهای خارجی و از سرگیری پروازها بین ایران و عراق اظهار داشت: شیوع این بیماری وجود داشته و خواهد گرفت. ویروس کرونا ، و ما هیچ محدودیتی به جز پروتکل های سلامتی و عروق ویروس کرونا نداریم.

وی افزود: “طی روزهای گذشته ، ما با مقامات عراقی مذاکراتی انجام دادیم و سرانجام تصمیم بر این شد که پروازهای خطوط هوایی عراق به ایران و خطوط هوایی ایران از سر گرفته شود تا بتواند مسافران و زائران خود را به این کشور همسایه همراهی کند.”

و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: شنبه گذشته ، هواپیمایی عراق به تهران و مشهد پرواز کرد و البته ما از نظر پروتکل های بهداشتی کنترل زیادی بر این پرواز داشتیم و شرکت های هواپیمایی ایران می توانند هر روز از هفته. مردم برای این کار آنجا هستند. “از آنها بخواهید مجوز پرواز به نجف و بغداد را صادر کنند.

دهقان زنگنه گفت: “پروتکل های بهداشتی برای این پرواز مانند سایر سفرهای خارجی رعایت می شود و ما می توانیم برای جلوگیری از مسافرت هوایی و غیره به بررسی مسافران و کنترل افراد آلوده به ویروس کرونا بپردازیم و مسافران نیز باید تست PCR را با منفی انجام دهند. به گفته دیگران نتیجه دهید. “شما سفرهای خارجی دارید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا