عمومی

جشنواره‌های سینمایی؛ بایدها و نبایدها

به گزارش پایگاه خبری دیباروز،

بیمن شوکی نویسنده و منتقد سینما در حاشیه حضور در برنامه «شهر فرنج» دیباروز با اشاره به انتقادات و گلایه ها از برگزاری جشنواره های مختلف گفت: سینما هنری صنعتی است که عمدتاً با شکوه، شکوه همراه است. و تبلیغات: جشنواره ها جزء لاینفک سینما هستند و سینما همیشه به جشنواره ها نیاز دارد.

وی افزود: هر جشنواره پیام خاص خود را دارد و با توجه به تعداد تولیدات سالانه، حضور 12 جشنواره موجه است.

این نویسنده و منتقد سینما گفت: برخی از جشنواره های سینمایی ما یک رویداد میز هستند و بیشتر سینمادوستان آن را جدی نمی گیرند.

وی گفت: جشنواره‌های مهم ما جشنواره‌های فجر، سینما حقیقت، فیلم کوتاه تهران، کودک و نوجوان و عمار هستند که حتی اگر برخی از آنها وابسته به سازمانی باشند، رسالت دارند.

شوکی تاکید کرد: اکران جشنواره های شهرهای دیگر فرصتی برای سینمادوستان برای تماشای این فیلم ها بود و از این طریق سینماها بازسازی شدند.

علیرضا مجمع، نویسنده و منتقد دیگر سینما گفت: «تعداد جشنواره‌های سینمایی که در ایران برگزار می‌شود بیشتر از حد معمول برای برگزاری جشنواره‌ها در هر کشوری است».

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر جشنواره‌ها توسط سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود، سینماگران جشنواره‌ها را منبع درآمدی می‌دانند.

این نویسنده و منتقد سینما با بیان اینکه جشنواره فیلم قرار بود چند فیلم را در زمان و مکان خاصی به نمایش بگذارد، تصریح کرد: انگیزه شکل گیری جشنواره فیلم فجر، احیای سینمای مرده ایران بود.

این شورا با انتقاد از برپایی جشنواره فیلم فجر در سایر استان ها گفت: سینما در جشنواره ها نباید به شهرستان ها برود بلکه باید دانش آموزان و فرهنگ جشنواره برود.

دکمه بازگشت به بالا