عمومی

فیلم کوتاه، فرازها و فرودها

طبق پایگاه داده دیباروز ،
محمدصدیق موسوی ، مدیر انجمن فیلم های جوان فرانگ شاه گفت: “جشنواره های فیلم کوتاه برخلاف فیلم های داستانی باید برگزار شود زیرا مکان دیگری برای نمایش این نوع فیلم ها وجود ندارد ، در حالی که فیلم های بلند را می توان در سینما تماشا کرد.” .

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم تهران با 37 سال پیش مشهورترین جشنواره خاورمیانه و غرب آسیا است ، گفت: 4 هزار و 986 فیلم خارجی از بیش از 102 کشور جهان وارد دبیرخانه جشنواره فیلم تهران شدند که انتخاب آنها 8 ماه به طول انجامید.

وی گفت: “در نتیجه این انتخاب ، 56 فیلم خارجی برای جشنواره انتخاب شدند.”

موسوی درباره ارسال فیلم های کوتاه محلی به دبیرخانه جشنواره در کرونا گفت: “ما فکر کردیم امسال ، با وجود گسترش کرونا ، تولیدات سینمایی را کاهش دادیم ، در حالی که 1585 فیلم محلی به دفتر جشنواره رسیدند ، از جمله 142 فیلم محلی با موضوعات مختلف.” در حال رقابت هستند

محمدصدیق موسوی گفت: “فضای مجازی یک شوخی است و جای امنی نیست.” احتمال دزدیده شدن فیلم وجود دارد. بیشتر صاحبان مشاغل تمایلی به انتشار آنها در فضای مجازی نداشتند و از 142 فیلم ایرانی ، 75 صاحب اجازه انتشار آثارشان در فضای مجازی را دادند.
وی گفت: علاوه بر امکان سرقت آثار هنری در فضای مجازی ، انتشار آنها در بستر مجازی ورود به جشنواره دیگری را غیرممکن می کند.
موسوی با اشاره به به تعویق انداختن جشنواره فیلم کوتاه به مدت سه ماه ، افزود: “همه هیجانات و رقابت های جشنواره فیلم با راه اندازی آن در فضای مجازی از بین می رود.”
مدیر انجمن فیلم های جوانان گفت: “ما اجازه چاپ کتبی برای انتشار آثار منتخب را در فضای مجازی دریافت کرده ایم.”

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره وضعیت فعلی و تاجگذاری گفت: “ما نمی توانیم از کسانی که به سینما علاقه مند هستند فیلم های فعلی را تماشا کنیم.”
وی به پروتکل های بهداشتی تجویز شده برای سینماها اشاره کرد و گفت: امسال برخلاف سال گذشته میزبان حضور مردم نخواهیم بود و فقط صاحبان مشاغل مجاز به حضور هستند.

موسوی گفت: “به جز صاحبان مشاغل و معلمانی که از اپلیکیشن” هاشور “استفاده می کنند. سیستم های” Video and Twal “برای مردم و طرفداران می توانند فیلم های کوتاه را با 5000 تومان تماشا کنند.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران دو دلیل تولید انبوه فیلم کوتاه در کرونا را اعلام کرد.
وی گفت: “در روز اول ، بیش از 4000 نفر فیلم های كوتاه را با سیستم های بی سابقه تماشا كردند.”

دکمه بازگشت به بالا