عمومی

نقد فیلم یا “قلم فروشی”

طبق پایگاه داده دیباروز ،
پوریا ذوالفقاری ، منتقد سینما ، در مصاحبه با “شهر فرانج” در مورد قلمرو انتقاد واقعی و انتقاد سنتی صحبت کرد و افزود: در این شرایط اقتصادی نمی توان گفت در فضای نقد فیلم هیچ اختلافی وجود ندارد. فضای انتقاد در سینما پیچیده و آلوده است.

ذوالفقاری گفت که علت این اختلافات باید مشخص شود که چرا برخی از مردم قلم های چشمه می فروشند.

صحبت از جدایی منتقدان حرفه ای و عابران در صنعت سینما ، افزود: در آستانه جشنواره ها شنیدم که کارگردان ها به برخی از منتقدان پول می دهند تا از محصولاتشان نظر مثبت دهند.

پوریا ذوالفقاری گفت: “اگر نظر مثبتی درباره ی یك فیلم و یك بازیگر نوشته شود ، با كمك شخص هنرمند” پسند “می شود و بعداً ظاهر می شود.

همانطور که منتقد فیلم “علی فرهمند” درباره خرید برخی رسانه های منتقد گفت: “یک منتقد واقعی در حرفه رسانه ، فیلم سازی تحصیل کرده و سوادش روان است و به هیچ وجه فیلم را نقد نمی کند.”

فرهمند درباره فساد در نقد فیلم صحبت کرد و افزود: “نقد فیلم فقط مشاهده یک نگرش نیست.” در جشنواره فیلم فجر ، من قادر به دیدن همه فیلم ها نبودم ، اما با نوشته هایی روبرو شدم که همه فیلم ها را شاهکار توصیف می کرد. فیلمسازان درباره فساد در سینما صحبت می کنند اما در فساد در نقد فیلم صحبتی نمی شود.

علی فرهمند ، منتقد سینما گفت: تاکنون مبالغی از 2 تا 3 میلیون تومان برای درخواست پول به من پیشنهاد شده است. مشکل اصلی این است که مردم به عنوان منتقد می نویسند اصلاً منتقد نیستند و فقط انتقاد می کنند. کسانی هستند که با کارگردان مشورت می کنند اما آنها در زمینه نقد به تهیه کننده و تهیه کننده او یک حلقه سیاه می دهند.

دکمه بازگشت به بالا