برترین های کسب و کارعمومی

خمیر درزگیر پنجره دوجداره چیست؟

در فصل سرد سال راه های مختلفی برای افزایش دمای خانه و جلوگیری از هوای سرد و اتلاف انرژی در داخل وجود دارد که از آن جمله می توان به استفاده از شومینه، بخاری و سایر وسایل گرمایشی اشاره کرد. یکی از مهم ترین دلایل استفاده از پنجره های دوجداره در صنعت ساختمان، عایق بودن و درزبندی پنجره های دوجداره است که از ورود سرما در زمستان و گرما در تابستان و همچنین عایق دو جداره جلوگیری می کند. – پنجره های با شیشه از بسته شدن. ورود ذرات مضر هوا به داخل ساختمان یکی از باورهای غلطی که بسیاری از افراد دارند این است که فکر می کنند پنجره های دوجداره همان پنجره های استاندارد هستند. در ساختمان ها، نقش اصلی پنجره های دوجداره عایق حرارتی است.

کاغذ برای پنجره های دو جداره در عایق حرارتی

بخش های مختلف در درب ها و پنجره های دوجداره امکان عایق بندی را فراهم می کند. از جمله قطعات قابل ذکر می توان به شیشه دوجداره اشاره کرد که در عایق کاری شیشه دوجداره upvc نقش اساسی دارد زیرا ساختار شیشه دوجداره به گونه ای است که از ورود و خروج گرما جلوگیری می کند. و انرژی خنک

یکی از مواد برای آب بندی و عایق بندی شیشه های دوجداره، لاستیک های آب بندی به کار رفته در پروفیل و عموماً از EPDM ساخته شده است. در واقع وظیفه اصلی این لاستیک بند ها عایق بودن و جلوگیری از گرما و صدا می باشد.

اندازه، استحکام، خاصیت ارتجاعی و … رینگ مورد استفاده در شیشه دوجداره با تجهیزات مخصوص اندازه گیری می شود تا بتواند در مقابل عوامل داخلی و خارجی مقاومت کند و عایق کاری کارآمد و طول عمر بالا داشته باشد. پروفیل های مورد استفاده برای پنجره های دوجداره دارای طول عمر و استحکام بسیار بالایی هستند و به لطف خواصی مانند درزگیرها می توانند در برابر صدا، گرد و غبار، آب و طوفان با شدت 150 کیلومتر بر ساعت بدون لرزش مقاومت کنند. .

در هنگام آب بندی و عایق کاری پنجره های دوجداره چسب استفاده شده در اطراف پنجره های دوجداره نیز بسیار حائز اهمیت است که بعد از عملیات نصب برای آب بندی استفاده می شود. البته باید در نظر داشت که اگر خاصیت آب بندی و عایق بودن در و پنجره خراب شده باشد، عملیات چسباندن در هر زمانی امکان پذیر است.

آب بندی پنجره های دوجداره با چسب ماستیک سیلیکونی

یکی از مواد مورد استفاده برای عایق کاری و آب بندی پنجره upvc در کرج، درزگیر سیلیکونی است.

چسب سیلیکونی نوعی چسب است که به طور مرتب استفاده می شود یا برای آب بندی به ماستیک اضافه می شود. چسب سیلیکونی با توجه به خواص و ویژگی های خود نسبت به سایر چسب ها مانند چسب های پلیمری آب بندی بهتری دارد و بیشتر برای عایق کاری واحدهای شیشه ای عایق استفاده می شود. سیلیکون و اکسیژن مهمترین اجزای چسب های سیلیکونی هستند.

چسب های سیلیکونی در رنگ هایی مانند سفید، مشکی، خاکستری، قهوه ای و بی رنگ موجود هستند، بنابراین می توان از آن ها بر روی انواع مواد استفاده کرد. برای آب بندی پنجره های دوجداره با چسب سیلیکونی معمولا از انواع شفاف، بی رنگ یا سفید استفاده می شود.

ویژگی های چسب سیلیکونی با کیفیت بالا

پس از خشک شدن در برابر آب و باران، برف و نور مستقیم خورشید مقاوم است.

استفاده از مصالح نوع اول و رنگ هایی مانند سفید، مشکی، قرمز، بی رنگ

مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش و خواص خود را از دست نمی دهد.

چسب نرم است، بنابراین هنگام کار استفاده از آن آسان است.

پس از خشک شدن خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کنید

بعد از خشک شدن ترک نمی خورد

قابلیت چسبندگی و آب بندی عالی

قابل استفاده بعد از رنگ آمیزی

ضد زردی و ضد باکتری

جذب سریع

نحوه استفاده از چسب سیلیکون

پس از اتمام نصب پنجره ها، قبل از چسباندن، باید اطراف آن را به خوبی تمیز کنید تا از گرد و غبار دور بماند. همچنین دقت کنید که ناحیه ای که سیلیکون میزنید کاملا خشک باشد تا چسب به راحتی به قسمت مورد نظر بچسبد و محکم شود. چسب را درست روی محل مورد نظر بریزید. اگر کمی چسب در جایی که نمی خواهید ریخت، نگران نباشید، به راحتی با آب و صابون پاک می شود.

ابتدا قسمت آب بند مورد نیاز و آب بند هوا را با دستمال کاغذی کاملاً تمیز کنید و از خشک بودن ناحیه ای که چسب زده می شود اطمینان حاصل کنید.

اگر درز پنجره مورد نظر بزرگتر از 4 یا 5 میلی متر باشد. ابتدا از درزگیر ماستیک برای پر کردن حفره استفاده می شود و یک لایه چسب سیلیکونی برای آب بندی استفاده می شود.

در روزهای آفتابی 2 تا 3 ساعت و در روزهای ابری بیش از 5 ساعت بگذارید تا خشک شود.

فقط از درزگیر ماستیک برای لایه زیرین استفاده نکنید، برای مناطقی که در معرض آب و باران هستند از چسب آکواریوم یا سیلیکون استفاده کنید.

نکاتی برای محافظت از پنجره های دوجداره با درزگیر سیلیکونی

بهتر است در همان ابتدا عایق را با چسب سیلیکونی نصب نکنید و به بعد موکول کنید.

بهتر است این کار را به یک تکنسین پنجره با تجربه بیشتر بسپارید تا آن را به درستی و کارآمد انجام دهد.

هنگام استفاده از چسب سیلیکون باید از دستکش و ماسک برای جلوگیری از خطرات سلامتی استفاده شود.

اگر درزگیر سیلیکونی با پوست تماس پیدا کرد، بلافاصله با آب و صابون بشویید.

جلوه سقف پنجره های دوجداره را کنترل کنید

پنجره های دو گاز لاستیک آب بندی و چسب سیلیکونی اجزای اصلی پوشش و آب بندی پنجره های دو گاز و سایر قسمت هایی هستند که این دما را تامین می کنند. پنجره دوجداره نیز نقش مفیدی در پنجره و آب بندی دارد.

برای بستن پنجره ها به نکات زیر توجه کنید

اگر شکل درز مهم است، پس از ریختن چسب روی دهانه و قبل از خشک شدن آن، با پشت قاشق یا انگشت آغشته به آب، درز را صاف کنید.

درزگیر را به آرامی و با احتیاط بمالید تا یک خط صاف روی درز ایجاد شود.

برای کاهش احتمال انقباض از درزگیرهای انعطاف پذیر استفاده کنید.

منبع: نمایندگی وین تک در کرج

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا