علمی و پزشکی

“دلمیکرون” سویه نیست

به گزارش شفاف، نشریه اینترنتی هندی «فرست پست» در این باره نوشته است: عنوان دلمیکرون از ترکیب نام سویه های دلتا و اومیکرون ویروس کرونا گرفته شده است.

یکی از مقامات بهداشتی هند اخیراً Delmicron را به عنوان مخلوطی از اوج همزمان سویه های دلتا و آمیکرون که سراسر اروپا و ایالات متحده را دربرگرفت نام برد.

چه سازمان بهداشتی در مورد Delmicron نظر داده است؟

نه تنها سازمان بهداشت جهانی (WHO) بلکه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده نیز هنوز در مورد ادعاهایی مبنی بر شکل‌گیری سویه جدیدی از ویروس کرونا به نام delmicron اظهار نظر نکرده‌اند.

کارگروه ملی Covid-19 هند و شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) هنوز از واژه delmicron استفاده نکرده اند.

کلمه delmicron از کجا آمده است؟

تمام گزارش‌های اخیر با استفاده از کلمه delmicron بر اساس نقل قول دکتر شاشانک جوشی، عضو گروه کاری Quid 19 در ماهاراشترا، هند است.

بر اساس گزارش ها، دکتر جوشی در بیانیه اخیر خود گفت: «دلمیکرون» ترکیبی از سویه های دلتا میکرون و ویروس کرونا است که منجر به افزایش بروز کووید ۱۹ در اروپا و آمریکا شده است.

در حال حاضر، در حالی که برخی گزارش‌ها از سویه جدیدی از ویروس کرونا به نام Delmicron صحبت می‌کنند، این چیزی نیست که دکتر جوشی درباره آن صحبت می‌کند. به نظر می رسد که دکتر جوشی در واقع در اطراف است شرایط گفته می‌شود که قله‌های دلتا و آکرون باعث افزایش بروز کووید 19 در یک منطقه خاص می‌شوند.

بنابراین، دلمیکرون سویه جدیدی از کروناویروس نیست و اساساً شرایطی است که در آن سویه‌های دلتا و میکرون (1) یا به طور همزمان در یک بیمار مبتلا به COVID-19 و (2) شناسایی می‌شوند یا به سرعت در یک منطقه پخش می‌شوند.

آیا ترکیب دلتا و میکرون (دلمیکرون) علائم خاصی دارد؟

تاکنون علائم متفاوتی به دلیل وجود آن در حالت دلمیکرون گزارش نشده است.

علائم دلمیکرون شبیه به علائم سویه های آمیکرون و دلتا است که برخی از آنها به شرح زیر است:

* افزایش دمای بدن

سرفه های مداوم

* از دست دادن یا تغییر در حس بویایی یا چشایی

* سردرد

* آبریزش بینی

* گلو درد

مطالعات اخیر نشان داده است که هر دو سویه دلتا و میکرون ویروس کرونا به سرعت منتقل می شوند، با این حال، در دو مطالعه اخیر، محققان بریتانیایی دریافتند که احتمال ابتلای افراد مبتلا به آلرژی به ویروس کرونا نسبت به افرادی که دارای سویه دلتای ویروس هستند، بیشتر است. آنها کمتر به شکل حاد بیماری مبتلا می شوند.

دکمه بازگشت به بالا