اجتماعی

بررسی موارد ابتلاء کودکان و نوجوانان به سویه مسری دلتا در آمریکا

نوع دلتا عفونی باعث افزایش شیوع ویروس کرونا در بین کودکان و نوجوانان در ایالات متحده و سراسر جهان شده است ، بله ، نه در آنجا.

به گزارش دیباروز ، کارشناسان بهداشتی آمریکا می گویند هیچ شواهد محکمی وجود ندارد که نشان دهد عفونت دلتا عفونی باعث افزایش عفونت یا بیماری شدید در کودکان و نوجوانان در مقایسه با گونه های قبلی این ویروس می شود و دلیل افزایش شیوع کودکان مبتلا به آن بیماری منفرد است. نسبت به سایر گونه های ویروسی مسری تر است.

طبق اعلام آکادمی اطفال آمریکا و انجمن بیمارستان های کودکان آمریکا ، میزان عفونت هفتگی در بین کودکان آمریکایی در اوایل سپتامبر (این ماه) از 250،000 فراتر رفت و این عفونت در اوج شیوع COVID-19 در زمستان به اوج خود رسید. در همه گیری ویروس کرونا ، بیش از پنج میلیون کودک در ایالات متحده به کرونا مبتلا شده اند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی ، سویه دلتا حداقل در 180 کشور جهان شناخته شده است.
در ایالات متحده ، میزان ابتلا به کووید 19 در کودکان و نوجوانان در اواخر آگوست و اوایل سپتامبر امسال (2021) کمتر از دو در 100000 کودک گزارش شده است.

به گفته کارشناسان بهداشت آمریکایی ، اکثر کودکان مبتلا به دلتا در ایالات متحده دارای شکل خفیف یا بدون علامت این بیماری هستند و نیازی به بستری شدن ندارند.

واکسن های کووید 19 همچنان از کودکان 12 سال به بالا که واجد شرایط واکسیناسیون در برابر نوع دلتا عفونی هستند ، محافظت می کند. نرخ هفتگی بستری شدن برای افرادی که واکسن را در ماه ژوئیه دریافت نکرده بودند ده برابر بیشتر از کسانی بود که واکسن کرونا را دریافت کرده بودند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا