علمی و پزشکی

از سویه جدید ویروس کرونا چه می‌دانیم؟ / “لامبدا” مسری‌تر از آلفا و گاما

به گفته شاف ، سوئی ، از آن زمان به بعد ، این سویه در این کشور آمریکای جنوبی شیوع پیدا کرده و علت بیش از 80٪ عفونت های جدید است.

این گونه اکنون حداقل در 26 کشور جهان از جمله انگلستان شناسایی شده است و سازمان بهداشت جهانی در 14 ژوئن گونه لامبدا را نامگذاری کرد.

آژانس بهداشت عمومی انگلستان می گوید این نوع را به دلیل جهش در پنجه های پروتئینی آزمایش می کند که ویروس را قادر می سازد به سلول های انسانی متصل شود.

نگرانی اصلی دانشمندان احتمال افزایش انتقال و احتمال افزایش مقاومت ویروس در برابر آنتی بادی های خنثی کننده است ، به این معنی که می تواند سریعتر گسترش یابد و در برابر واکسن ها و درمان های آنتی بادی مقاومت بیشتری داشته باشد.

با این حال ، در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر تشدید بیماری یا کاهش اثر واکسن های استفاده شده وجود ندارد.

آخرین تحقیقات چه می گوید؟

به گزارش ایندیپندنت ، مطالعه جدیدی که هنوز توسط سایر دانشمندان بر اساس نمونه هایی از کادر پزشکی شیلی بررسی نشده است ، حاکی از آن است که لامبدا از هر دو نوع آلفا (انگلیسی) و گاما (برزیلی) مسری است.

این مطالعات همچنین نشان می دهد که انواع لامبدا بیشتر از انواع آلفا یا گاما در پاسخ آنتی بادی که در بیمارانی که یکی از واکسن های تاج ساخت چین را دریافت می کنند ، از ایمنی فرار می کنند ، می باشد. با این حال ، پیش نویس این مطالعه ، که در اول ژوئیه منتشر شد ، هیچ واکسن دیگری را بررسی نکرد.

طبق آخرین گزارش های 2 ژوئیه ، هشت مورد از این نوع در انگلیس شناسایی شده است که احتمالاً رقمی دست کم گرفته شده است.

سرویس بهداشت عمومی انگلستان در گزارش اولیه خود در تاریخ 25 ژوئن ، جزئیات بیشتری را در مورد شش مورد اول شناسایی شده از طریق نمونه گیری ژنتیکی ارائه داد. با این حال ، هیچ یک از این موارد منجر به مرگ 28 روز پس از نتیجه آزمایش مثبت نشد.

دکمه بازگشت به بالا