علمی و پزشکی

اُمیکرون، سویه ای سریع و متفاوت

کارشناسان در روزهای اخیر به این نکته اشاره می کنند که تاکنون اطلاعات کمی از آمیکرون در دسترس است، فقط می دانیم که سرعت انتشار سریع تری دارد و علائم و عوارض آن متفاوت و در برخی موارد خفیف تر است.

به گزارش دیباروز، طعم و بوی بیماران تغییر نمی کند، اما بیماران علائمی مانند راش، ضعف، خستگی یا بی اشتهایی دارند.

بر اساس گزارش اخیر دویچه وله، انتشار سریع آمیکرون در جهان باعث نگرانی کارشناسان شده است. بر اساس گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی، آمیکرون در مدت زمان کوتاهی به بیش از 70 کشور جهان رسیده است و به ویژه در آفریقای جنوبی در حال پیشرفت است. با این حال، اطلاعات زیادی در مورد آن وجود ندارد. به عنوان مثال، این که چقدر شایع است، چگونه توسط یک واکسن تحت تاثیر قرار می گیرد، یا چه اثراتی بر روی فرد دارد.

اکنون محافل پزشکی به این نتیجه رسیده اند که آمیکرون علائم متفاوت و غیرعادی دارد.

آنجلیک کوتزی، رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی، به بی‌بی‌سی گفت: «بیماران اغلب از سردرد، بی‌حالی یا خستگی مفرط شکایت می‌کنند و این را بیشتر از افراد مسن از جوانان می‌شنویم».

علائم خفیف

تعداد زیادی از مبتلایان نیز از خارش گلو و سرفه خشک رنج می برند. دکتر کوتزی افزود: تب پایین است و علائم بیماری خفیف تر و خفیف تر از سایر بیماران کرونری است که قبلاً درمان کرده ام.

نکته دیگر این است که هیچ یک از بیماران آمیکرون از کاهش حس چشایی یا بویایی شکایت نداشتند. علائمی که نشانگر اصلی سویه آلفا هستند.

حتی فرض شده است که ویروس کرونا در جهش‌های متوالی خود، پایین‌ترین حس بویایی و چشایی را هدف قرار می‌دهد. در بهار سال 2021، پزشکان بریتانیایی گفتند که از دست دادن این دو حس در بیماران دلتا کمتر از سویه «آلفا» است.

کوتز همچنین گفت که علائم emicron در بیماران تحت درمان، از جمله در بیمارانی که واکسینه نشده بودند، خفیف بود و همه بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان بهبود یافتند. با این حال، این مقام بهداشتی آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد که میانگین طول عمر بیماران در این کشور کم است و در مصاحبه با تلگراف هشدار داد که آمیکرون ممکن است عوارض جانبی جدی تری برای بیماران مسن مبتلا به دیابت یا بیماری قلبی داشته باشد.

جوش و جوش روی پوست

یک پزشک خانواده در بریتانیا نیز موارد قابل توجهی از ناهنجاری های پوستی در افراد مسن را فهرست کرده است. دیوید لوید گزارش داد که 15 درصد از کودکان مبتلا به آمیکرون دچار لکه ها و تاول های شدید می شوند و در عین حال ضعف، خستگی، سردرد و از دست دادن اشتها را نیز تجربه می کنند.

لوید به اسکای نیوز گفت: «ما همیشه گروه بسیار کوچکی از بیماران کووید را داشته‌ایم که برجستگی‌های عجیبی روی صورت و بدن خود داشتند، اما داشتن چنین علائمی برای 15 درصد از کودکان میکرونی اصلاً طبیعی نیست. .

محافل درمانی و متخصص در حال حاضر بر روی عوارض پوستی میکرونیزه تمرکز کرده اند. دکتر لوید با استناد به مشاهدات بالینی خود، این فرض را تایید کرد که میزان انتشار آمیکرون دو برابر شده است و امیدوار بود که این سویه به اندازه دلتا کشنده نباشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا