علمی و پزشکی

زالی: مثبت شدن تست‌های PCR مراجعان سرپایی نشان از چرخش بالای اُمیکرون دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شیوع بالای ویروس کرونا با سویه آمیکرون، تأیید کرد: تست‌های PCR بالا و مثبت در کلینیک‌های سرپایی نشان‌دهنده میزان بالای شیوع این ویروس است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، دکتر علی رضا زالی گفت: تعداد مبتلایان جدید طی 24 ساعت گذشته در استان تهران به 250 نفر رسید و 142 بیمار جدید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در تهران به ۲۳۵۷ نفر رسیده است، افزود: از این تعداد حدود ۶۹۹ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.

به گفته رئیس دانشگاه، تعداد مراجعین به درمانگاه‌ها و بخش‌های بهداشتی سرپایی تهران در شب گذشته به ۱۵ هزار و ۸۵۰ نفر رسید.

زالی تاکید کرد: به طور کلی 48 درصد از معاینات PCR در هفته گذشته شهروندان تهرانی مراجعه کننده به مراکز درمانی یا سرپایی مثبت بوده است، در حالی که این تعداد نسبت به هفته گذشته 10 تا 15 درصد بوده است.

وی تاکید کرد: تست‌های PCR بالا و مثبت در کلینیک‌های سرپایی نشان‌دهنده میزان بالای شیوع این ویروس است.

رئیس دانشگاه نسبت به شیوع بالای کرونا هشدار داد و خواستار رعایت دقیق نشریات بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم وجود فضاهای سرپوشیده و شلوغ به ویژه تسریع در واکسیناسیون برای سومین بار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر زالی گفت: در حال حاضر مجموع واکسینه شدگان کرونا در تهران 23 میلیون و 500 هزار نفر است که از این تعداد 3 میلیون و 540 هزار نفر. در نوبت سوم تعداد افراد واکسینه شده در نوبت اول 9 میلیون و 400 هزار نفر و کل افراد واکسینه شده در دور اول 10 میلیون و 520 هزار نفر بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا