برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

راهنمای جامع تزریق بوتاکس

بوتاکس دور چشم یکی از روش های رایج زیبایی برای از بین بردن چین و چروک دور چشم می باشد و در مقایسه با سایر فرایندهای زیبایی دارای کارایی بسیار بالایی است. پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساس است، به همین علت زودتر از بقیه قسمت های صورت دچار آسیب و چین و چروک می شود. بعد از سلامتی، زیبایی یک اصل مهم در چهره است. چین و چروک های اطراف چشم می توانند تاثیر بسیار منفی بر روی زیبایی چهره شما بگذارند.

امروزه و با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های بسیار زیادی برای وجود دارد. بوتاکس دور چشم گزینه بسیار مناسبی برای از بین بردن چروک های ناخوشایند اطراف چشم است. بوتاکس دور چشم یکی از بهترین روش های از بین بردن چین و چروک های اطراف چشم است که شما می توانید پس از ظهور این چین و چروک ها برای انجام اقدام کنید.

بهترین سن برای تزریق بوتاکس دور چشم

در مورد سن و سال مناسب برای انجام بوتاکس این ناحیه باید بگوییم معمولا هیچ محدودیت سنی برای انجام این کار وجود ندارد. به طور کلی مراجعه کنندگانی که برای انجام بوتاکس ناحیه اطراف چشم اقدام می کنند، بالای 30 سال هستند. بهتر است اگر قصد انجام بوتاکس دارید، قبل از اینکه چین و چروک های اطراف چشمتان عمیق شود، نسبت به انجام آن اقدام کنید تا نتیجه رضایت بخش تری بگیرید.

آیا تزریق بوتاکس دور چشم همه چین و چروک ها را از بین میبرد؟

طبق تحقیقاتی که بر روی افراد انجام شده است، بوتاکس می تواند چین و چروک های ریز زیر چشم را به طور کامل از بین ببرد. بهتر است تا اگر قصد انجام بوتاکس را دارید، قبل از اینکه این چروک ها و خطوط عمق پیدا کنند، برای انجام بوتاکس اقدام کنید. در این صورت قطعا شما نتیجه بهتر و مطلوب تری از بوتاکس خواهید گرفت.

در مورد از بین رفتن چین و چروک و خطوط اطراف چشم باید بگوییم اگر این خطوط بسیار عمیق باشند، قطعا به مدت زمان طولانی تری برای برطرف شدن نیاز دارد. علاوه بر تمام این موارد فاکتورهایی از قبیل جنس پوست، سن، عمق چین و چروک ها و… نیز در اثر بخشی بوتاکس به شدت تاثیر گذار هستند.

عوارض بوتاکس دور چشم

از آنجایی که پوست ناحیه اطراف چشم بسیار نازک و حساس است، باید بعد از تزریق بوتاکس منتظر یک سری عوارض بسیار خفیف باشید. توجه داشته باشید درصد بروز این عوارض بسیار کم است و در مورد همه صدق نمی کند؛ اما در کل این حق مسلم شماست که قبل از انجام بوتاکس، اطلاعات کاملی در مورد آن داشته باشید و این موضوع را از جوانب مثبت و منفی بررسی کنید. شایع ترین که ممکن است بعد از انجام بوتاکس برای دور چشم رخ دهند، عبارتند از:

  • بروز اختلال در بستن چشم ها
  • افتادگی پلک
  • ایجاد تورم و کبودی
  • بی حسی در اطراف چشم ها
  • ضعف عضلانی موقت

تمامی موارد بالا جزو شایع ترین عوارضی بودند که در بیمارانی که بوتاکس اطراف چشم انجام دادند، مشاهده شده است. و اما نادرترین عوارضی که در بیماران رخ داده است:

  • سردرد و سرگیجه
  • قرمزی و کبودی
  • خونریزی در ناحیه تزریق
  • نامتقارن شدن صورت
  • اختلال در کنترل مثانه
  • احساس درد در ناحیه تزریق
  • اختلال در بلع

فواید و کاربردهای تزریق بوتاکس

می توان از بوتاکس در دو حوزه زیبایی و درمانی استفاده کرد، در ادمه کاربردهای بوتاکس را توضیح می دهیم:

آناتومی صورت برای تزریق بوتاکس pdf |اموزش نقاط تزریق بوتاکس

کاربردهای زیبایی بوتاکس

با توجه به اینکه تزریق بوتاکی یک روش ایمن و مفید است، طرفداران زیادی هم دارد زیرا سریع نتیجه آن را می بینید و عوارض کمی هم دارد و روش تهاجمی نیست و بدون خون ریزی انجام می شود. همان‌طور که در قسمت بالا اشاره کردیم، از بوتاکس استفاده‌های زیادی می‌شود. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که بوتاکس تنها برای از بین بردن چین و چروک است؛ در حالی که این ماده در موارد مختلف به کمک ما می‌آید و می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را برطرف کند.

BOTOX، در رفع چین و چروک‌های اطراف چشم، پیشانی، گردن، اطراف لب، خط اخم (بین دو ابرو) و خط خنده کاربرد فراوان دارد. در واقع این ماده در رفع خطوطی که در اثر فعالیت ماهیچه‌ها ایجاد شده‌اند به کار می‌رود. بالا بردن گوشه لب، نوک بینی و ابرو و کاهش دیده شدن لثه هنگام خنده از دیگر موارد استفاده زیبایی از این ترکیب است. این ترکیب با همراهی فیلر و چربی، خطوط چانه و افتادگی پایین صورت را کاهش می دهد.

کاربردهای درمانی

کاربردهای درمانی بوتاکس هم طرفداران خاص خود را دارد ولی این نوع تزریق حتما باید توسط پزشک انجام شود.

. کاربرد های درمانی بوتاکس عبارتند از:

  • کمک به درمان زخم برجسته و گوشت اضافه
  • کمک به درمان و توانبخشی بیماران مغز و اعصاب

بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک پوست

در قسمت‌های بالا به شما توضیح دادیم که افراد برای از بین بردن چین و چروک‌های خود از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. اما عموما بهترین و راحت‌ترین راه از بین بردن چین و چروک‌ها، استفاده از بوتاکس است. به همین دلیل روزانه افراد زیادی به مطب تزریق بوتاکس مراجعه می‌کنند.

چین و چروک‌ها به وسیله‌ی کرم‌ها و ژل‌های ضد چروک خیلی دیر از بین می‌روند و شما نیاز دارید که حداقل ۶ ماه از این کرم‌ها استفاده کنید تا بتوانید تاثیر آن‌ها را روی پوست خود ببینید که البته این کرم‌ها تنها چروک‌های سطحی شما را از بین می‌برند. بوتاکس به محض تزریق شدن، تمامی چین و چروک‌های عمیق و سطحی پوست را ناپدید می‌کند و پوست شما را جوان و سالم جلوه می‌دهد. تزریق بوتاکس به پیشانی، زیر بغل، دست، خط خنده و غیره در تزریق بوتاکس در منطقه یک تهران توسط دکتر ساعدی تزریق بوتاکس انجام می شود.

بوتاکس برای درمان میگرن

دردهای میگرنی بسیار طاقت فرسا هستند و باعث کلافگی و رنجش بسیاری از افراد شده اند. جالب است بدانید که بوتاکس می‌تواند شدیدترین دردهای میگرنی را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد و حتی به طور کامل آن‌ها را از بین ببرد. در واقع بوتاکس باعث مسدود شدن پیام‌های عصبی درد می‌شود که به سمت مغز حرکت می‌کنند. همچنین این ماده عضلات را ریلکس می‌کند تا دچار درد نشوند. بسیاری از افرادی که بوتاکس انجام داده‌اند، از این عمل خود بسیار راضی هستند و دیگر از داروهای میگرنی استفاده نمی‌کنند.

بوتاکس برای درمان درد مفاصل

امروزه بسیاری از افراد برای درمان درد مفاصل خود، از روش بوتاکس استفاده می‌کنند. مفاصل بدن انسان به دلایل مختلفی دچار درد می‌شوند که درد بسیار کلافه کننده‌ای است و باعث اذیت شدن افراد می‌شود. این درد بیشتر در افراد مسن دیده شده است اما شما می‌توانید با مشورت پزشک، برای از بین بردن درد مفاصل خود، از روش تزریق بوتاکس استفاده کنید که روش بسیار سریع و تاثیرگذاری است.

بوتاکس برای جلوگیری از بوی بد عرق

بسیاری از افراد از بوی عرق خود ناراضی هستند و اطرافیان آن‌ها نیز از این مسئله شکایت دارند. امروزه کرم‌ها و ژل‌های ضد تعریق بسیاری در بازار به فروش می‌رسند که البته هیچ کدام از آن‌ها نمی‌توانند به طور کامل از عرق کردن و بوی بد آن جلوگیری کنند.

بوتاکس یک روش موثر و سریع برای جلوگیری از عرق کردن است و به همین دلیل بسیاری از افراد این ماده را به زیر بغل خود تزریق می‌کنند تا بدن آن‌ها کمتر عرق کند و بوی بد بدن از بین برود. در واقع تزریق بوتاکس زیر بغل، عضلات این ناحیه را فلج می‌کند و باعث می‌شود که غدد عرق غیر فعال شوند. بسیاری از افراد نیز از مرطوب بودن مداوم دست‌های خود شکایت دارند؛ زیرا کف دست آن‌ها بیش از حد عرق می‌کند. این افراد نیز می‌توانند از بوتاکس به عنوان یک ماده‌ی ضد تعریق استفاده کنند.

عوارض بوتاکس

بوتاکس سریع‌ترین روش برای از بین بردن چین و چروک، درمان میگرن، جلوگیری از عرق کردن و غیره است اما این روش موقتی است و شما هر چند ماه یک بار باید به ترمیم بوتاکس بپردازید. وقتی بوتاکس به ناحیه‌ای از بدن شما تزریق می‌شود، آن ناحیه فلج می‌شود؛ برای مثال وقتی که بوتاکس را به خط اخم می‌زنید، دیگر نمی‌توانید اخم کنید و ممکن است اوایل این موضوع برای شما اذیت کننده باشد اما جای نگرانی نیست! زیرا تاثیر بوتاکس در عرض چند ماه از بین می‌رود.

زنان باردار به هیچ عنوان نباید از بوتاکس استفاده کنند؛ زیرا این ماده بر روی جنین تاثیر می‌گذارد و او را دچار مشکلات جسمی کند و این از موارد منع تزریق است. اگر به بیماری‌های مزمن دچار هستید، باید حتما قبل از تزریق بوتاکس با پزشک خود مشورت انجام دهید. به طور کلی بوتاکس یک دارو است و مانند هر داروی دیگری، فواید و عوارض خاص خود را دارد و به همین دلیل شما باید قبل از استفاده، با تمامی این موارد آشنا شوید و راجع به آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

اما :

  • کبودی
  • تورم
  • قرمز شدن
  • سردرد و تهوع
  • عفونت

البته بوتاکس از کم عارضه ترین عمل های زیبایی است و اگر عوارضی پیش بیاید، زود برطرف می شود.

به چه قسمت هایی از صورت نمی توان بوتاکس تزریق کرد؟ مناطق ممنوعه

در تزریق بوتاکس صورت قسمت هایی از صورت جزو مناطق ممنوعه تزریق می باشند. این مناطق عبارتند از:

نحوه تزریق بوتاکس به صورت

تزریق بوتاکس بین 2 تا 5 دقیقه زمان می برد که دکتر تزریق بوتاکس با یک سرسوزن بسیار ریز به عضله های که نیاز است در نواحی مجاز و تعریف شده، تزریق می کند و معمولا از بی حسی استفاده نمی کند. نواحی که تزریق انجام می شود ابتدا، کاملا از مواد آرایشی تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل می شوند.پزشک متخصص نواحی کاندید تزریق را مشخص می نماید و بعد عملیات تزریق آغاز می گردد.

چه کسی کاندید مناسب تزریق بوتاکس است؟

بیشتر افراد که سن آنها بیشتر از 18 سال باشد می توانند از تزریق بوتاکس استفاده کنند و منع خاصی از این نظر ندارد اما معمولا برای افراد که سن 30 سالگی یا بزرگتر هستند مناسبتر است. بوتاکس برای ناپدید کردن چین و چروک های ریز روی صورت و پیشانی خوب است. دکتر جیحانی معتقد است که نباید این باور بین مردم شایع شود که تزریق بوتاکس ضروری و لازم است..

چطوری بوتاکس اصلی و تقلبی را تشخیص دهیم؟

یک تکنیک ساده برای تشخیص بوتاکس اصل از تقلبی این است که از مراکز معتبر تهیه کنیم، بوتاکس‌های اصل در ایران از طریق مجاری قانونی و مشخص و مورد تایید وزارت بهداشت وارد می شود . بنابراین فروش آن در داروخانه ها بلا مانع است. ولی بوتاکس های تقلبی قاچاق بوده و مورد تایید هیچ ارگانی نیستند. البته باید در مطب پزشکی که مجوز قانونی دارد و یا کلینیک معتبر کار تزریق بوتاکس را انجام دهیم. و نمونه فیلم بوتاکس صورت را مشاهده کنید.

آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟

کسایی که برای اولین بار قصد تزریق بوتاکس دارند، این سوال را می پرسند و باید در جواب گفت: درد حاصل از تزریق بوتاکس بسیار جزئی و ناچیز است و ناشی از ورود سوزن تزریق است که بسیار نازک و سوزش ناچیزی دارد، نه بیشتر. تزریق بوتاکس نیاز به بی حسی ندارد البته اگر از سوزن تزریق ترس دارید می توانید به پزشک بگویید از بی حسی استفاده کند یا قبل از تزریق کمپرس یخ روی صورت خود بگذارید که اصلا درد احساس نکنید.

دکمه بازگشت به بالا