برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

راههای افزایش سرعت حرکت اسپرم

اگر به شما گفته شده که تحرک اسپرم ضعیفی دارید، ممکن است تعجب کنید که چگونه می توانید اسپرم خود را حرکت دهید تا شانس باردار شدن خود را افزایش دهید. بهترین راه برای بهبود سلامت اسپرم، اصلاح عادات غذایی و ایجاد تغییرات سالم در سبک زندگی است. به عنوان مثال، مصرف مکمل ها و محدود کردن مصرف الکل از کارهای ساده ای هستند که می توانید انجام دهید. اگر بعد از یک سال هنوز باردار نیستید، با پزشک خود در مورد گزینه های درمانی به ویژه استفاده از کپسول سمنکس برای افزایش تعداد اسپرم خود صحبت کنید.

اتخاذ یک رژیم غذایی سالم

چندین وعده غذایی کوچک شامل میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، گوشت یا پروتئین بدون چربی و لبنیات بخورید. خوردن انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها به بهبود حرکت اسپرم کمک می کند.

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید زیرا سرشار از سدیم، قند تصفیه شده و چربی هستند.

از نوشیدن الکل خودداری کنید زیرا می تواند تحرک اسپرم را کاهش دهد.

غذاهایی بخورید که کیفیت اسپرم شما را بهبود می بخشد

از مواد مغذی موثر برای بهبود تولید اسپرم استفاده کنید. قطعاً غذاهای غنی از روی و آرژنین را در رژیم غذایی خود بگنجانید.  به گزارش فرازطب، این غذاها باعث افزایش تحرک اسپرم می شوند.

غذاهای غنی از روی و آرژنین عبارتند از:

بیر مارا

آجیل و حبوبات مانند لوبیا، نخود و گردو

گوشت گاو بدون چربی، بوقلمون و بره

جوانه گندم

Sut

یک تخم مرغ

اسفناج، مارچوبه، کلم بروکلی، سیر و هویج

موز، انار و گوجی بری

وزن متعادلی داشته باشید

از قد و وزن خود برای تعیین شاخص توده بدنی (BMI) خود استفاده کنید. اگر BMI شما نشان می دهد که اضافه وزن یا چاق هستید، ممکن است اسپرم شما کیفیت پایین تری داشته باشد و کندتر باشد. برای تعیین وزن بدن بر اساس BMI با پزشک خود مشورت کنید. تحقیقات نشان داده است که BMI 25 یا بیشتر، کمیت و کیفیت اسپرم تولید شده را کاهش می دهد.

مکمل های حاوی روی، ویتامین C، کارنیتین و آرژنین مصرف کنید:

از پزشک خود در مورد افزودن مکمل های ویتامین به رژیم غذایی خود سوال کنید. مکمل های حاوی روی، ویتامین C، کارنیتین و آرژنین را انتخاب کنید. مطالعات نشان می دهد که این مکمل ها حرکت اسپرم را بهبود می بخشد. حداقل 2000 تا 6000 میلی گرم ویتامین C در روز به جلوگیری از تحرک اسپرم کمک می کند.

مصرف الکل خود را کاهش دهید

اگر الکل می نوشید، باید میزان نوشیدنی خود را در طول هفته کاهش دهید. مطالعات نشان داده است که نوشیدن الکل تعداد و تحرک اسپرم را کاهش می دهد.

ورزش منظم را شروع کنید

ورزش فواید سلامتی دارد و با تنظیم هورمون ها و کمک به کاهش وزن به بهبود عملکرد اسپرم کمک می کند. سعی کنید حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی متوسط ​​و 2 جلسه تمرین قدرتی در هفته داشته باشید. ورزش هوازی متوسط ​​شامل پیاده روی سریع، دویدن یا دوچرخه سواری است. تمرینات قدرتی شامل بلند کردن وزنه برای عضله سازی است.

برای خنک نگه داشتن بیضه ها از لباس زیر گشاد استفاده کنید

از پوشیدن لباس زیر و شلوار تنگ خودداری کنید. در عوض، لباس هایی بپوشید که کیسه بیضه را در حدود 94 درجه فارنهایت (34 درجه سانتیگراد) نگه می دارد تا اسپرم با کیفیت تولید شود. اگر محل کار شما گرم است یا زمان زیادی را به صورت نشسته می گذرانید، استراحت کنید یا بایستید و در مناطق خنک تر راه بروید.

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و سموم را به حداقل برسانید

محصولات و تجهیزات روزمره می توانند مواد شیمیایی آزاد کنند که خطر مشکلات باروری را افزایش می دهد. مصرف غذاهای زیر را که ممکن است برای تحرک اسپرم مضر باشد متوقف کنید.

ذخیره سازی مواد غذایی پلاستیکی حاوی بیسفنول A (BPA).

غذاهایی که با آفت کش ها، علف کش ها، نگهدارنده ها و سایر مواد مصنوعی درمان شده اند.

لوازم جانبی کامپیوتر، لوازم آرایشی و بهداشتی.

محصولات تنباکو و دود تنباکو.

امواج تلفن همراه

با انجام رابطه جنسی ایمن از اسپرم محافظت کنید:

اگر بیش از یک شریک دارید برای کاهش خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی (STI) از کاندوم استفاده کنید. بیماری های مقاربتی مانند سوزاک و کلامیدیا می توانند باروری و تحرک اسپرم را کاهش دهند.

استرس خود را مدیریت و کاهش دهید:

استرس بارداری و رویدادهای زندگی روزمره می تواند باعث کاهش تعداد اسپرم و حرکت اسپرم شود. برعکس، آرامش و کاهش استرس می تواند باروری را بهبود بخشد. برای احساس آرامش بیشتر، سعی کنید:

نظارت بر

نفس عمیق

عشق فیزیکی

برو بخواب

دکمه بازگشت به بالا