عمومی

راهیان نور فرصت ارزشمندی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل صبح چهارشنبه با حضور در جمع دانش آموزانی که برای اعزام به مناطق شمال غرب کشور حضور دارند، اظهار داشت: اردوهای زائران فرصت مهم و ارزشمندی است. برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و زائران و دانش آموزان می توانند قطره ای از ایثار، فداکاری و رشادت شهدا و رزمندگان را با حضور در کربلای ایران لمس کنند و ببینند.

سردار غلامحسین محمدی اصل با بیان اینکه امنیت پایداری که در آذربایجان غربی و کردستان ایجاد شده در طول تاریخ بی نظیر است، اظهار داشت: با وجود شرایط سخت، بد آب و هوا و سختی دسترسی، رزمندگان در این مناطق با دست خالی و اندک با دشمن روبرو هستند. منابع اکثر دستگاه های پیشرفته آن دوران ایستادگی و مقابله کردند، به همین دلیل مناطق عملیاتی شمال غرب در تعبیر مقام معظم رهبری، سرزمین مبارزات غرب نامیده می شود.

اردوی راهیان نور باید باعث تحول درونی در زائران شود

وی بر حفظ حرمت، کرامت و کرامت این سفر معنوی تاکید کرد و ادامه داد: حج نورالحجج باید تحولی درونی در زائران ایجاد کند، ارتباط بین نسل ها را ایجاد کند و به حرکت نورانی و تهذیب منجر شود. روایتی که زائران تایید کردند. فرمانده معظم کل قوا.

و فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل با اشاره به سرداران شهید برزگر و بنی هاشم که در این دو منطقه به شهادت رسیدند، ادامه داد: شهدای شمال غرب مظلوم بودند و به شهادت رسیدند. در اوج غرب.و امروز وظیفه ماست که از آنها یاد کنیم.» ما عزیزانمان را با بهترین روش زنده نگه می داریم.

سردار محمدی اصل آشنایی نسل جوان با رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان در جنگ تحمیلی را از اهداف برپایی این یادمان عنوان کرد و گفت: با رساندن پیام شهدا به نسل جوان می توان اطمینان داد. انقلاب اسلامی و ادامه راه شهدا.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس به ویژه در سرزمین مبارزات خاموش، شهدای زن زیادی تقدیم اسلام و انقلاب شدند، خاطرنشان کرد: نقش زنان در دوران دفاع مقدس، چون با همگان است، بی بدیل بود. سختی‌ها، جدایی از همسرانشان با رنج و مشکلات، رنج‌های بسیاری را متحمل شدند و خواهران زیادی در صحنه‌های جنگ در راه دفاع از وطن ظاهر شدند.

رهبر حضرت عباس (علیه السلام) استان اردبیل دانش آموزان را سرمایه های بزرگ این کشور برشمرد و افزود: شهدا برای یک هدف بزرگ معنوی و غیر مادی جان خود را فدا کردند و امروز وظیفه ماست که راه خود را ادامه دهند تا بتوانند این کار را انجام دهند. خون پایمال نمی شود.

راهیان نور یک فرآیند فرهنگی و آموزشی فوق العاده است

سردار محمدی اصل راهیان نور را یک فرآیند بزرگ فرهنگی و تربیتی دانست و گفت: اردوی راهیان نور فرصت و گنجینه ای گرانبها برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و آینده سازان میهن است.

وی گفت: با وجود اینکه تعداد دشمنان بیشتر است، اما بهترین امنیت را داریم، اما دشمن فرهنگ شهدا را هدف قرار داده و از همه امکانات خود برای تنزل جایگاه و منزلت شهدا در جامعه استفاده می کند، بنابراین همه ما وظیفه داریم. در مقابل این هجمه، در مقابل توطئه شوم دشمنان بایستیم و در حفظ آرمان ها و ارزش های شهدا بکوشیم.

و امیر حضرت عباس علیه السلام در ولایت اردبیل خاطرنشان کرد: شهدا برای ما عزت و سربلندی به ارمغان آوردند و جان خود را در راه حفظ دین مبین اسلام نثار کردند تا اسلام بر حق باقی بماند.

سردار محمدی اصل گفت: وی گفت: اخلاص و رشادت های رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس باعث شد دشمنان اقتدار بسیج و تفکر ما را به خوبی بشناسند و این تفکر پاک رمز پیروزی است.

دکمه بازگشت به بالا