برترین های کسب و کارعمومی

روش بالا بردن سالمندان از پله

یکی از عواملی که موجب تغییر در بدن و کم توان شدن افراد می شود، بالا رفتن سن می باشد. یکی از این موارد، کم شدن حجم عضلات می باشد. این موضوع برای همه ی افراد مسن پیش خواهد آمد! امروزه بیشتر خانه ها ساختمانی و آپارتمانی می باشد. یعنی اکثر خانه ها دارای پله هستند! این که شما افراد مسن یا کم توان را حمل کنید از پله کار بسیار خطرناکی است! خطرناک به صورت دوطرفه. یعنی ممکن این افراد مسن بیوفتند و آسیب ببینند. یا اینکه فردی که این افراد را حمل کرده است دچار کمردرد شود! پس از حمل بیمار توسط افراد باید کاملا خودداری کنید.

بالابر پله رو دیجی کالا |بالابر پله قابل حمل

 

یکی از نکات برای جابجایی بیمارانی که توانایی حرکت ندارند، نحوه صحیح سرپا کردن آن ها است. بدین منظور باید رو به روی بیمار ایستاده و سپس پاها را به عرض شانه باز نگه دارید. در مرحله بعد باید زانو را خم و همچنین کمر مستقیم باشد. در مرحله بعد برای سرپا کردن بیمار، پاهایش را بر زمین گذاشته و آن ها را از یک دیگر باز کنید.

به صورت کلی به سه روش می توان از پله بالا و پایین آمد:

  • افرادی که از  استفاده می کنند
  • افرادی که جهت حرکت از واکر بهره می گیرند
  • افراد ویلچری

افرادی که قادر به کنترل خود هستند می توانند از عصا جهت تعادل و کمک برای بالا رفتن از پله استفاده کنند. واکر هم نمونه پیشرفته تری از عصا می باشد که افراد مسن و کم توان می توانند از آن برای رفت و آمد از پله استفاده کنند. ویلچر برای افرادی بکار می رود که از نظر قوای جسمی ضعیف هستند و یا فلج هستند!

نکته مهمی که باید قبل از انجام این روش ها بکار ببرید اماده سازی شرایط پله ها برای تردد سالمندان می باشد . حتما سعی کنید که با استفاده از نوار های لاستیکی و اج دار ، پله ها را تجهیز نمایید که از سر خوردن ، لغزش و لیز خوردن سالمند جلوگیری شود.

از جمله مهمترین روش های جابه جایی افراد کم توان از پله

ویلچر پله رو یک ویلچر پیشرفته هوشمند با قابلیت حرکت بر روی پله‌ها است. امروزه با توجه به محدودیت ها و نیاز به عبور از پله ها ، نیاز به یک ویلچر قابل حمل با کاربری اسان که قابلیت عبور از مسیر پله ها را داشته باشد به شدت وجود دارد.

ویلچر پله رو جهت حرکت نیاز به یک نفر همراه دارد که باید تنها عملیات کنترل ویلچر را داشته باشد. ویلچر پله در راستای افقی ، حرکتی مشابه یک ویلچر دارد و بر روی پله ها حرکتی هوشمند را دارد. روز به روز جمعیت زیاد می‌ شود، آپارتمان‌ ها نیز گسترش پیدا می‌ کنند و برخی از خانه‌ ها آپارتمان‌ های پله برقی دارند و برخی از آپارتمان‌ های هم پله‌ های معمولی دارند و افرادی هستند که ناتوانی دارند یا کسانی هستند که پیر هستند بالا و پایین رفتن از پله ها برایشان سخت است.

خانه ها و یا ساختمان هایی که آسانسور ندارند و چند طبقه هستند و کسانی که ناتوان هستند و نمی توانند راه بروند باید وسیله ای باشد که به آن کمک کند.

استفاده از صندلی پله پیما

در حقیقت صندلی پله رو وسیله متحرکی برای جا به جایی سالمندان و یا اشخاصی که مشکلات زانو، کمر و حرکتی دارند، برای بالا رفتن و پایان آمدن از پله ها می‌باشد. امروزه در دنیا بالابر پله رو جابه جایی از طریق پله ها را بسیار راحت و سریع تر کرده است.

این صندلی همانطور که از اسمش پیداست به شما کمک می کند تا به راحتی پله را بالا بروید. در واقع برای افراد سالمند و معلول که قادر به بالا و پایین رفتن از پله نیستند بهترین گزینه است.

صندلی پله یکی از مهم ترین ابزارهایی است که در دنیای امروزی مورد کاربرد افراد قرار می گیرید. با پیشرفت تکنولوژی استفاده از وسیله هایی که کار انسان را راحت می کند واجب است!

صندلی پله  بهترین انتخاب جهت حرکت در پله ها در ساختمان های دوپلکس‌، دوطبقه‌، هتل ها‌، رستوران ها، اماکنی امکان تخریب یا اصلاح در ساختار پله ها وجود ندارد‌، می‌باشد. این وسیله جهت استفاده بیماران‌، معلولین و ناتوانان جسمی حرکتی استفاده می‌گردد.

صندلی پله پیما به دو صورت مستقیم و پیچشی قابل ارائه می‌باشد و صندلی پله پیما کاملا مکانیزم داخلی دو سیستم با هم تفاوت دارند. قیمت پله پیما تقریبا برای یک عدد پاگرد دو برابر دستگاه مستقیم می‌باشد.

لیفت بیمار یا بالابر بیمار یک وسیله ی الکترونیکی است که از آن برای جا به جایی بیماران ناتوان و معلول در بیمارستان استفاده می شود. این وسیله به پرسنل بیمارستان کمک می کند تا بدون نیاز به کمک افراد دیگر و بدون زحمت زیاد بیماران بیهوش یا افراد معلول را در بیمارستان جا به جا کنند.

افراد کم توان و یا ناتوان با مشکلات زیادی روبرو هستند که انجام آن امور گاهی موجب آسیب رسیدن به آنها می شود، یکی از مهم ترین آن ها جابه جایی و حرکت به محل مورد نظرشان است، این افراد که توانایی های کمتری نسبت به افراد سالم دارند که باعث می شود به یک ابزار کمکی برای حرکت بهتر نیاز داشته باشند.

بالابر بیمار یا همان لیفت بیمار وسیله ای است که کمک شایانی به این افراد می کند؛ افراد کم توان و یا ناتوان برای جابه جایی از روی زمین، ویلچر و یا تخت با مشکل روبرو هستند که این بالابر مشکل آن ها را تا حد زیادی کم کرده است.

نوعی از این بالابرها را ضدآب و ضدزنگ می سازند که این بالابره برای شستشو و حمام به این افراد کمک می کند؛ بالابر بیمار قابلیت تحمل وزن های سنگین را دارد و از افتادن و آسیب دیدن افراد هنگام جابه جایی جلوگیری می کند و سرعت حرکت این افراد را در خانه و بیمارستان درمواقع اورژانسی بالا می برد. نمونه های محصولات تجهیزات توانبخشی که برای جابه جایی افراد کم توان از پله می توانید از آن ها استفاده کنید در بالا آمده است.

روش های ایمن کردن پله برای افراد سالمند

قبل از جابه جایی افراد کم توان پله باید پله ها را ایمن کنید تا از سلامت افراد مطمئن شوید. یک سری از روش های آن:

  • استفاده از تجهیزاتی که سطح پله ها را ضد لغزش نماید به عنوان مثال استفاده از فرش ، کف پوش ، رنگ های ضدلغزش و هر عاملی که بتواند اصطکاک را بیشتر نماید
  • استفاده از نرده های ایمن و با کیفیت جهت ایجاد تکیه گاه مناسب برای انجام عملیات بالارفتن از پله ها برای سالمند
  • نورپردازی مناسب پله ها جهت ایجاد دید مناسب برای حرکت عبور از پله برای سالمند

همه ی افراد در بین اعضای خانواده ی خود اشخاصی را دارند که برای انجام امور روزانه ی خود نیاز به کمک دارند. به طور مثال سالمندان و افراد کم توان. کمک کردن به این عزیزان به مرور زمان شما را دچار دردهای عضلانی و استخوانی می کند! پس باید به فکر وسایل و تجهیزات کمکی برای افراد کم توان باشید.

صندلی پله یکی از بهترین وسیله های کمک حرکتی می باشد. بهترین انتخاب جهت حرکت در پله ها در ساختمان های دوپلکس‌، دوطبقه‌، هتل ها‌، رستوران ها، اماکنی امکان تخریب یا اصلاح در ساختار پله ها وجود ندارد‌، می‌باشد. این وسیله جهت استفاده بیماران‌، معلولین و ناتوانان جسمی حرکتی استفاده می‌گردد.

به صورت کلی شما باید با توجه به پله ها یکی از موارد را انتخاب کنید. به این صورت که اگر پله ها مناسب صندلی پله است به دنبال خرید صندلی پله باشید. در غیر این صورت می توانید از ویلچرپله رو و ویلچر برقی هم استفاده کنید.

نکاتی که برای جابه جایی افراد کم توان از پله باید دقت کنید

  • با توجه به نوع پله ها محصول مورد نظر برای جابه جایی افراد کم توان از پله را انتخاب کنید
  • از نظر مالی محصولات را بررسی کرده و آن چیزی که مناسب شما است را انتخاب نمایید
  • قبل از خرید هر گونه محصولی با کارشناس مشورت کنید تا بهترین محصول را به شما پیشنهاد بدهد
  • قبل از خرید محصول به گارانتی آن دقت فرمایید
  • محصول را از جایی خریداری کنید که به آن اعتماد دارید زیرا بحث سلامت و ایمنی افراد در میان است!
دکمه بازگشت به بالا