اقتصادی

روند صعودی قیمت طلا ادامه دارد؟

طلا به مسئله تعدیل سیاست های انبساطی فدرال رزرو ایالات متحده ، بازده دلار و خزانه داری آمریکا بسیار حساس است. هرگونه افزایش در این سه عامل منجر به کاهش قیمت طلا خواهد شد ، در حالی که تغییر شکل آنها از صعود این فلز گرانبها پشتیبانی خواهد کرد.

بارت میلک ، مدیر استراتژی جهانی TD Security ، به كیتكونیوز گفت: “بازارها نسبت به بحث در مورد تعدیل سیاست های توسعه حساس هستند.” ما شاهد بازدهی خزانه داری و دلار آمریکا بودیم که بالا رفت و همه وحشت کردند. طلا تحت تأثیر عوامل فنی قرار گرفت.

اما کاهش قیمت طلا در روز جمعه معکوس شد و این فلز گرانبها از گزارش اشتغال نامطلوب ایالات متحده در ماه مه حمایت کرد. آمارها نشان می دهد که حقوق و دستمزد غیر مزرعه ای در ماه مه فقط 559،000 افزایش یافته است ، در حالی که 671،000 شغل جدید پیش بینی اقتصاددانان بود.

میلک گفت: “داده های اقتصادی ضعیف به نفع طلا است.” بسیاری بر این باورند که گزارش استخدام بهتر از داده های استخدام ADP است که روز پنجشنبه منتشر شد. اگر تعداد اشتغال ثابت بماند ، فدرال رزرو ایالات متحده اهمیتی به تورم نخواهد داد.

دو عامل در قیمت طلا در این هفته تأثیرگذار بود

گزارش اشتغال همچنین نشان داد که نرخ مشارکت در بازار کار همچنان پایین است که یک هشدار محسوب می شود. این بدان معناست که فدرال رزرو ایالات متحده به سیاست های انبساطی برای بالاتر نگه داشتن نرخ اشتغال ادامه خواهد داد.

باب هابرکورن ، کارگزار ارشد کالا در RG Futures ، گفت: “به طور کلی ، روند مثبت صعودی طلا در ماه مه ثابت باقی مانده است.” این روند صعودی براساس آمار اشتغال ادامه خواهد داشت. طلا سعی دارد در ماه آگوست به بالاترین رکورد خود بازگردد. فکر می کنم در معاملات این هفته طلا به 1920 دلار بازگردد. تنها عاملی که روند صعودی طلا را مختل خواهد کرد ، تقویت سیاست های پولی خواهد بود.

وی افزود: “هنگامی كه طلا از سطح 1915 دلار عبور كند ، احتمالاً پول جدیدی وارد بازار طلا خواهد شد.”

سرمایه گذاران باید نسبت به بازده خزانه داری آمریکا و هرگونه عدد تورم جدید محتاط باشند. بازارها برای جلسه سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده در 16 ژوئن آماده می شوند.

بارت میلک انتظار داشت که طلا در بازه جدید 1855 تا 1935 دلار معامله شود. وی گفت: “همه چیز به آنچه فدرال رزرو اعلام خواهد كرد بستگی خواهد داشت ،” فدرال رزرو می خواهد قبل از تنظیم سیاست های انبساطی اشتغال كامل را ببیند ، بنابراین احتمالاً چندین هشدار درباره نحوه انجام این كار صادر می كند. این ممکن است با اوراق قرضه آغاز شود و مقامات بانکی ببینند چه اتفاقی می افتد.

اورت میلمن ، متخصص فلزات گرانبها در Gainesville Queens ، گفت: “روند دلار با سیاست بازار طلاي فدرال رزرو همخوانی دارد.” در کوتاه مدت ، او نظر خنثی در مورد طلا داشت و تأیید کرد که این فلز گرانبها این هفته بین 1870 تا 1890 دلار معامله می شود. با این حال ، در دراز مدت ، به 2100 دلار افزایش خواهد یافت.

آمار مهم اقتصادی در این هفته

تعدادی از داده های اقتصادی در این هفته منتشر خواهد شد ، از جمله شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در روز پنجشنبه. متقاضیان بیمه بیکاری نیز روز پنجشنبه آزاد می شوند.

به گزارش کیتکونیوز ، بازارها همچنین به تصمیم سیاست پولی بانک کانادا در روز چهارشنبه و بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه توجه زیادی خواهند کرد.

223225

دکمه بازگشت به بالا