عمومی

سران سه‌قوه در اینستاگرام چکار می‌کنند؟

بیش از صد روز از فیلتر شدن اینستاگرام در ایران می گذرد. در این صورت بسیاری از افراد با صرف هزینه و خرید فیلترشکن، از فیلترینگ عبور می کنند، عده ای نیز هدیه استفاده از شبکه های اجتماعی را به دوستان خود داده اند، اما اکنون در این فکر هستند که نمایندگان مجلس و مدیران در شبکه های اجتماعی چه می کنند؟

دیباروز پلاس: دریافت تیک باس آبی از اینستاگرام یکی از خبرهای داغ این روزهاست. در فضای مجازی این سوال پیش می آید که چرا رئیس دولت در این صورت که با کاندیداتوری سختگیرانه مواجه هستند باید پرچم آبی از اینستاگرام دریافت کند؟

اکثر نمایندگان مجلس و مدیران سیستم در شبکه های اجتماعی حضور فعال دارند. از توییتر همیشه فیلتر گرفته تا اینستاگرام که سابقه فیلترینگ دارد و چندین بار آزادانه استفاده شده است. البته به نظر می رسد حتی برخی از مدیران نیز در فیلترینگ شبکه های اجتماعی با مشکل مواجه هستند. نماینده ای در خصوص وضعیت دسترسی به شبکه های اجتماعی گفت: در حال حاضر بازیگران مانند خبرنگاران به شبکه های اجتماعی بدون فیلتر دسترسی دارند اما این امکان محدود به شبکه های اجتماعی است و البته همه بازیگران از این امکان استفاده نکرده اند. وی در پاسخ به این سوال که قبل از ناآرامی های اخیر در توییتر و سایر شبکه های اجتماعی چگونه بود؟ او می گوید: از ابتدای مجلس تا چندی پیش مشکل فیلتر توییتر را هم داشتیم و من هم مثل بقیه از فیلترشکن های رایگانی که در دسترس بود برای حضور در توییتر استفاده کردم.

اما به نظر می رسد شرایط برای فرماندهان قوا کمی متفاوت است و این روزها رویکرد دیگری در پیش گرفته اند. اگرچه همه این قانون نانوشته را می دانند که در این سطح از مسئولیت هیچ فعالیت مستقیمی در شبکه های اجتماعی وجود ندارد و مسئولیت نگهداری و تولید محتوای مدیران بر عهده مدیران است. اما فعالیت سران سه قوه در 100 روز گذشته در اینستاگرام چیست؟

سید ابراهیم رئیسی و ابهی برهاچیا

تیک آبی به معنای اصالت صفحه در اینستاگرام است و دریافت آن روال خاص خود را دارد. ممکن است چندین صفحه در اینستاگرام یک فرد مشهور ایجاد شده باشد و در این بین نتوانید صفحه واقعی را پیدا کنید. تیک آبی به شما کمک می کند تا به یک صفحه اعتماد کنید و آن را احراز هویت کنید. دولت ها نیز این مشکل را انگیزه اصلی گرفتن پرچم آبی می دانند زیرا معتقدند این پرچم آبی می تواند از انتشار پست ها در صفحات جعلی جلوگیری کند و مردم فریب صفحات فرعی دیگر را نخورند.

حالا پرطرفدارترین خبر این روزها این است که صفحه سید ابراهیم رئیسی با بیش از 2.8 میلیون فالوور بالاخره این تیک آبی را دریافت کرده است. صبح امروز این صفحه در پاسخ به انتقادات مطرح شده در خصوص برچسب آبی رئیس جمهور به پایگاه اطلاع رسانی دولت منتسب شد. وی گفت: با توجه به بسیاری از صفحات منتسب به رئیس جمهور در شبکه های اجتماعی خارجی و نسبت دادن مطالب تحریف شده، از ماه ها قبل اقداماتی برای شناسایی اصالت کاربران انجام شد و اخیراً یکی از شبکه ها این ترتیب را اجرا کرده است. تصویری که این صفحه از ایمیلی به اینستاگرام ارسال کرده است نشان می دهد که ادمین این صفحه در ماه جولای درخواست پرچم آبی کرده است، این درخواست اکنون به روزهایی که ادمین پس از قطع شدن اینستاگرام دیگر در این صفحه فعال نیست، اکنون نیم روز تعطیل است پاسخ داده شده است. ببینید که آیا مشکل اینستاگرام در روزهای آینده حل می شود یا اینکه آیا این صفحات بلااستفاده می مانند.

غلامحسین محسنیجی و 200000 صفحه

غلامحسین محسنی آژه ای هم اکنون رئیس قوه قضائیه و از اعضای سنجش کفایت نظام است. صفحه اینستاگرام اجایی که در حال حاضر 243 هزار فالوور دارد، تا به امروز فراز و نشیب های زیادی را به خود دیده است. Agyi در اوت 1400 حضور خود را در اینستاگرام اعلام کرد، اما حساب اینستاگرام رئیس دادگستری حدود یک روز پس از راه اندازی آن در دسترس نبود. او در اولین پست خود بخشی در مورد عدالت منتشر کرد و از مردم خواست تا با او ارتباط برقرار کنند.

پس از تعلیق حساب کاربری آجی، مرکز رسانه های قضایی در اطلاعیه ای اعلام کرد: این صفحه امکان ارتباط مستقیم با بزرگواران و فعالیت فضای مجازی را آغاز کرد و با استقبال گسترده کاربران اما به دلایل نامعلومی مواجه شد. ، اینستاگرام دور از دسترس است.”

اما چند روز بعد مرکز رسانه های قوه قضائیه اعلام کرد: صفحه اینستاگرام رییس قوه قضاییه مجددا در دسترس قرار گرفت و به زودی شناسه کاربری رییس قوه قضاییه در سایر شبکه های اجتماعی نیز شروع به کار خواهد کرد.

مرکز رسانه های قوه قضائیه همچنین از تداوم حضور اژی در شبکه های اجتماعی و ارتباط حجت الاسلام محسنی اجی با مخاطبان و فعالان فضای مجازی خبر داد و اعلام کرد که در نظر دارد صفحات دیگری را برای رئیس کل دادگستری در بسترهای مختلف راه اندازی کند. و ارائه به مخاطب.

اما عملکرد صفحه اینستاگرام اژه در 100 روز گذشته چگونه بوده است؟ در پاسخ به این سوال شایان ذکر است که آخرین پست اینستاگرام صفحه اختصاصی غلامحسین محسنی اژه ای در تاریخ 28 شهریور 1391 مربوط به 28 شهرفر 1401 بوده است و می توان گفت در روزهایی که مردم دسترسی به اینستاگرام ادمین صفحه رئیس قوه قضاییه هم فعال است، در این صفحه نیست.

محمدباقر قالیباف و صفحه معلق!

رئیس مجلس از آن دسته افرادی است که توجه زیادی به شبکه های اجتماعی دارد. محمد باقر قالیباف تا چندی پیش در صفحه ای به نام مبغالیباف فعال بود و در اینستاگرام مشغول پست گذاشتن بود. او معمولاً تصاویر دیدارهای خود را منتشر می کند و در یکی از پست های اخیر خود در اینستاگرام بخشی از بیانیه خود در افتتاحیه نهمین جلسه انجمن تعیین مصلحت و همچنین در پستی دیگر بخشی از سخنان خود در مجلس را منتشر کرده است. با عنوان «اعتراض اصلاحی که منجر به تغییر تصمیمات می شود» منتشر شد.

پیج قالیباف بر خلاف سایر لیدرها مدتی تیک آبی داشت و به آن گواهی اینستاگرام می گفتند اما با وجود این تایید همچنان از گزند اینستاگرام در امان نمانده و این صفحه از ابتدای آبان ماه امسال توسط اینستاگرام به حالت تعلیق درآمد. در حال حاضر این صفحه برنگشته است و فعالیت های گوینده محدود به صفحه توییتر و خود کانال تلگرام می باشد.

دکمه بازگشت به بالا