عمومی

فوتبال در مشت اینستاگرام – دیباروز

شاید یک بار باید از خود بپرسیم که آیا فوتبالی که اینستاگرام بسیاری از اقدامات آن را تعیین می کند، به مقصد مناسبی می رسد؟

به گزارش دیباروز اقتصاددان وی نوشت: اینستاگرام؛ این پلتفرم عجیب دست ساز اکنون به مرحله ای از نفوذ رسیده است که توانایی هدایت و گاه تعیین تکلیف در هر زمینه ای را دارد، قطعا فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست و می توان گفت بیش از همه ورزش‌ها تحت تأثیر اینستاگرام و حاشیه‌های آن هستند، اما در دنیایی که میلیون‌ها نفر رفتار شما را ثانیه به ثانیه تماشا، تحلیل و انتقاد می‌کنند، فقدان کارآمدی گفتار بی‌فایده است؛ حتی اگر این تأثیر بیشتر منفی باشد تا مثبت. شخصیت ها نظرات خود را از طریق اینستاگرام بیان می کنند، حتی آپلود یک عکس ساده در این پلتفرم می تواند کمک کننده باشد.با دادن این همه موضوع به رسانه ها، چگونه می توانید ماهیت اینفلوئنسر اینستاگرام را زیر سوال ببرید؟

اینستاگرام سرمربی استقلال را عوض کرد و باشگاه پرسپولیس را خرید!

برای تایید این ادعا که اینستاگرام از دیرباز نقش مهمی در فوتبال و حواشی آن ایفا کرده است، نیازی به پیمودن مسافت های طولانی نیست و به تحلیل وقایع تابستان گذشته بسنده می کند. وقتی سردار آجورلو مدیرعامل استقلال به همراه سرمربی جدید پرتغالی گفت که قصد دارد یک گزینه داخلی بیاورد و هواداران اجازه نگرش منفی به او در فضای مجازی نداده اند، یعنی تاثیر آن شبکه اجتماعی بیشتر از حد معمول است. . هواداران استقلال با صحبت درباره حضور رضا عناتی روی نیمکت این تیم به این اتفاق واکنش نشان دادند. آنها به طرق مختلف از یکی از بهترین گلزنان تاریخ باشگاهشان درخواست، التماس و تهدید کردند که این پست را نپذیرد. اینجاست که اینستاگرام تاثیر خود را گذاشت.

البته برای باشگاه رقیب هم همین اتفاق افتاد. زمانی که میلاد زکی پور که سابقه بازی در استقلال را دارد، شایعه شد که می خواهد پیراهن قرمز را بپوشد، فضا ملتهب شد. یکی از کاربردهای اینستاگرام پخش ویدیوهای قدیمی تلاوت زکی پور برای پرسپولیسی ها بود. آنها با اشاره به اتفاقات گذشته موضع قاطعانه ای علیه حضور مدافع گلگهر در ترکیب خود داشتند. حتی آرشیو عکس های قدیمی پیراهن استقلال نیز کافی نبود و مدیران پرسپولیس تحت فشار فضای مجازی برای خرید این بازیکن محدودیت ایجاد کردند. او همچنین عکس هایش را از آرشیو خارج کرد تا نشان دهد هنوز استقلالی است و نمی خواهد این مشکل را فقط برای مدتی به خاطر بسپارد!

برای فرصت طلبان

همانطور که اینستاگرام می تواند رضایت بخش زیادی از هواداران فوتبال را جلب کند، می تواند زمین بازی کسانی باشد که از آب گل آلود ماهی می گیرند. به عنوان مثال، اگر فضای فضای مجازی با یک بازیکن هماهنگ نباشد، آن بازیکن می تواند کاملاً به بیراهه برود. در فصل های اخیر نمونه های زیادی از این دست وجود داشته است، برخی از بازیکنان در این شرایط عنوان کرده اند که مثلاً منافع مالی یک صفحه خاص را پیش نبرده اند و همین موضوع باعث شده است که فضای مجازی به شدت علیه آن متمایل شود. آنها. در روزهایی که اکثر مردم زمان زیادی را در اینستاگرام می گذرانند، ایجاد موج و همراهی هواداران فوتبال کار چندان سختی نیست. به خصوص اگر از یک پایگاه داده مجازی قدرتمند استفاده کنید. مردم رویدادهای فوتبال را با دقت تماشا می کنند، اما گاهی خواسته یا ناخواسته گرفتار موج تخریب یا تقدیم چهره های مختلف می شوند که شاید اگر با دقت بیشتری به ماجرا نگاه می کردند، آن مسیر را طی نمی کردند. شاید یک بار باید از خود بپرسیم که آیا فوتبالی که اینستاگرام بسیاری از اقدامات آن را تعیین می کند، به مقصد مناسبی می رسد؟ البته مانند هر جای دیگری حفظ “حجم” مهم است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا