عمومی

معروف‌ترین حراج‌های فوتبال – دیباروز

حراج یادگاری مشهورترین ستارگان یا رویدادهای خاص دنیای فوتبال بسیار محبوب است و در همه جای دنیا برگزار می شود. حال ، اگر افسانه آرژانتینی دیگو مارادونا به این ورزش بپیوندد ، ماموریت مشخص است.

به گزارش روزنامه دیباروز اقتصاددان “بدون شک ، مشهورترین حرکت مارادونا در فوتبال گلی بود که در جام جهانی 1986 مکزیک به انگلیس زد. پس از آن مسابقه ، استیو هوج بازیکن ملی پوش انگلیس پیراهن خود را با مارادونا عوض کرد و اکنون با مرگ مارادونا ، این لباس برای او یک گنجینه شده است. او برای پیراهن مارادونا متاخر 2 میلیون دلار قیمت داشت ، اما هوج ، اکنون 54 ساله ، گفت که تحت هیچ شرایطی آن را نمی فروشد. فوتبالیست بازنشسته می گوید که پس از مرگ مارادونا ، او با انواع تماس ها و پیشنهادات از سراسر جهان روبرو شد ، اما او این کار را نکرد او تصمیم خود را تغییر می دهد: «من 34 سال است که این پیراهن را در اختیار دارم و هرگز سعی در فروش آن ندارم. دوست دارم آن را داشته باشم. از نظر احساسی احساسی باورنکردنی به شما می دهد. باید دید در نهایت مقاومت هاج شکسته خواهد شد یا خیر.

در عین حال ، موارد مشابه بسیاری در دنیای فوتبال داریم. به عنوان مثال ، هشت سال پیش ، هنگامی که دو بازیکن بایرلورکوزن در رختکن این تیم بر سر پیراهن مسی درگیر شدند ، رودی فاولر ، مدیر ورزشی باشگاه آلمانی ، او را از این دو نفر برد و در یک حراج خیریه به قیمت 11000 یورو فروخت. پیراهن زیدان در فینال جام جهانی 1998 پس از سال ها در حراج 40 هزار یورو فروخته شد. اخیراً چند ستاره رئال مادرید با کمک 24000 یورو پیراهن خود را برای کمک به بیماران عروق بیماری کرونا حراج کردند. با این حال ، شاید عجیب ترین حراج در نوع خود و البته پردرآمدترین حراج آخرین آدامس الکس فرگوسن به عنوان سرمربی منچستر یونایتد باشد. یک هوادار آدامس را از زمین برداشت و در یک حراج آنلاین به قیمت 500000 یورو فروخت!

در ایران البته چنین مواردی داشتیم که مانند محلی سازی هر پروسه دیگری حاشیه هایی داشت. به عنوان مثال ، در سال 1990 ، ایمون زاید کفش ها و پیراهنی را که با آن 3 گل در 10 دقیقه به سود استقلال به حراج گذاشته بود ، حراج کرد و یک هوادار 14 میلیون تومان مالک آنها بود. اما ابتدا پیراهن دیگری به این عبدالله داده شد و پس از این کلاهبرداری و آشکار شدن همه سر و صدا ، پیراهن اصلی به او تحویل داده شد. در سال 1993 پیراهنی که حمید استیل با آن در جام جهانی 1998 به آمریکا گل زد حراج شد و سرانجام به قیمت یک میلیارد و نیم تومان به خیریه فروخته شد. خوب ، البته ، این یک عدد متورم بود زیرا مشتری معمولی آن را خریداری نکرده است. بلکه حمیدرضا سیاستمدار و بهنام بیشرو کیش این کار را کردند. در یک مثال مشهور دیگر در سال 1992 ، در حاشیه دیدار ستاره های پرسپولیس و آث میلان ، رفت و برگشت پیراهن پائولو مالدینی به پایان رسید که باعث ایجاد حسی شد و بسیاری از مردم این موضوع را مسخره کردند. با این حال ، رفعت عزیز پیراهن را در حراج 55 میلیون تومان فروخت و پول را در مراسمی رسمی خرج كرد تا به راه اندازی یك مركز دیالیز در آستارا كمك كند. “دم او نیز گرم است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا