ورزشی

گلزن‌ترین هافبک‌های حال حاضر دنیای فوتبال

بر اساس گزارشات شفافوظیفه اصلی مهاجمان این است که برای تیم های خود گل بزنند ، اما هر بازیکن دیگری در هر موقعیتی می تواند همین کار را انجام دهد. همه تیم های بزرگ اروپایی حداقل یک مهاجم در ترکیب خود دارند.

علاوه بر به ثمر رساندن مهاجمان ، داشتن هافبک هایی که می توانند به طور مداوم گلزنی کنند یک مزیت بزرگ برای تیم ها است. آنها معمولاً بازیکنان ماهری از نظر فنی هستند که به همان اندازه که در طراحی حملات گل می زنند ، خوب گلزنی می کنند.

ما شاهد گلزنی هافبک های زیادی در تیم های اروپایی بوده ایم اما پس از مدتی روند گلزنی این بازیکنان متوقف شد. با این حال ، هنوز برخی هافبک ها هستند که بار گلزنی خوب را برای تیم خود به دوش می کشند.

در این گزارش به بررسی عملکرد 5 هافبک گلزن در دنیای فوتبال می پردازیم.

1- برونو فرناندز – منچستریونایتد

برونو فرناندز این یکی از بهترین خریدهای لیگ برتر در سال های اخیر بود. ورود او به اولدترافورد به مهاجم اوله گونار سولسشر کمک کرد تا به یکی از بهترین تیم های لیگ برتر تبدیل شود.

شیاطین سرخ به بازیکنی نیاز داشتند که بتواند جرقه ای از خلاقیت را به خط میانی تیم اضافه کند. فرناندز این کار را کرد و کارهای بیشتری برای تیمش انجام داد. او نه تنها عملکرد فوق العاده ای در ارائه پاس های فوق العاده به مهاجمان منچستریونایتد داشت ، بلکه به عنوان اولین زنی که در منچستریونایتد ضربات پنالتی را به ثمر رساند نیز به خوبی عمل کرد.

هافبک پرتغالی همچنین سابقه گلزنی قابل قبولی دارد و در دیدارهای مهم برای شیاطین سرخ گلزنی کرده است.

او از نظر گلزنی بهترین هافبک در 5 لیگ معتبر اروپایی است. این بازیکن 26 ساله در تمام مسابقات فصل 2021-20 در 28 بازی 28 گل به ثمر رساند و 17 پاس گل داد.

2- توماس مولر – بایرن مونیخ

توماس مولر اغلب در پست مهاجم دوم یا هافبک هجومی برای باشگاه بایرن بازی می کند. وظیفه اصلی بازیکن 31 ساله این است که مطمئن شود روبرت لواندوفسکی زمان و فضای کافی برای باز کردن دروازه دارد.

مولر مزاحمتی است که بازیکنان حریف باید به عنوان یک سوم دفاعی با آن کنار بیایند. او یکی از باهوش ترین فوتبالیست های روی کره زمین است و مدام سعی می کند حواس مدافعان حریف را منحرف کند یا به فضای پشت آنها نفوذ کند. تیم ملی آلمان هم یک پاس عالی است.

مولر در فصل 2021-2020 در 15 بازی برای بایرن مونیخ 15 گل به ثمر رساند و 24 پاس گل داد. با این حال ، او در یورو 2020 عملکرد ناامیدکننده ای از خود نشان داد.

مولر پس از دو سال وقفه دوباره به تیم ملی آلمان دعوت شد. او در چهار بازی برای کشورش موفق به گلزنی یا پاس گل نشد. آلمان در مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020 حذف شد.

3- پدرو گونکالوز – اسپورتینگ لیسبون

وقتی اسپورتینگ لیسبون برونو فرناندز را به منچستریونایتد فروخت ، به نظر می رسید بدون او باشگاه دچار مشکل می شود. فرناندز یک بازی ساز خلاق و همچنین یک گلزن ماهر است. با این حال ، اسپورتینگ به زودی پدرو گونکالوز را پیدا کرد ، که ویژگی هایی شبیه به فرناندز داشت.

گونکالوز یکی از بهترین هافبک های حال حاضر جهان است. در فصل 2021-2020 ، او 37 بازی برای اسپورتینگ لیسبون انجام داد و 23 گل به ثمر رساند.

این بازیکن 23 ساله فصل جدید را در اوج خود آغاز کرد و در 2 مسابقه 3 گل به ثمر رساند. او در ارسال پاس و شوت مقابل دروازه حریف بسیار خوب عمل می کند و هر لحظه یکی از باشگاه های بزرگ اروپایی می تواند متوجه او شود.

4- مارکوس یورنته – اتلتیکو مادرید

مارکوس یورنته یکی از بهترین بازیکنانی است که در پست های مختلف بازی کرده است. او نه تنها می تواند در هر جای خط میانی بازی کند ، بلکه می تواند به عنوان وینگر یا مدافع نیز بازی کند. یورنت پس از پیوستن به اتلتیکو مادرید و خروج از رئال مادرید در سال 2019 زیر نظر دیه گو سیمئونه عملکرد خوبی داشت.

در فصل 2021-2020 ، یورنته در 45 بازی 13 گل به ثمر رساند و 12 پاس گل داد. او یک هافبک همه کاره است که حضور خستگی ناپذیر او می تواند برای حریفان آزاردهنده باشد.

توانایی یورنته به عنوان هافبک دفاعی ستودنی است. او همچنین در به دام انداختن توپ و گرفتن یک ضربه خوب بسیار خوب عمل می کند و او را تبدیل به بازیکنی می کند که همیشه منتظر یک چهارم نهایی و اطراف آن است.

5. کوین دی بروین – منچسترسیتی

کوین دی بروین یکی از بهترین هافبک های حال حاضر فوتبال جهان. شکی نیست که این بازیکن یکی از بهترین هافبک های دنیای فوتبال است.

دی بروین زیر نظر پپ گواردیولا موتور محرک منچسترسیتی بود. توانایی او در ارسال پاس هایی که دیگر بازیکنان فکرش را نمی کردند ، او را به بازیکنی خطرناک تبدیل می کند.

فصل 2021-2020 از نظر گلزنی بهترین دی بروین نبود. با این حال ، در 40 بازی این فصل ، او موفق به زدن 10 گل و 18 پاس گل شد.

دی بروین توانایی شوت زدن با هر دو پا را دارد و مهار ضربه های از راه دور بازیکنان برای دروازه بان حریف کار آسانی نیست.

دکمه بازگشت به بالا