اقتصادی

سرقت اطلاعات کاربران توسط ۲۰۰ برنامه‌ مخرب اندرویدی

بیش از 200 برنامه اندروید با ویژگی هایی مانند تناسب اندام، ویرایش عکس و پازل در فروشگاه Google Play وجود دارد که نرم افزارهای جاسوسی را با هدف سرقت داده های حساس از دستگاه هایی که کاربران را در معرض خطر قرار می دهند راه اندازی می کنند.

به گزارش تارنمای امنیت سایبری دیباروز، محققان Trend micro اخیراً دریافتند که بیش از 200 برنامه اندروید در فروشگاه Google Play وجود دارد که نرم افزار جاسوسی محبوب “Facestealer” را راه اندازی می کنند که هدف آن سرقت داده های حساس از دستگاه هایی است که کاربران را در معرض خطر قرار می دهد. اکثر این برنامه های اندروید دارای موضوعاتی مانند تناسب اندام، ویرایش عکس و پازل هستند. این بدافزار تمام داده‌های اولیه را که داوطلبانه وارد برنامه‌ها کرده‌اید، مانند کوکی‌های فیس‌بوک و سایر اطلاعات شخصی را می‌دزدد.

موسسه Detector وقوع جاسوس‌افزار FaceStealer را در جولای 2021 گزارش داد و پس از آن به عنوان گروهی از برنامه‌های سرکش که از بین 200 بدافزار، 42 مورد به عنوان سرویس دوربین و 20 دوربین برای به دست آوردن اطلاعات حساس از کاربران اندروید مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند، معرفی شد. . برنامه و 13 برنامه ویرایش عکس مشخص شده است.

علاوه بر آخرین گزارش Trend Micro، بیش از 40 برنامه استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال، استخراج نرم افزار با بدافزار طراحی شده است که برای فریب کاربران برای مشاهده تبلیغات و پرداخت اشتراک و هدف قرار دادن کاربران علاقه مند به ارزهای مجازی طراحی شده است.

اطلاعات کاربر توسط 200 برنامه مخرب اندروید به سرقت رفته است

محققان بر این باورند که این تحلیل یکی از بزرگترین مطالعات انجام شده بر روی دستگاه برنامه های کاربردی بالقوه مضر در سیستم اندروید است و آنها این مطالعه را بین سال های 2019 تا 2020 انجام دادند که در آن بیش از 8.8 میلیون برنامه در بیش از 11.7 میلیون دستگاه مورد تجزیه و تحلیل نصب شده است. که 3553 برنامه حذف شده پس از شناسایی به عنوان بدافزار شناسایی شدند.

افرادی که از انواع این برنامه ها استفاده می کنند به راحتی توسط Facestealer جذب می شوند، زیرا این بدافزار در قالب ابزارهای ساده پنهان شده است. رمزها همچنین به اطلاعات حساسی مانند کلیدهای خصوصی برای جمع آوری کلیدهای خصوصی بیشتر و سایر اطلاعات حساسی که می توانند مورد سوء استفاده قرار گیرند نیاز دارند.

کارشناسان برخی اقدامات کاهشی را توصیه کرده اند که کاربران باید برای بهبود چنین شرایطی دنبال کنند. از جمله، از احراز هویت چند عاملی استفاده کنید، همیشه اطلاعات و نظرات کاربران را در مورد برنامه ها بررسی کنید، هنگام نصب برنامه ها مراقب باشید و برنامه ها را از منابع خارجی دانلود نکنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا