اقتصادی

اطلاعات جدیدترین محصولات اپل توسط هکرها به سرقت رفت

همزمان با افشای جدیدترین محصولات iPad Apple و iMac ، یكی از تولیدكنندگان قرارداد این شركت هدف حمله باج افزار قرار گرفت ، عاملان این ادعا كردند كه اطلاعات جدیدترین محصولات اپل را به سرقت برده اند.

به گزارش دیباروز ، گروه باج افزار REvil ، معروف به سودینوکیبی ، در وبلاگی در دارک وب ادعا کرد که به شبکه رایانه ای کوانتا رایانه نفوذ کرده است. این شرکت تایوانی یکی از اصلی ترین تولید کنندگان محصولات اپل است و عمدتا کامپیوترهای iMac تولید می کند. همچنین محصولات شرکتهایی مانند HP ، Facebook و Google را تولید می کند.

چهره عمومی REvil در Dark Web ، یک کاربر ناشناس از انجمن مجرمان سایبری XXS ، روز یکشنبه اعلام کرد که گروه باج افزار به زودی بزرگترین حمله خود را اعلام خواهد کرد. این پست به زبان روسی در کانال استخدام REvil Group منتشر شده است.

این گروه در سایت Happy Blog اعلام کردند که نام قربانیان حملات باج افزار را به امید مجبور کردن آنها به پرداخت دیه ، با کوانتا آخرین قربانی این گروه اعلام کرده است. هکرها ادعا کردند که کوانتا را تا زمان رونمایی از جدیدترین محصولات اپل برای افشای این نقض نگه داشته اند و گفته اند که سازنده قرارداد حاضر به پرداخت اطلاعات سرقت شده نیست.

کوانتا بدون توضیحی در مورد میزان سرقت اطلاعات خود ، این نقض را تأیید کرد و در بیانیه ای گفت که تیم امنیت اطلاعات کامپیوتر کوانتا با همکاری کارشناسان مستقل IT برای پاسخگویی به حملات سایبری به تعداد کمی از سرورهای خود کار می کند. در پاسخ به گزارش رسانه ها در مورد باج افزار ، كوانتا كامپیوتر گفت كه انتظار ندارد تجارت آن تحت تأثیر قرار گیرد.

وقتی محصول Apple به پایان رسید ، گروه REvil جزئیات فنی یک لپ تاپ جدید را به صورت آنلاین ، از جمله 15 عکس به تصویر کشیده شده طراحی مارس 2021 برای MacBook ، به صورت آنلاین ارسال کرد. این گروه اکنون در تلاش است تا اپل را از پرداخت دیه برای اطلاعات سرقت شده خود بترساند. هکرها از اپل خواستند که در اول ماه مه دیه بپردازد ، در غیر این صورت هر روز پرونده های جدیدی را منتشر می کنند.

Ransomware نوعی پرونده مخرب است که اطلاعات یا شبکه رایانه ای قربانی را رمزگذاری می کند و سپس برای بازیابی اطلاعات یا عدم فروش اطلاعات محرمانه ، از هکرها باج می گیرد. اخیراً ، در موارد مختلف ، مجرمان سایبری اطلاعات را به سرقت برده و تهدید کردند که در صورت عدم دریافت پول از قربانی ، آنها را فاش می کنند. در سال 2020 ، گروه هکرهای REVil حمله به باج افزار را به یک شرکت حقوقی آغاز کردند که زمانی ادعا می کرد نماینده برخی از شرکت های تلویزیونی دونالد ترامپ است. در سال 2019 ، یک هفته قبل از انتخابات ، این گروه به گروهی از مسئولان انتخابات لوئیزیانا حمله کرد.

به گفته بلومبرگ ، هکرها برای تهیه کلید رمزگشایی سیستم های قفل شده این شرکت ، 50 میلیون دلار از Quanta Computer درخواست کرده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا