عمومی

سفارش آقای هاشمی به امام خمینی، قابل توجه مشاوران آقای رییسی

مرحوم آقاي هاشمي رفسنجاني، خادم امام مي گويد: «هر روز جمعي ديدار مي كنند و خطبه مي خوانند، گاهي حتي در يك روز اين جلسات بيش از يك مورد است.» اكو اسلامي همه را به صورت مختلف پخش مي كند. بخش‌های خبری و این برای مخاطبان رادیو و تلویزیون خسته‌کننده است امام خمینی (ره) می‌گویند نیازی به پخش این خطبه‌ها از سوی آزادی نیست که هاشمی می‌گوید ممکن است باعث سوء تفاهم شود. هاشمی گفت: بالاخره امام با محدود کردن بازدید موافقت کردند.

اگرچه در ماه‌های اول انقلاب، علاقه شدید گروه‌های مختلف مردم، امام خمینی را به شنیدن سخنان ایشان تشویق می‌کرد و پخش‌های مکرر و متعدد از رادیو کاملاً موجه بود، اما امروز در شرایط دیگری قرار داریم. موقعیت.

رئیس دولت به عنوان بالاترین مقام کشور در کانون افکار عمومی قرار دارد و مردم منتظر شنیدن مهمترین اخبار و وعده ها از او هستند. برای رفع این نیاز، آقای ریس اغلب مصاحبه می کند یا در مراسمی شرکت می کند که همگی پوشش خبری دریافت می کنند. خلاصه سخنان رئیس جمهور مجموعه ای از وعده ها و احکام به روح جامعه فرستاده می شود که بخش مهمی از آنها تنها به افزایش توقعات منجر می شود. علاوه بر این، اقتصاد نحوی تنها منجر به آشفتگی نظام بازار و قیمت کالاها می شود. بنابراین رئیس جمهور در اظهارات بعدی خود ناگزیر تأثیر حرفه ای گری قبلی را از بین خواهد برد. اما معمولا تلخی ها بیشتر می شود و … بزرگترین بازنده در این شرایط خود رئیس جمهور است زیرا بعد از مدتی وعده ها و حرفه های مکرر برای مخاطب عادی می شود و حرف های او جدی گرفته نمی شود.

بدتر از آن، گاهی اوقات اطلاعات غلط توسط رئیس جمهور انجام می شود و می تواند برای اعتماد عمومی خطرناک باشد. به آن گاف های اتفاقی که سوژه فضای مجازی شده است را نیز اضافه کنید. شاید اگر مشاوران آقای رئیسی همان دستوری را که هاشمی به امام دستور داده به رئیس جمهور تذکر دهند، اعتبار رئیس دولت هم حفظ شود.

* چاپ شده در روزنامه اعتماد / 30 فروردین 1401

دکمه بازگشت به بالا