بین الملل

سفر دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین به عراق

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین دیباروز، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیمه‌شب امروز وارد بغداد پایتخت عراق شد. سفری که پس از چندین دهه صورت می‌گیرد و قرار است چند روزی به طول انجامد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، دفتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در عراق در بیانیه‌ای گفت که این سفر به دعوت رسمی مقامات عراقی صورت گرفته است و زیا النخاله قصد دارد با رهبران سیاسی و حزبی و شخصیت‌های عراقی دیدار و گفت‌و‌گو کند که محور همه این دیدارها بحث در خصوص اخرین تحولات فلسطین و جهان عرب و راههای حمایت از مقاومت فلسطین خواهد بود.

در این باره منابع عراقی نیز گفت که هدف سفر زیاد النخاله به عراق، حضور در مراسم روز جهانی قدس در بغداد است و او در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین پس از رسیدن به بغداد، به دیدار «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق رفت و امروز نیز با «عادل عبدالمهدی» نسخت‌وزیر اسبق عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

زیاد النخاله در این خصوص به شبکه المیادین گفت که سفرش به عراق، در راستای پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی است و پیام روشنی دارد مبنی بر اینکه عراق پشتیبان مقاومت و مردم فلسطین است.

او همچنین از دیدار خود با رئیس‌جمهور، نخست وزیر و وزرا و رهبران گروههای سیاسی عراق خبر داد و تأکید کرد که سفر او پیام محکمی به رژیم صهیونیستی دارد.

پایان پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا