اقتصادی

شرایط جدید فعالیت اصناف در زمان کرونا

طبق اعلام اتاق اصناف ایران، 9 واحد صنفی با اخذ تاییدیه واکسن دو دوز مجاز به فعالیت در سامانه امید و دریافت کد QR از سامانه خواهند بود و نباید در قرنطینه باشند. گرفتن کد QR مربوطه از سیستم و نه در قرنطینه، می تواند کار کند.

به گزارش دیباروز، اتاق اصناف ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: برای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، لازم است اطلاعات واحدهای صنفی سراسر کشور در سایت امید به نشانی asnaf.moi بارگذاری شود. ir .

بر اساس برنامه مدیریت هوشمند کرونا، الزامات و ضمانت‌های اجرای پنج فعالیت مدیریت هوشمند بر اساس سامانه امید برای «دستگاه‌های اجرایی»، «خدمت‌گیرندگان دستگاه‌های موضوع بند ۲ قانون مدیریت بحران» واحدها و فعالیت های تجاری (تجاری، تجاری، خدماتی، تفریحی، لوکس، بهره وری، صنعتی، کارگاهی، اقتصادی، اجتماعی، علمی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و «تردد وسایل نقلیه موتوری شخصی و حمل و نقل عمومی (خارج و داخل شهر) )” اعلام شد.

در بخش «واحدها و فعالیت های اتحادیه ها (تجاری، تجاری، خدماتی، تفریحی، تولیدی، صنعتی، کارگاهی، اقتصادی، اجتماعی») وظایف ذکر شده در زیر با تایید تزریق واکسن دو دوز به سامانه امید و اجازه برای دریافت کد QR از سیستم، علاوه بر این، این واحدها نباید در حالت قرنطینه باشند. سایر عملکردهای خارج از لیست، تنها پس از تایید تزریق واکسن و دریافت کد QR مربوطه از سیستم، می تواند در حالت قرنطینه در زمان اجرا باشد.

مشتریان واحد و فعالیت های صنفی نیز باید تاییدیه داشته باشند که واکسن به سیستم تزریق می شود و همچنین در حالت قرنطینه و بیماری قرار نمی گیرند.

ضمانت اجرایی این طرح در مرحله اول اخطار کتبی به واحدهایی (اتحادیه و …) که بدون وجود الزامات طرح فعالیت می کنند و اخذ کد QR از سامانه امید. مرحله دوم شامل انجماد وضعیت بانک به مدت دو هفته برای واحدهای متخلف (اتحادیه و …) است و در مرحله سوم در صورت عدم رعایت الزامات به مدت 30 روز آنلاین می شود. . البته در صورت رعایت الزامات و تایید وزارت بهداشت، پلمب آن حذف می شود.

مسئولین و ناظران این طرح نیز شامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (ناظر)، اتاق اصناف ایران (ناظر مسئول)، کنفدراسیون ذیربط (مسئول اجرا)، وزارت صمت، نیروی انتظامی، نظام پزشکی است. سازمان ها، دامپزشکی، کشاورزی (شرکت کننده)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (ناظر حوزه های مرتبط).

9 گروه حرفه ای که ملزم به دریافت دو دوز واکسن بودند به شرح زیر است:

1- مراکز خدمات غذایی در محل مانند: رستوران، کافی شاپ، کافی شاپ، کافی شاپ، فست فود
2- تالار پذیرایی و باغ تالار
3- استادیوم ها و باشگاه های ورزشی، باشگاه های ورزشی سرپوشیده، استخرهای سرپوشیده، پارک های آبی، شهربازی ها و مراکز تفریحی (مسقف).
4- راهرو، فروشگاه های زنجیره ای
5- کلیه مراکز اقامتی از قبیل هتل ها، متل ها، هاستل ها، بوم گردی
6- تورهای دیدنی
7- بانک ها، مؤسسات خدمات مالی و کارگزاری بورس
8- ادارات دولتی و انتظامی به اضافه 10 دفتر خدمات سیار، دفاتر خدمات قضایی و مراکز مشابه.
9- سالن های سینما، تئاتر و موسیقی

اتاق اصناف ایران تاکید کرد: لازم است اتاق‌ها و اتحادیه‌ها نظارت فعالی بر اجرای این مصوبه داشته باشند تا به دلیل تغییرات غیرمنتظره ناشی از شیوع بیماری عروق کرونا ویروس منجر به تعطیلی واحدهای صنفی نشود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا