بین الملل

شمار قربانیان کرونا در جهان از ۴۰۸ هزار نفر گذشت/ افزایش نگرانی‌ها درباره آمار صعودی ابتلا در هند

براساس آژانس خبری گروه بین الملل ، آخرین آمار نشان می دهد که تعداد قربانیان کرونا در جهان به 408،794 نفر رسیده است و تاکنون 7201586 نفر با این بیماری منقبض شده اند. تاکنون 3538777 بیمار با Qovid-19 بهبود یافته اند. تعداد مبتلایان به بیماری Qovid-19 که در 213 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است ، همچنان در حال افزایش است و این بیماری قربانی جهان است.

در حالی که اروپا به تازگی به یکی از برجسته ترین شیوع تاج ویروس در جهان تبدیل شده است ، اکنون در اکثر کشورهای اروپایی عفونت کنترل می شود. در حال حاضر ، آمریکای جنوبی ، به ویژه برزیل ، به مرکز جدید شیوع ویروس تبدیل شده است و سازمان بهداشت جهانی از نگرانی از وضعیت منطقه ابراز نگرانی کرده است.

ایالات متحده با بیشترین تعداد قربانی و رنج در صدر لیست کشورهای تحت تأثیر کوید 19 قرار دارد. برزیل و روسیه به ترتیب از نظر تعداد موارد در رده های دوم و سوم قرار دارند و انگلیس بعد از ایالات متحده بیشترین تعداد قربانی کرونا ویروس را دارد.

10 کشور بزرگ جهان از نظر تعداد افرادی که از تاج رنج می برند

از طرف دیگر ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام كرد كه اوضاع كروناویروس در سراسر جهان رو به وخامت گذاشته است ، و هیچ مدرکی مبنی بر تغییر coronavirus ، هم از نظر انتقال و هم از نظر شدت ، وجود ندارد. بنابراین ، دولت ها باید بر روی غربالگری علائم و بیماران قرنطینه تمرکز کنند.

ایالات متحده آمریکا

این شهر دیروز (دوشنبه) ، 100 روز پس از بسته شدن شرکت ها ، در اولین مرحله از بازگشایی وارد کشور شد. با 399.892 کشته و 30.516 مرگ و میر ، نیویورک همچنان مرکز اپیدمی ویروس Corona در ایالات متحده است. این پس از نیویورک ، نیوجرسی ، کالیفرنیا ، ایلینویز و ماساچوست است.

10 ایالت برتر ایالات متحده آمریکا براساس تعداد مبتلایان به تاج

مرکز اطلاعات جهان سنجی گزارش داد که تعداد کل افراد آلوده به کورون ویروس در ایالات متحده 2 میلیون و 26 هزار و 597 نفر است و تعداد قربانیان در این کشور 113 هزار 61 نفر است.

اروپا

در حالی که بیشتر کشورهای اروپایی شاهد کاهش تدریجی محدودیت های ضدحجاب هستند ، کرونا همچنان یک چالش حل نشده در اتحادیه اروپا است که شامل مقامات اروپایی نیز می شود. آخرین اخبار کرونا از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که رئیس اتحادیه معلمان آلمان نسبت به بازگشت سریع برنامه های درسی مدارس قدیمی در دوره کورونا هشدار داده است و تأکید می کند که مدارس می توانند به سرعت تبدیل به یک نقطه داغ برای تاج شوند.

کرونا جهانی

همچنین در صنعت آلمان ، رکود اقتصادی ناشی از بحران کرونا در ماه آوریل به شدت افزایش یافت. دفتر آماری فدرال آلمان روز دوشنبه اعلام كرد كه تولید ماهانه در این بخش 17.9 درصد كاهش یافته است. این رکود بسیار شدیدتر از آنچه قبلاً تصور می شد است. کارشناسان رکود اقتصادی در حدود 16.5 درصد را در این بخش پیش بینی کرده اند.

در آلمان 186223 نفر به ویروس Corona آلوده شده و 8،792 نفر دیگر بر اثر این ویروس درگذشت.

انگلیس درخواست مسافرت قرنطینه برای مسافران این کشور را داده است. طبق این تصمیم ، هرکسی که از دوشنبه به انگلیس سفر می کند ، باید دو هفته در قرنطینه شود.

از این طریق ، دولت انگلیس می خواهد از موج دوم هاله در این کشور جلوگیری کند. وزارت کشور گفت: “همه ما می خواهیم هر چه سریعتر به حالت عادی برگردیم ، اما این روند نباید به ضرر زندگی انسان باشد.” مراحل قرنطینه انگلیس برای کلیه مسافران وسایل نقلیه از جمله هواپیما ، قطار و کشتی لازم است.

تاکنون در انگلیس ، 287،399 نفر به این بیماری ویروس کرونا آلوده شده اند و 40.597 نفر دیگر بر اثر ویروس جان خود را از دست داده اند.

براساس اعلام دفتر ملی آمار ایتالیا ، اقتصاد ایتالیا به دلیل بحران کورونا امسال حدود 8.3 درصد کاهش خواهد یافت. برای سال 2021 ، کارشناسان رشد اقتصادی 4.6 درصد را پیش بینی می کنند. در نتیجه ، سومین اقتصاد بزرگ اقتصادی منطقه یورو تحت تأثیر رکود شدید و اثرات بحران کورنا قرار گرفته است.

تاکنون در ایتالیا ، 235278 نفر به ویروس Corona آلوده شده اند و 33.964 نفر دیگر بر اثر این ویروس جان باخته اند.

دفتر مرکزی پیشگیری و کنترل Coronavirus در روسیه گزارش داد که تعداد موارد جدید عفونت کورو ویروس که روزانه در این کشور ثبت می شود 8985 بود که تعداد کل موارد Covid-19 را در روسیه به 467 نفر می رساند و این افزایش از هزار و 658 نفر است.

تعداد کشته شدگان کرونا در روسیه در 24 ساعت گذشته به 112 نفر رسیده است و به 5971 نفر رسیده است. با این حال ، ستاد یادداشت می کند که این کمترین میزان مرگ و میر از 25 مه (5 ژوئن) است که 92 مرگ و میر ناشی از تاج ثبت شده است. تعداد كل مرگ و میر ناشی از كروناویروس در روسیه 1.2 درصد كل عفونتها است.

غرب آسیا

رژیم صهیونیستی به بهانه مبارزه با ویروس کورونا مانع بازدید وزیر خارجه آلمان از هایکو ماس به کرانه باختری می شود. مقامات تل آویو گفتند که اگر به رام الله سفر کند ، باید دو هفته در قرنطینه بگذرد تا به منطقه تحت کنترل رژیم بازگردد و به فرودگاه برود.

هایکو موز

وزیر خارجه آلمان ، هایکو ماس

وزیر امور خارجه آلمان به جای برگزاری کنفرانس ویدئویی چهره به چهره ، مذاکراتی را با مقامات فلسطینی برگزار می کند.

نخست وزیر عراق مصطفی آل کاظمی در دیدار با سفیر ژاپن در بغداد تأیید کرد که کشورش به دلیل شیوع ویروس کرونا با یک بحران اقتصادی روبرو است. در عراق 13 هزار و 481 نفر به این بیماری ویروس کرونا و 8351 نفر دیگر از این ویروس درگذشت.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت ترکیه ، تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس در این کشور پس از معاینه به 391 هزار و 361 نفر رسید که 989 مورد جدید شناسایی شده است. از این تعداد ، 625 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

شمار تلفات قربانیان تاج در ترکیه در 24 ساعت گذشته به 4،711 نفر رسیده است.

آسیا

نخست وزیر ارمنستان ، نیکول پاشینیان ، رهبران پلیس ، ارتش و امنیت ملی را بخاطر اقدامات خود در قبال محدودیت هایی که توسط توافق نامه اعمال شده است ، اخراج کرد.

نیکول باسینیان

نیکول پاشینیان ، نخست وزیر ارمنستان

در دهلی ، پایتخت هند ، تقریباً 1000 مورد جدید از بیماری کرونا ویروس گزارش شده است. هم اکنون تعداد مجروحان در این شهر حدود 30000 نفر است. نرخ بالا در دهلی باعث نگرانی در کشور شده است ، زیرا قرار است به زودی این شهر تعطیل شود و تجارت طبیعی را از سر بگیرد. گزارش های رسمی حاکی است که تاکنون 800 نفر از کرونا در پایتخت هند جان باخته اند.

اقیانوسیه

پس از آنکه مقامات بهداشت نیوزلند موافقت خود را برای برداشتن کروناویروس در کشور و این واقعیت که در حال حاضر هیچ بیمارانی از ویروس کرونا ویروس در کشور وجود ندارند ، تقریباً تمام محدودیت های شیوع کروناویروس برداشته شده است. جکیندا آردن ، نخست وزیر جدید این کشور گفت: “خوشحالم که می شنوم که در حال حاضر هیچ بیمارانی از کرون در نیوزلند وجود ندارد ، اما او هشدار داد که اطمینان دارد که در آینده موارد بیشتری از بیماری وجود خواهد داشت.”

بیش از دو هفته است که هیچ مورد جدیدی از Quaid-19 در کشور رخ نداده است.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا