برترین های کسب و کارعمومی

شما باید کندانسورهای روفتاب پکیج را تمیز کنید

چیلرهای اسکرول لاگ و پیچ یکی از محبوب ترین و کارآمدترین در دنیای تهویه مطبوع امروزی هستند. یکی از مشکلاتی که مالکان هنگام خرید چیلر با آن مواجه هستند، نداشتن اطلاعات کافی و مناسب در مورد انتخاب کولر گازی مناسب است.

پکیج پشت بام نوعی سیستم تهویه مطبوع است که در ساختمان های بزرگ استفاده می شود. در ادامه ابتدا به توضیح کولر و کولر کاتر می پردازیم و در نهایت در مورد مراقبت صحیح از تیرهای سقف مشاوره می دهیم. تفاوت کولر اسکرول با کولر پیچی در نوع کمپرسور است. نام این کولرها نیز از کمپرسور هوای آنها گرفته شده است.

اسکرول کولر

یخچال اسکرول یخچالی با کمپرسور اسکرول است. کمپرسورهای اسکرول در انواع معمولی، دیجیتال و اینورتر موجود هستند. این کمپرسورها نسبت به کمپرسورهای اسکرو قدرت کمتری دارند و در نتیجه می توان از یک تا هشت کمپرسور برای تامین سرمایش مورد نیاز در کولر گازی سردخانه استفاده کرد. تعداد کمپرسورهای یخچال علاوه بر افزایش ضریب اطمینان دستگاه، قدرت را کنترل می کند (هر کمپرسور معمولی یک مرحله دارد) و طول عمر دستگاه را افزایش می دهد.

محبوب ترین و کارآمدترین چیلرهای دنیای تهویه مطبوع

ظرفیت چیلر اسکرول داخلی معمولا از 2 تن شروع می شود و به حدود 300 تن می رسد (ظرفیت برای برندهای مختلف کمی متفاوت است). در مورد کولرهای گازی با ظرفیت سرمایش کمتر از 100 تن، کمپرسورهای اسکرول در چیلرها حدود 90 درصد استفاده می شود، زیرا کمپرسورهای اسکرو اصلا در ظرفیت کم تولید نمی شوند.

کمپرسورهای اسکرول چیلر معمولا قابل تعمیر نیستند و در صورت آسیب دیدن باید تعویض شوند. البته تهیه این نوع کمپرسور آسان است زیرا شرکت های زیادی در زمینه فروش این کمپرسورها در ایران فعالیت دارند.

هزینه کم، حمل و نقل آسان و افزایش بازارپسندی از جمله مزایای کمپرسورهای روتاری است.

یکی دیگر از مزیت های تهویه مطبوع چیلر اسکرول، صدای کم به دلیل کمپرسور کوچک است.

برای چیلرهایی با ظرفیت مبرد کمتر از 150 تن، چیلرهای اسکرول همیشه قیمت بهتری نسبت به چیلرهای پیچی دارند.

فایل پیچ

تهویه مطبوع چیلر اسکرو و تفاوت چیلر اسکرول و پیچ همیشه بحث انگیزشی بین کارفرمایان محترم است. اول اینکه تعیین امکان سنجی واقعی پروژه با مشاور می تواند اولین قدم مهم در انتخاب نوع چیلر باشد. کولرهای کوچک اغلب دارای نازل های اسپری و کولرهای بزرگتر هستند، اما انتخاب کولرهای بزرگتر ممکن است بین این دو مشکل باشد.

از آنجایی که کمپرسورهای اسکرو پیچیده‌تر از کمپرسورهای مکانیکی هستند، معمولاً به کارگران ماهر نیاز دارند. کمپرس سرد قابل تعمیر است، اما با توجه به اندازه و وزن زیاد، قابلیت دسترسی و تحرک را می توان از معایب آنها دانست.

کولرهای گازی چیلر اسکرو از 1 تا 3 موتور مختلف در یک موتور القایی استفاده می کنند.

کمپرسورهای اسکرو بزرگ دارای ظرفیت بالاتر، کارآمدتر و البته گرانتر از کمپرسورهای اسکرال هستند.

قابلیت کنترل کمپرسورها معمولاً چهار سطح برای کنترل خطی یا خطی کمپرسور است.

دمای هوای کولرگازی معمولا بیشتر از کولرگازی است.

با ظرفیت سرمایش بیش از 150 تن، استفاده از این کولرها انتخاب مناسبی است.

بسته روی پشت بام

اگر اصولاً یک تکنسین خانه هستید که روی پکیج های سقفی زیر 5 تن کار می کنید، سیستم هایی که با آنها آشنا هستید شباهت زیادی با پکیج های سقفی 5 تا 20 تنی دارند که در بازار تجاری سبک رایج هستند. وقتی صحبت از تجهیزات بزرگتر به میان می آید، موارد اضافی زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، و اینها فقط چند مورد هستند.

فیلتر سانروف را در بسته بندی بشویید

در حالی که تامین هوای تازه در صنعت رایج تر می شود، در محیط های تجاری رایج تر است. فیلترهای هوای تازه تهویه مطبوع اغلب توری فلزی هستند و زمانی که نزدیک هودهای اگزوز هستند باید به طور منظم با یک شلنگ و احتمالاً یک چربی‌گیر تمیز شوند.

فشار سقف بسته را بررسی کنید.

سفت کردن تسمه های الاستیک قفسه سقف همیشه کار درستی نیست. این امر منجر به آمپر بالا در دمنده، شکستگی تسمه، کشش بیش از حد و یاتاقان های فرسوده می شود. شما می‌خواهید تسمه‌های تهویه مطبوع به اندازه‌ای محکم باشند که بسته سانروف بیش از حد لغزنده یا لرزش نداشته باشد.

بسیاری از تکنسین ها از قانون 1/2 اینچی یا چیزی مشابه برای تخمین کشش تسمه استفاده می کنند. مشکل این است که این قانون طول تسمه یا میزان فشاری که برای جدا کردن کولر گازی استفاده می شود را در نظر نمی گیرد. بسیاری از تکنسین های با تجربه احساس خوبی برای کشش صحیح تسمه واشر سانروف دارند. اما حتی این احساس گاهی اوقات می تواند از ارزش واقعی دور باشد.

کمربند ایمنی لازم است. می توانید از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید بهترین کشش را برای برنامه دارد. به یاد داشته باشید که تسمه های سقف باید به طور مرتب تعویض شوند. اگر پس از اولین وقفه، کمربند به دلیل کشش شروع به شل شدن کرد، اغلب بهتر است به جای سفت کردن آن، آن را تعویض کنید. این محصول در اکسیداسیون صنایع مختلف مانند صنعت پلاستیک کاربرد دارد.

قرقره های کولر گازی را تنظیم کنید

هنگام تراز کردن چرخ ها، به یاد داشته باشید که تراز مرکزی، راست و چپ چرخ را با “بادامک” یا زاویه چرخ تراز کنید. اغلب، زمانی که یکی از کابل‌های نگهدارنده بسته موتور شروع به لیز خوردن می‌کند، یا زمانی که چرخ تنظیم یا تعویض می‌شود، ناهماهنگی چرخ‌ها رخ می‌دهد. این محصول از مواد اولیه ساخته شده است.

قرقره های معیوب می توانند باعث لغزش تسمه، یاتاقان های آسیب دیده و صدای غیرعادی شوند. علاوه بر تنظیم قرقره ها، به یاد داشته باشید که قرقره ها می توانند به مرور زمان فرسوده شوند و شکل طراحی خود را از دست بدهند یا در طرفین شیار ایجاد کنند. اگر قرقره سقف ساییده شود باعث کاهش جریان هوا، صدای غیرعادی و عمر کوتاه تسمه می شود.

سیستم وی آر اف

پکیج مراقبت از کندانسور اتاق زیر شیروانی

شما باید سقف خانه را جارو کنید، در صورت لزوم آن را تقسیم کنید. اکثر واحدهای تهویه تجاری دارای مقدار زیادی فلز هستند که برای تمیز کردن مناسب باید مرتباً حذف شوند. تکرار این مرحله به محل قرارگیری دستگاه و میزان آلاینده های موجود در هوا بستگی دارد.

آخرین کلمه

تهیه یک سیستم تهویه مطبوع که نیازهای شما را برآورده کند می تواند آسان باشد. شرکت تدبیر و تدبه مندق با وب سایت ttmenterprise.com انواع دستگاه های پاسخگوی نیاز بازار ایران را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. این شرکت همواره رضایت مشتری را سرلوحه کار خود قرار داده و با تنوع محصولات و قطعات باکیفیت خود، انتخاب مناسبی در هنگام خرید سیستم تهویه مطبوع می باشد.

دکمه بازگشت به بالا