برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

شما نیز تجربه عقیم کردن گربه خود را دارید؟

بیرون رفتن از خونه هم ریسک گم شدن و تصادف کردنش رو بالا میبره و هم احتمالا درگیر شدنش با گربه های خیابونی که ممکنه باعث زخمی شدن یا مربض شدنش بشن. که با یک حساب سرانگشتی هم هزینه 60هزار تا 65هزار تومنی پانسیون و بستری برای نژاد بزرگ و 50هزار تومانی پانسیون و بستری نژاد کوچک هم احتمالا به هزینه عقیم سازی گربه یا سگ شما اضافه میشود. تولید اسپرماتوزوا(اسپرم) توسط فرایند اسپرماتوژنر رخ می دهد، این سلول ها با تخمک آزاد شده توسط جنس ماده لقاح میابند . عقیم نشدن و فعالیت تولید مثلی آن ها است ! به طوری که لوله های جنسی یا همان ارگان های تولید کننده هورمون های جنسی در آن ها به مثابه انسان ها عملکرد و کارایی خود را از دست خواهد داد. درواقع اصلا اینگونه نیست که عقیم نکردن حیوان نر چندان مهم نباشد، بلکه میتواند روی رفتارهای پرخاشگرانه او هم اثر بگذارد و حتی مانع شکلگیری یک رابطه خوب و عاطفی درست و قوی بین شما و سگتان در سنین هفت تا هشت سالگی که باید رابطه عمیقی با شما بسازد، شود. بسیاری از صاحبان سگ و گربه به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با جراحی عقیم سازی و فواید و معایب آن هستند، امروز خدمت دکتر عاشقیان (بورد تخصصی جراحی دامپزشکی) رسیدیم تا در این باره گفتگویی با ایشان داشته باشیم.

بیرون رفتن گربه توی این شرایط هم خیلی رایجه و ریسک گم شدنش و یا تصادف کردنش هم به نسبت توی این شرایط بالاتره؛ چون بیشتر از این که حواسش به محیط اطراف باشه دنبال پیدا کردن جفت هست. از طرفی به گربه ماده این نکته را گوشزد میکند که در این قلمرو، یک گربه نر به دنبال جفتگیری است. هزینه عقیمسازی حیوانات خانگی از سگ و گربه گرفته تا خرگوش و سنجاب و همستر به فاکتورها و عوامل مختلفی وابسته است و متغیرهایی مثل گونه و نژاد حیوان و همچنین روش جراحی و متدی که برای عقیم کردن او بهکار می رود در تعیین مبلغ نهایی قیمت عقیم سازی موثر است. کی ازمهمترین مراحل رسیدگی و مراقبت از حیوانات ماده عقیم کردن سگ ماده می باشد. همچنین عقیم کردن مزایای سلامتی عمده ای را برای حیوانات خانگی نر به همراه دارد. عبارت – گفتگوهای بلدیه: محمد زرودی شهردار تنکابن در گفتگو با عبارت در خصوص فعالیت های شهرداری این شهر در راستای حمایت از حیوانات و محیط زیست با اشاره به پراکندگی سگ های بلاصاحب در شهر گفت: تنکابن دومین شهرداری در کشور است که به موضوع عقیم سازی سگ های بلا صاحب پرداخته است. بدین ترتیب با عقیم کردن گربه ها از نزاع های بین گربه ها هم جلوگیری خواهید کرد.

بعلاوه، شما با این اقدام از بحران رو به رشد تعدد گربه های بی سرپناه جلوگیری خواهید کرد. بدون پیوند کلیه، درمانی برای این ناهنجاری های رو به رشد یا بیماری های کلیوی موروثی وجود ندارد. و به هر دو گربه نر و ماده عقیم شده sterilized گفته می شود. معمولا آنژیوکت حیوان نر را پس از جراحی و تجویز داروها می کشیم و دو الی سه روز هم تزریق عضلانی برای حیوان شما انجام می دهیم و یا داروی خوراکی به جای آن تجویز می کنیم. حتی به وسیله عقیم کردن حیوانات خانگی جوان می توانیم 90 درصد از رفتارهای تهاجمی آن ها را سرکوب کنیم و از دعواهای احتمالی با دیگر گربه ها جلوگیری کنیم. کمکاری غده تیروئید که بر اثر عقیم سازی ممکن است رخ بدهد اما این مشکل با مصرف دارو درمان میشود. پورمحمدی مدیر حوزه کنترل حیوانات شهری سال هاست که در این مرکز مسئولیت داشته است و گفته میشود که وی یک ماه پیش سکته کرده و از کار کنارهگیری کرد اما دوباره چند هفته پیش منصوب شد. به هیچ وجه رفتار گربه پس از جراحی تغییری نخواهد کرد . روش های مختلف جراحی و بسته به اینکه مثلا در مورد حیوان ماده بسته به اینکه تخلیه رحم و هردو تخمدان باشد یا برداشت رحم و باقی مانده یک و یا هر دو تخمدان یا بستن لوله فالوپ یا روش بسته (لاپاراسکوپی) انجام شود یا حیوان نر بسته به اینکه با برداشت هر دو بیضه یا وازکتومی عقیمسازی شود در هزینه نهایی کار تفاوت ایجاد می کند.

چنانچه شما نیز تجربه عقیم کردن گربه خود را دارید، خوشحال می شویم تجربه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. در مرکز ما تمامی وسایل و داروهایی که برای حیوان شما استفاده می شود استاندارد بوده و دارای تاریخ معتبر می باشد. عقیمسازی عملیه که امروزه هرچی بیشتر منافعش برای ما مشخص شده. هزینه کردن در خصوص عقیمسازی و دیگر موارد هدر دادن منابع است و کار سادهتر و کم هزینهتر کشتن سگهاست. خطر ابتلا به مشکلات پروستات را کم میکند. سگ ماده ای که قبل از شروع اولین سیکل فحلی خود عقیم می شود ، احتمال ابتلا به سرطان پستان در آن تقریبا صفر است . نهایتا هم که احتمال فرارش از خانه و ابتلا به بیماریهای ایدز گربهها یا FIV و سرطان خون گربهها یا FeLV یا درگیر شدنش با تومرها و تودههای پستانی که برای گربهها تا 90 درصد بدخیم خواهند بود، وجود دارد. ریسک ابتلا به سرطان بیضه توی گربههای نر عقیم نشده بیشتر از گربههای عقیم شده هست. توی این شرایط خیلی مراقب ارتباط گربهتون با گربههای بیرون از خونه باشین. گربه های ماده با بیماری های عفونی، می توانند مشکلات جدی را به بچه گربه های خود منتقل کنند و باعث گسترش بیشتر بیماری ها شوند.

دکمه بازگشت به بالا