اقتصادی

ضرورت توسعه سرمایه گذاری مرزی در خوزستان

دیباروز/ خوزستان معاون اقتصادی استاندار خوزستان خطاب به نمایندگان گفت: از شما انتظار داریم با توجه به موقعیت آب و خاک این استان در برخی از استان هایی که استعداد و توانمندی لازم را ندارند، سرمایه گذاری های مرزی را در خوزستان هدایت کنید. بیا این کار را انجا دهیم.”

آقازا فتوحی امروز 25 دی ماه در نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی در استان خوزستان خطاب به نمایندگان گفت: امیدوارم سه وزیر نفت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بیاورید. . با شما به خوزستان چون این سه وزیر مرتبط با بخش های اقتصادی استان هستند.

به گزارش دیباروز، وی افزود: استان خوزستان در برخورداری از منابع نفت و گاز رتبه اول، در صنعت فولاد و صنایع وابسته کشور دوم و در تولید محصولات کشاورزی رتبه اول را دارد، اما خوزستان از نظر اشتغال رتبه ۲۲ را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: از شما نمایندگان انتظار داریم با توجه به موقعیت آب و خاک این استان در برخی استان هایی که واقعاً استعداد و قابلیت های لازم را ندارند، سرمایه گذاری مرزی را در خوزستان هدایت کنید. بیا این کار را انجا دهیم.” به نظر من خوزستان پشتوانه جمهوری اسلامی ایران است و واقعا پشتوانه بزرگی است.

فتوحی گفت: در شهرستان آغاجاری بر اساس آمار ذکر شده 27.5 درصد بیکاری وجود دارد که این رقم بیشتر است اما چاه های نفت زیادی در کنار این شهر وجود دارد و هیچکس تمایلی به سرمایه گذاری در این شهرستان ندارد.

وی افزود: شستا به جای سرمایه گذاری در جاهای دیگر در این شهر سرمایه گذاری کند. زمین، امکانات و منابع در این زمینه آماده است. این شامل سایر شهرهای استان مانند اندیکا، مسجد سلیمان، آبادان، ایذیه، هفتکل و حفیظه می شود.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان تصریح کرد: در بحث اشتغال مشکلات زیادی وجود دارد و انتظار داریم نمایندگان نتیجه این جلسه را به ریاست جمهوری و رئیس مجلس شورای ملی برسانند.

فتاحی با اشاره به ضرورت بهره برداری از چندین طرح در خوزستان گفت: اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری، توسعه زراعت چوب و نجاری با استفاده از زهکشی نیشکر، طرح جامع نخیلات و راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد. متعلق به از سوی بانک ها از شما نمایندگان تقاضای توسعه شیلات و اجرای طرح توسعه 2800 هکتاری صنایع پایین دستی پتروشیمی را داریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا