اقتصادی

موانع سرمایه‌گذاری در لرستان باید برطرف شود

دیباروز / لرستان نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران ، معاون وزیر کشاورزی و کشاورزی ، رفع موانع سرمایه گذاری در لرستان را تأیید کرد.

حسین صلاح فرضی در تاریخ 20 مارس در جلسه هم اندیشی کمیته های تخصصی اتاق بازرگانی لرستان اظهار داشت: طی این سال علاوه بر محدودیت های ناشی از کرونا و تأثیر آن بر سلامتی ، شرکت های اکثر مناطق با مشکلاتی روبرو شدند و شاید در میان آنها چند منطقه بود که فروش را افزایش داد. این تقاضا را برآورده می کرد ، اما طیف گسترده ای از افراد و مشاغل یا بسته شده بودند یا مجبور به کاهش نیروی کار بودند.

وی ادامه داد: امسال تاریخ بشریت شاهد بی ثباتی اقتصادی و عدم برنامه ریزی حاکم بر کشور در تاریخ بشریت نبوده است.

سالارزی افزود: “امسال نیز بوروکراسی عجیبی و موانع متعددی در راه تجارت ایجاد شده است ، امری که دیگر تکرار نمی شود.

قائم مقام رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران ، معاون وزیر و کشاورزی گفت: “ما معتقد نبودیم که فعالان اقتصادی بتوانند با تمام این مشکلات ادامه دهند و امیدواریم که این مسائل در سال جدید دوباره تکرار نشود.”

وی گفت: “امسال به دلیل محدودیت های ویروس کرونا ، همه فعالیت های روزمره و روزمره مختل شد و جلساتی که طی دو سال گذشته تقریبا هر ماه برگزار می شد به دلیل شرایط خاص برگزار نشد.

“با این وجود ، کمیته های اتاق بازرگانی با موضوعات بسیار خوبی برگزار شد و برنامه ما این بود که بتوانیم از ظرفیت کمیته ها به عنوان بازوی اصلی مشاور اتاق استفاده کنیم و بتوانیم یک نقشه راه بنویسیم و استراتژی برای شناسایی و حل مشکلات فعالان اقتصادی. ” از طرف دیگر ، ما باید به دنبال برنامه ریزی برای توسعه فعالیت های بخش خصوصی در استان باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع لرستان ، معاون وزیر و کشاورزی اضافه کرد: “در سال 1999 ، موضوع تحریم های شدیدتر یک مسئله جدی بود و فعالان اقتصادی با افزایش شدید قیمت مواد اولیه روبرو شدند ، اما آنچه متوقف نشد تحویل بود. از ادعاهای دولت و ماشین آلات تولید. ” و ادامه فعالیت اقتصادی.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: “در لرستان ، سهم ما از زمین ، جمعیت و منابع حدود 2٪ از میانگین ملی است و منصفانه است که این منطقه در وسط جدول معیارهای اقتصادی قرار داشته باشد.”

صلاح فرازی خاطرنشان کرد: درآمد سرانه باید متوسط ​​کشور باشد در حالی که نصف متوسط ​​کشور است و انباشت تاریخی وجود دارد و هیچ دولتی نمی تواند ظرف یک یا دو سال آن را جبران کند.

وی گفت: “اگر طی چهار سال آینده هر ساله 15 هزار میلیارد تومان پول جدید به استان پمپ شود و سرمایه گذاری های جدید انجام شود ، آنگاه شاید تحولی در استان احساس شود ، در غیر این صورت اتفاق خاصی رخ نمی دهد.”

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: اتاق بازرگانی نهادی وابسته به بخش خصوصی برای سالهای متمادی است و تحت شعار و تحت تأثیر سیاست های ماده 44 ، درخواستی برای مشورت با نمایندگان بخش خصوصی ارائه شده است. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا