برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

روش لاغری nlp چیست؟

آیا این وعده ها و جملات برای شما آشنا نیست؟ چگونه در عرض یک ماه و با خوردن دمنوش به وزن ایده آل برسیم؟ راههای کاهش وزن اصولی چیست؟ لاغری آسان با قدت ذهن چگونه است؟ چگونه  بدون رژیم و ورزش به وزن دلخواه برسیم؟ آیا با پوشیدن تنها گن ساعت شنی شکمی 6 قزنه و 9 فنره آنچری میتوان لاغر شد؟ برای کاهش وزن چه بخوریم؟ لاغری سریع پهلو و شکم در یک هفته؟ 7 راز لاغری با روش ذهنی و هیپنوتیزم، بهترین روش کاهش سایز تضمینی، رژیم قلیایی و… اگر با جستجوی عبارت کاهش وزن و لاغری به چنین عباراتی رسیده اید، وقت آن است که این مقاله  را بارها بخوانید و بصورت واقع بینانه به این معقوله بیاندیشید.

در این دوره ابتدا شما را با باورهای محدود و مقاومت های درونی در کاهش وزن آشنا می کنیم و سپس به برنامه ریزی مجدد ضمیر ناخودآگاه می پردازیم تا بتوانید ذهن خود را نسبت به خوردن غذا شرطی کنید تا با دیدن غذاهای پر کالری از خوردن آن اجتناب کنید. افراد زیادی در این دوره های شرکت کرده اند و در بازه های یک الی 3 ماهه توانسته اند کاهش وزن سریع و ماندگار داشته باشند. این افراد علاوه بر تغییر باور های ذهنی از گن ساعت شنی شکمی 3 قزنه و 9 فنره آنچری نیز استفاده کرده اند و نتایج شگفت انگیزی را رقم زده اند.

NLP چه روشی است؟

NLP روش نسبتا جدیدی است که استفاده از تکنیک های آن در تمام دنیا با رشد بالایی روبروست. در این روش فرد رفتار و عادات غلط خود را شناسایی می کند و سپس به ساخت یک رفتار جدید می پردازد. همچنین با استفاده از نیروی ناخودآگاه میتوان فیلتر ذهنی قرار داد تا هر غذایی را مصرف نکرد. ما با تجربه ای که از برگزاری دوره های مختلف در سالهای اخیر داشته ایم، دریافتیم بهترین روش برای کاهش وزن و تغییر عادات غلط، شناخت عادات غذایی و طرز نگرش فرد نسبت به خود است. اگر موارد زیر دائما در زندگی شما تکرار میشود، وقت آن رسیده است که برنامه ریزی ذهن خود را تغییر دهید:

  • اگر سالهاست آرزوی پوشیدن لباس مورد علاقه تان را دارید اما نمیتوانید…
  • اگر سالهاست رژیم های سخت را امتحان می کنید و هر بار شکست میخورید…
  • اگر در مشکلات زندگی و کاری اشتهای شما تغییر می کند و نمیتوانید آنرا کنترل کنید…
  • اگر برنامه غذایی ثابتی ندارید و نمیتوانید ولع خود به غذا را کنترل کنید…
  • اگر قدرت نه گفتن ندارید و خود را لایق اندام ایده آل نمیدانید …
  • اگر دائما اندام خود ار با دیگران مقایسه می کنید و توان کاهش وزن را ندارید…
  • اگر نمیدانید چگونه با مشکلات و حقارت های دوران کودکی و عدم موفقیت فعلی کنار بیایید…
  • اگر هزینه زیادی برای داروهای لاغری و کلاس های کاهش وزن و خرید گن های لاغری مثل گن ساعت شنی شکمی 25 فنره و 6 قزنه آنچری صرف کرده اید و دچار شکست شده اید…

در این دوره به باورهای محدود در مورد کاهش وزن خواهیم پرداخت. آیا شما نیز در مورد خود به چنین باورهایی رسیده اید؟

  • سوخت و ساز بدن من بسیار کند است.
  • چاقی در خانواده ما ارثی است و نمیتوان آنرا درمان کرد.
  • من سزاوار لاغر شدن نیستم.
  • هربار که تصمیم به لاغر شدن گرفته ام، پس از مدتی شکست خورده ام.
  • پوشیدن لباس ایده آل برای من آرزویی دست نیافتنی است.
  • من نمیتوانم وزن خود را ثابت نگه دارم.

لاغری از طریق روش NLP

در روش ان ال پی به شناخت عادات و رفتارهای منفی می پردازیم و با ارائه تکنیک های عملی، برنامه ریزی ذهن را تغییر می دهیم. در این روش به ناخودآگاه و باورهای فرد می پردازیم. واقعیت اینست که هر احساس بد ضربه ای است، سبیه به کسی که درب را می کوبد تا پیام را به شما برساند. هر قدر پیام فوری باشد و شما درب را باز نکنید، با شدت بیشتری میکوبد تا جایی درب باز شود در غیر اینصورت درب را خواهد شکست.  احساس آنقدر به روش خود ادامه میدهد تا کار خودش را بکند. اگر هرچه زودتر با گوش دادن و توجه به احساس، درب را باز کنید و به آن عکس العمل نشان دهید، پیام خود را به شما خواهد رساند و بیماری های روحی و جسمی از بین خواهند رفت.

در دوره های مختلف به بررسی برنامه ریزی ذهن افراد و تغییر آن می پردازیم. مغز انسان از میلیاردها نورون یا سلول عصبی ساخته شده است که وظیفه آنها انتقال افکار و اطلاعات به قسمت های مختلف مغز است. با قرار گیری این نودون ها در کنار یکدیگر، یک مسیر عصبی تشکیل میشود که سرعت جابجایی اطلاعات سریعتر صورت میگیرد. حال فردی را فرض کنید که یک دسته اطلاعات را بصورت روزانه مرور می کند، مثلا رانندگی و… با مرور روزانه چنین رفتاری مسیر عصبی وی پر رنگتر و ضخیم تر میشود و او بدون فکر کردن میتواند رانندگی کند زیرا این رفتار در ناخودآگاه او جای گرفته است.

از طرف دیگر باورها، نحوه تفکر و سبک زندگی ما نیز مسیر مختص به خود را دارند. اما لزوما برخی از این باورها و رفتارها نمیتوانند درست باشند. پس چگونه میتوان این مسیرهای عصبی را تغییر داد؟ ما با استفاده از تکنیک های ان ال پی به ساخت مسیرهای عصبی جدید می پردازیم و رفتار جدید حاصل میشود. فردی را در نظر بگیرید که سالها دارای برنامه غلط غذایی بوده و به خوردن فست فود و تنقلات پرکالری می پردازد و نمیتواند حس ولع خود را کنترل کند. در چنین شرایطی میتوان با استفاده از تکنیک های NLP ذهن او را نسبت به غذاهای مضر شرطی سازی کرد به نحوی که اگر آن غذا را دید، تمایلی برای خوردن آن نداشته باشد.

مقاومت ناخودآگاه، عامل اصلی چاقی

شاید پذیرش این نکته برای شما کمی مشکل باشد که چطور ذهن انسان میتواند مانع کاهش وزن شود؟ بسیاری از افراد نقش وراثت و عوامل فیزیکی را در بروز چاقی پررنگ تر می بینند اما در کلاس های ان ال پی حقایقی از بروز چاقی ارائه میشود که با تعجب شرکت کنندگان همراه است. به طور مثال در یکی از کلاسهای کاهش وزن که در سال 1394 برگزار شد، خانم جوانی که تمام روش های کاهش وزن را امتحان کرده بودند و از همه آنها ناامید شده بودند، در یکی از تمرینات ما شرکت کردند.

در این تمرین با برقراری ارتباط با ناخودآگاه فرد میکوشیم تا علت بروز چاقی را جویا شویم. او اظهار میکرد سالهاست که هزینه زیادی جهت خرید قرص های لاغری و روش های دیگر پرداخت کرده است اما پس از مدتی به وزن قبل باز می گردد. از او خواستم تا باورهای خود در زمینه کاهش وزن را مرور کند. او مدتی فکر کرد و گفت: من باور دارم که نمیتوانم وزن خودم را کاهش دهم و ارزشمند نیستم. او می گفت همین عامل باعث شده است که همانند گذشته به وضعیت ظاهری خودم رسیدگی نکنم و کمتر در جمع دوستان حاضر شوم.

از او پرسیدم چطور متوجه میشوی که انسان ارزشمندی نیستی؟ او کمی به پایین نگاه کرد و گفت مدام صدایی در گوش من می پیچد که تو لایق زندگی خوب نیستی. از او پرسیدم این صدا شبیه به چیست؟ او گفت همانند صدای پیرزنی است که در گوش من زمزمه می کند. من میدانستم این صدا از سالها پیش و بصورت باور در او شکل گرفته است. از او خواستم به نیت این سرزنش ها و برچسب های منفی توجه کند. زیرا ما در NLP باور داریم ناخودآگاه ما برای هر یک از رفتارها و عادات منفی یک نیت خیر و سازنده دارد.

او با تعجب پرسید مگر میشود چنین باور منفی نیتی سازنده داشته باشد؟ برای او شرح دادم که ما هنگامی که احساسات را نادیده می گیریم، آنها سرکوب شده و به شکل دردهای روان تنی، میگرن، اعتیاد، افسردگی و چاقی نشان میدهند. تا زمانی که نتوانیم مقاومت ناخودآگاه را کاهش دهیم، به موفقیت دست نخواهیم یافت. او چشم هایش را بست و به زمانی بازگشت که مادر بزرگش می گفت که اگر تو زیبا و خوش اندام باشی، مورد سوء استفاده مردهای اطراف خود قرار می گیری و او از کودکی با چنین باوری بزرگ شده بود. با تکنیک تغییر باور به وی کمک کردیم تا باور گذشته خود را تغییر دهد و باوری جدید را جایگزین کند.

او پس از چند هفته از کاهش وزن خود خبر داد و تصمیم گرفت ظاهری آراسته تری داشته باشد و خود را بیشتر دوست بدارد. در تمام کلاسهای کاهش وزن با چنین باورهایی روبرو میشویم و فرد را با جنبه های مختلف ذهن خود آشنا می کنیم. آنها پس از ریشه یابی باورهای منفی خود به صلح درونی میرسند و روند کاهش وزن بهتری را تجربه می کنند.

بهترین روش کاهش وزن چیست؟

قبل از اینکه به این سئوال پاسخ دهم، اجازه بدهید داستان یک معلم موفق پیانو را تعریف کنم که چگونه توانست به بهترین مربی موسیقی در تمام دنیا تبدیل شود. همانطور که میدانید یادگیری سازهایی مانند پیانو و ویلن نیاز به زمان زیادی دارد و توصیه میشود فرد از دوران کودکی و با اختصاص دادن زمان زیادی به آنها تسلط یابد. در این بین شانس افرادی که در بزرگسالی به چنین کاری می پردازند به مراتب کمتر خواهد بود. در این بین فردی توانست با ارائه یکسری دستورالعمل های خاص، پیانو را در کمترین زمان به شاگران خود یاد دهد. آیا میدانید راز او چه بود؟

این معلم زمان تبدیل شدن یک فرد معمولی به یک پیانیست در سطح جهانی را به 1 الی 2 سال کاهش داده است در حالی که میانگین مدت زمان رسیدن به چنین جایگاهی، حدود 12 سال میباشد. هنگامی که کارشناسان به روند تدریس پیانو توسط او دقت کردند، هیچ نکته جدیدی را نیافتند و در کمال تعجب دیدند که او همانند سایر مربیان پیانو تدریس می کند. اما تفاوت کوچکی که او داشت این بود که او یک برنامه هفتگی به شاگردان خود ارائه می کرد و از آنان می خواست تا قبل از هر جلسه آموزشی حتما آن کارها را انجام دهند.

شاید برای شما عجیب باشد که چه تکالیفی را به شاگردان خود میداد. بطور مثال در هفته اول از آنان می خواست تا میهمانی را ترتیب دهند و با اطرافیان و دوستان خود وقت بگذرانند. در هفته دوم از آنان می خواست تا با دوستانی که در سالهای گذشته دچار اختلاف شده اند قراری بگذارند و با آنها آشتی کنند. در هفته بعد به دامان طبیعت بروند و… شاید در نظر اول انجام چنین کارهایی بی معنی و غیر مهم باشد و اگر ما بجای چنین فردی بودیم، افراد را مجبور می کردیم تا با تمرین های شبانه روزی و طاقت فرسا به موفقیت دست یابند اما این کار نتیجه عکس خواهد داشت.

همین الگو در بسیاری از افرادی که خواهان کاهش وزن هستند نیز تکرار میشود و افراد فکر می کنند اگر رژیم سخت و طاقت فرسا داشته باشند، میتوانند به هدف خود برسند اما در زمان کوتاهی انرژی و انگیزه خود ار از دست می دهند. بهترین روش کاهش وزن روشی است که به شما ماهیگیری را یاد بدهد یعنی همان ابزار مورد نظر برای روبرو شدن با مشکلات.

دکمه بازگشت به بالا