عمومی

طرح جهش تولید مسکن؛ بارقه امید برای خانه دار شدن

طبق پایگاه داده دیباروز ،
مجتبی یوسفی ، نماینده مجلس و عضو دفتر مدنی ، خواستار رفع نقایص و کاستی های قوانین و برنامه های قبلی در زمینه مسکن که از ویژگی های طرح جهش تولید است ، تمام قسمت های این زمینه است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی مسکن باید به سه حوزه تأمین مالی ، ساخت و ساز ، یارانه و قیمت گذاری توجه داشته باشد ، اظهار داشت: لازم است پایه جدید مالیات یعنی بازار مسکن از دست دلالان خارج شود.

آل یوسیفی تهیه طرحی مانند “طرح جهش تولید مسکونی” را یک رویا در زمینه مسکن عنوان کرد و گفت: “این طرح از دو هفته قبل در دستور کار قرار گرفته است.”

آل یوسیفی گفت: “امروز ماده 17 این طرح ، 22 ماده در دفتر مدنی بررسی شد و این طرح روز دوشنبه در دستور کار قرار خواهد گرفت.”

وی افزود: “ما انتظار داشتیم كه در پایان این هفته ، طرح نهایی شود و طی مراحل قانونی به شورای نگهبان ارجاع شود.”
طرح جهشی برای تولید مسکن ؛  پرتویی از امید در خانه دار شدن
ال یوسفی با تشکر از وزیر فعلی راه و شهرسازی و همکارانش اظهار داشت: “در دوره قبلی این وزارتخانه ، 6 سال هیچ اقدام موثری انجام نشده بود و برنامه های ارائه شده نتیجه واقعی نداشتند. ورزش.”

وی افزود: “افزایش 500 درصدی قیمت مسکن و تمایل به خرید و حتی رهن بخش عمده ای از مردم به این معنی است که اقدام مناسبی در این زمینه انجام نشده است.”

یکی از اعضای دفتر مدنی همچنین با اعلام خبر تصویب افزایش وام در این طرح به 150 میلیون تومان ، از برنامه اقدام ملی در حال اجرا برای مسکن خبر داد.

آل یوسیفی با اشاره به اینکه 1200 میلیارد تومان از این تسهیلات در سال جاری پرداخت می شود ، افزود: “اینکه برخی می گویند سرمایه گذاری در مسکن پول خوبی ایجاد کرده و اثر تورمی دارد ، درست نیست. وقتی به این وضعیت می رسیم چگونه خواهد بود؟ بازار مسکن مورد نیاز مردم؟ “، به او می گوییم. اثر تورمی ، اما در مورد بازارهای سوداگرانه و سوداگرانه چنین نظری نداریم.

یکی از اعضای کمیته مدنی در شورا با اشاره به تولید 29 میلیون تن فولاد در کشور گفت: این در حالی است که حجم آهن مورد نیاز کشور 9 میلیون تن است و ما با همین وضعیت روبرو هستیم زمینه ساخت. “

وی افزود: “یکی از موارد طرح جهش تولید مسکن ، اجاره حرفه ای و حمایت صنعتی است و بر این اساس ما از ساخت جمعی حمایت می کنیم.”

طرح جهشی برای تولید مسکن ؛  درخشش امید در خانه دار شدن
در ادامه عنوان امشب ، محمود محمود زاده ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، از تلاش نمایندگان برای کمک به روند تولید مسکن قدردانی کرد. وی گفت: “ما از هر گامی که به تولید مسکن کمک کند استقبال می کنیم.”

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: “البته در این طرح جزئیاتی وجود دارد که باید بازنگری و تعریف شود.”

وی گفت: یکی از مشکلات عمده در این زمینه تولید مسکن متناسب با ظرفیت خانواده است.شاید تصور شود که در حال حاضر با مازاد واحدهای مسکونی به ازای هر خانوار روبرو هستیم اما واقعیت این است که شکاف بین استطاعت اقتصادی این است که خانوارهای قوی خانه های زیادی خریداری می کنند و امیدوارم که این امر کمک کند. این قانون جدید این شکاف را کاهش می دهد

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم رفع نقاط ضعف در قوانین قبلی در طرح جدید ، از برنامه اقدام ملی مسکن دفاع کرد و افزود: وی از بین کار نکردن یا اجرای برنامه حداقل برای طبقه متوسط ​​یکی را انتخاب کرد . .

محمود زاده افزود: “برنامه اقدام ملی به گونه ای نوشته شده است که حتی در شرایط دشوار اقتصادی کنونی ، بیش از نیم میلیون واحد مسکونی بر اساس آن ساخته شده است.”

و وی فراهم آوردن بسترهای لازم برای صنعتی سازی را ضروری دانست و گفت: اگر پایه های لازم موجود باشد ، دیگر نیازی نیست که ما از تولید کننده جامع بخواهیم به این حوزه روی بیاورد.
طرح جهشی برای تولید مسکن ؛  درخشش امید در خانه دار شدن
در ادامه این مصاحبه تلویزیونی ، مهدی روانشانیا ، کارشناس بازار مسکن با اشاره به فاصله قدرت خرید مردم با قیمت مسکن ، گفت: “موضوعی که در طرح جهش تولید مسکن مورد توجه قرار گرفته است ، بالا بردن سطح تولید مسکن به سطح سالانه مورد نیاز. “

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این پروژه به فناوری های جدید تولید علاقه مند باشد.

دکمه بازگشت به بالا