علمی و پزشکی

اجرای طرح واکسیناسیون خانه به خانه در گلستان/ پایش واکسیناسیون کارمندان در سامانه امید

دیباروز/ گلستان استاندار گلستان با اشاره به عدم مراجعه 25 تا 30 هزار خانوار برای دریافت واکسن کرونا، گفت: اجرای طرح واکسیناسیون خانه به خانه در استان ضروری است.

دکتر علی محمد زنگنه عصر امروز در جلسه هیات رئیسه استانداری برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا گفت: همه باید در مقابله جدی با این بیماری نقش داشته باشیم و به بهانه کاهش مرگ و میر از آن غافل نشویم. میزان: باید سعی کنیم سویه های جدید این بیماری را اطلاع رسانی و گزارش کنیم و خطرات شیوع آن باید خانه به خانه باشد تا مرکز به مرکز.

وی با بیان اینکه در برگزاری مسابقات ورزشی باید رعایت پروتکل های بهداشتی به طور کامل رعایت شود، افزود: لزوم رعایت نظم اجتماعی، فاصله گذاری، پرهیز از ازدحام و همراه داشتن کارت واکسیناسیون در روند برگزاری این مسابقات است.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه تاکنون بین 25 تا 30 هزار خانوار در گلستان که واجد شرایط بوده اند برای واکسیناسیون اقدام نکرده اند، گفت: درخواست ما از شهروندان عزیز این است که برای دریافت دوز دوم و تذکر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

زنگنا بر لزوم ایجاد ایمنی جامعه در برابر شیوع احتمالی میکرون تاکید کرد و گفت: شرکت مخابرات استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی امکان ارسال پیامک رایگان به مستحقان دریافت دوز دوم و سوم را فراهم کرد. علوم تا بتوانیم پیامک رایگان ارسال کنیم. می تواند اطلاعات جامعی در این زمینه ارائه دهد.

وی نظارت بر کارکنان ادارات و نهادها از طریق سامانه امید را ضروری دانست و ادامه داد: حراست دستگاه های اجرایی باید بر اجرای واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط کارکنان نظارت لازم را انجام دهند.

استاندار گلستان بر قدردانی از فعالان رسانه ای به ویژه خبرنگاران عزیز که در پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی عروقی همکاری بسیار خوبی با دولت داشتند، تاکید کرد و افزود: فعالان در سایر اقدامات نیز باید مورد تقدیر قرار گیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا