علمی و پزشکی

عمل جراحی لیزیک چشم بعد از رینوپلاستی شکستگی بینی

لیزیک نوعی جراحی لیزر است که می تواند طیف وسیعی از آستیگماتیسم ، کوته بینی یا کوته بینی را اصلاح کند. در این جراحی ، بعد از عمل ، بینایی فرد به طور واضح و کامل برمی گردد و ناراحتی های بعد از عمل تا حد زیادی کاهش می یابد.

در این فرایند حدود 160 میکرون از سطح فاصله دارد قرنیه توسط لیزر اکسایمر کنترل شده توسط رایانه برداشته شده و شکل می گیرد قرنیه با توجه به تعداد عینک انجام می شود.

بسیاری از افرادی که عینک می زنند با گذشت زمان از استفاده از عینک خسته شده اند و یا از ابتدا زحمت استفاده از عینک را ندارند ، این روش بهترین راه حل برای پاک کردن عینک از چشم آنها است و آنها می توانند با استفاده از عینک برای همیشه این کار را انجام دهند.

چرا عمل جراحی لیزیک چشم انجام می شود؟

در حقیقت ، نور باید به خوبی روی شبکیه شما متمرکز شود تا بتوانید همه چیز را به خوبی ببینید ، اما وقتی این اتفاق نمی افتد و نور به خوبی روی شبکیه شما متمرکز نشده است ، بینایی شما تار می شود و این یک نقص در علم پزشکی است. به اصطلاح انکسار گفته می شود.

جراحی چشم لیزیک

انواع اصلی عیب انکساری عبارتند از:

1- نزدیک بینی: این گروه از افراد خیلی خوب می توانند چیزهای نزدیک را ببینند ، اما دیدن چیزها و چیزها را از راه دور و دیدن چیزهایی که مشخص نیستند دشوار است.

2- دوربین: این گروه از افراد چیزهای نزدیک و تاری را می بینند اما مشکلی برای دیدن چیزها در فواصل زیاد و دیدن خوب آنها ندارند.

3- آستیگماتیسم (آستیگماتیسم): در این گروه از افراد ، همه اشیا and و اشکال تار به نظر می رسند

چه کسی نمی تواند تحت عمل جراحی لیزیک قرار گیرد؟

1- این عمل برای افراد زیر 18 سال مناسب نیست و این افراد نباید تحت عمل لیزیک قرار گیرند.

2- این روند برای زنان شیرده یا باردار مناسب نیست.

3- افرادی که از داروهای خاص استفاده می کنند کاندیداهای مناسبی برای این عمل نیستند.

4- افرادی که دارند قرنیه نازک یا ناهموار است و قابل انجام نیست.

5- افراد مبتلا به بیماری های چشمی مانند گلوکوم یا خشکی شدید چشم برای این عمل مناسب نیستند.

6- افرادی که از بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید ، لوپوس یا دیابت رنج می برند ، کاندیداهای مناسبی برای این عمل نیستند.

جراحی چشم لیزیک چه فوایدی دارد؟

1- سن این عمل بیش از 25 سال است و اکثر پزشکان این عمل را به بیماران خود توصیه می کنند.

2- این عمل درد بسیار کمی دارد و اگر از درد رنج می برید بعد از 24 ساعت از بین می رود.

3. در این فرآیند هیچ بخیه یا باند وجود ندارد.

4- مناسب افرادی که به عینک اهمیت نمی دهند و از آن خسته شده اند.

5- اگر بینایی فرد با افزایش سن تغییر کند ، پزشک می تواند به راحتی آن را اصلاح و درمان کند.

جراحی چشم لیزیک عوارض جانبی چه هستند؟

این جراحی مانند سایر جراحی ها دارای عوارض و خطرات است اما عوارض این عمل بسیار اندک است و آسیب زیادی نمی رساند.

سوزش و خشکی چشم ، حساسیت به نور طبیعی ، تاری دید ، کاهش قدرت بینایی ، دیدن هاله های اطراف تصاویر ، نوسانات بینایی ، مشکلات رانندگی در شب ، لکه های کوچک داخل چشم ، خاراندن چشم و … از عوارض آن است. روند کار به این صورت است که اینها همه علائم طبیعی هستند و بعد از سه تا شش ماه از بین می روند و دیگر نگران نباشید. اما اگر بعد از شش ماه هنوز این علائم را دارید ، بهتر است به متخصص خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید و مشکل خود را با او در میان بگذارید تا وی بتواند مشکل شما را حل کند و به شما کمک کند.

جراحی لیزیک چه مدت طول می کشد؟

مدت زمان جراحی چشم بسیار کوتاه است ، بین ده تا بیست دقیقه ، پس از این دوره عمل شما پایان می یابد.

پس از طی مراحل کاری حتماً شخصی را به همراه خود بیاورید تا به شما کمک کند و به شما در رسیدن به مقصد کمک کند.

بعد از عمل لیزیک چه اتفاقی می افتد؟

بعد از لیزیک ممکن است چشم های شما خشک و تحریک شده و چشم های شما ملتهب یا ملتهب شود ، بنابراین پزشک قطره های مختلفی را برای شما تجویز می کند تا دچار چنین مشکلی نشوید. استفاده از این قطره ها در زمان مناسب بسیار مهم است و باید از آنها در زمان مناسب استفاده شود.

هنگام استفاده از این قطره ها ، ممکن است فرد احساس سوزش یا تاری دید کند که این علائم طبیعی است ، اما اگر شخصی را آزار می دهد ، باید به پزشک مراجعه کند و از او کمک بگیرد. توجه داشته باشید که بدون مشورت با پزشک نباید کاری انجام دهید.

چشمان شما بعد از چند روز بهبود می یابد و دید شما بسیار خوب و واضح است.

بعد از لیزیک به مدت یک هفته صورت خود را دوش یا شستشو ندهید زیرا یک لنز جراحی در داخل چشم شما قرار گرفته و ممکن است با شستن صورت آسیب ببیند.

به مدت دو هفته از شنا و رفتن به آب گرم خودداری کنید زیرا ممکن است چشم شما آسیب ببیند.

بعد از عمل حدود یک هفته چشم های خود را در معرض نور قرار ندهید زیرا باعث تحریک و آسیب چشم شما می شود.

بینی شکسته

دلایل شکستگی بینی:

شایعترین آسیب استخوانی که در صورت رخ می دهد شکستگی بینی است. آسیب به بینی دشوار است ، اما تحقیقات نشان داده است که شایع ترین نوع شکستگی در صورت مربوط به بینی است که نیمی از شکستگی های صورت را تشکیل می دهد. شکستگی بینی به دلیل ضربه و ضربه به بینی است. در صورت شکستگی ، شکستگی بینی باید درمان شود. بسته به نوع آسیب ، بینی ممکن است برای درمان آن نیاز به جراحی داشته باشد یا نداشته باشد. جراحی بلافاصله پس از آسیب قابل انجام نیست ، به دلیل تورم و التهاب در بینی ، شکل واقعی آن کاملاً نامرئی است ، بنابراین ابتدا باید درمان اولیه بینی ، مانند توقف خونریزی ، و بعد از آن در حداقل سه مون برای جراحی بینی شکسته به دکتر مراجعه کرد.

درمان بینی شکسته

علائم شکستگی بینی:

برای اینکه بدانید بعد از عفونت بینی شکسته شده است ، باید علائم زیر را بدانید تا بتوانید شکستگی بینی را تشخیص دهید.

  • اگر شکستگی بینی ایجاد شود ، بر غضروف تأثیر می گذارد.
  • خون دماغ و تشکیل لخته در تیغه بینی.
  • مشکلات تنفسی و درد بینی.
  • رینیت در خارج و داخل بینی.
  • کبودی دور چشم.

اگر این علائم را مشاهده کردید ، باید به پزشک مراجعه کرده و به دنبال درمان شکستگی بینی باشید.

درمان بینی شکسته

زمان مراجعه به پزشک برای شکستگی بینی:

اولین اولویت در صورت شکستگی بینی مراجعه به پزشک است. اگر خونریزی از یک یا هر دو سوراخ بینی ظاهر شود و بعد از بیش از چند دقیقه ادامه یابد ، اگر پوست بینی پاره شده باشد ، سردرد شدید ، حالت تهوع ، درد و تورم بینی سه روز پس از حادثه در صورت عدم بهبود ، بهبود می یابد ، شکل بینی تغییر می کند و نفس کشیدن دشوار است آسیب دیدگی شدید است و نیاز به مراقبت پزشکی دارد. اگر در شکسته شدن یا نشدن بینی شک دارید ، برای معاینه به یک متخصص گوش ، حلق و بینی مراجعه کنید.

سه تا پنج روز پس از شکستگی بینی ، وقتی تورم بینی فروکش کرد ، باید به یک متخصص گوش ، حلق و بینی مراجعه کنید. مراقبت های اولیه برای شکستگی بینی نباید بیش از پنج روز باشد. اگر دیر مراجعه کنید و به پزشک مراجعه کنید و این تأخیر بیش از 7 تا 10 روز طول بکشد ، باعث ایجاد بینی در همان حالت شکستگی می شود.

درمان بینی شکسته

تشخیص شکستگی بینی:

گفتیم که اولین قدم در شکستگی بینی ، درمان شکستگی بینی است. وقتی به پزشک مراجعه می کنید ، موارد زیر را برای تشخیص انجام می دهند:

  • پزشک با وسیله خاصی بینی را از داخل و خارج معاینه می کند. شاید این نوع معاینه کمی دردناک باشد.
  • در شرایط خاص ، ممکن است از بینی نیز عکس گرفته شود.
  • اگر شکستگی بینی شدید باشد ، سی تی اسکن صورت مورد نیاز است.

ممکن است چند ماه قبل از جراحی طول بکشد جراحی زیبایی بینی برای بازیابی شکل خود به استراحت نیاز دارد. اگر بینی آسیب دیده را درمان نکنید ، بینی شما ناخوشایند و نامرتب به نظر می رسد و ممکن است در تنفس مشکل داشته باشید.

برای دریافت مشاوره رایگان از یکی از بهترین جراحان بینی در تهران به وب سایت مراجعه کنید کلینیک زیبایی نقاش صورت به https://clinicchehrenegar.ir مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا