علمی و پزشکی

عینکی برای ناشنوایان ! – دیباروز

ما قبلاً عینکی با دوربینی دیده‌ایم که به افراد نابینا می‌گوید به چه چیزی نگاه کنند. عینک جدید به نام “صدا” کمی با عینک های قدیمی متفاوت است زیرا دارای یک میکروفون است که متنی از آنچه دیگران می گویند را نمایش می دهد.

این عینک که در اسلوونی طراحی شده است در حال حاضر به عنوان نمونه اولیه عرضه می شود. این عینک که دارای یک میکروفون حذف نویز در جلو است، مجهز به نمایشگری مشابه عینک گوگل، ریزپردازنده اندروید، صفحه نمایش لمسی برای کنترل عملکرد و باتری لیتیوم پلیمری است. به طور پیش فرض دارای لنزهای شفاف است.

به گفته طراحان، فناوری Voicee می تواند گفتار فردی را که در حال صحبت است به کاربر در یک متن ارائه دهد.

این عینک بدون هیچ وسیله پشتیبانی دیگری کار می کند، برای یکی از پنج زبانی که تاکنون در نظر گرفته شده قابل تغییر است و گفته می شود کمتر از 100 گرم وزن دارند. گزارش ها نشان می دهد که یک بار شارژ باتری می تواند برای بیش از 24 ساعت استفاده کافی باشد.

Voicee اولین شرکتی نیست که چنین محصولی را ارائه می دهد. نمونه‌های دیگر شامل صفحه‌نمایش واقعیت افزوده LTCCS است که نتوانست به هدف بودجه خود دست یابد. مثال دیگر TranscribeGlass است که در حال حاضر در حال توسعه است. مثال سوم برنامه ای است که توسط Google Glass ارائه شده است. با این حال، بلندگو باید با گوشی هوشمند اندرویدی صحبت کند.

عینک های صوتی را می توان با حدود 540 دلار خریداری کرد، با توجه به اینکه آنها هنوز یک محصول تجاری کامل نیستند. اگر این عینک به تولید برسد، با قیمت 675 دلار عرضه می شود.

دکمه بازگشت به بالا