عمومی

پیرچشمی و درمان آن – دیباروز

نزدیک بینی یا پیری در افراد بالای 40 سال بخشی از روند طبیعی پیری است که به دلیل سخت شدن عدسی چشم و مشکلات سازگاری رخ می دهد. این اختلال پیشرونده است و با افزایش سن شدیدتر می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، دکتر رضا مرشاهی، متخصص چشم در یادداشتی در روزنامه نوشت. مربای مربا مردی 45 ساله با عجله وارد اتاق معاینه شد و گفت: آقای دکتر، مدتی است که نمی توانم از نزدیک ببینم، من استاد دانشگاه هستم، اما چندین بار درس خواندن برایم سخت بوده است. ماه ها. خوشبختانه هیچ سابقه ای وجود نداشت. بیماری خاص من و معاینه چشم طبیعی بود. فاصله بین آنها عالی بود، اما دیدن چیزهای نزدیک بسیار دشوار بود. به او توضیح دادم که او از کهولت سن رنج می برد، یک بیماری شایع. مشکل برای افراد بالای 40 سال. احتمالاً بهترین درمان برای شما استفاده از عینک مطالعه است. این عینک فقط برای کارهای نزدیک مانند مطالعه و کار با تلفن سفارشی شده است. پس از بحث در مورد درمان های دیگر، او تصمیم گرفت از همان عینک استفاده کند. .

اگر بالای 40 سال دارید و قادر به خواندن این متن هستید، احتمالا راهی برای غلبه بر پیرچشمی پیدا کرده اید. نزدیک بینی یا پیری در افراد بالای 40 سال بخشی از روند طبیعی پیری است که به دلیل سخت شدن عدسی چشم و مشکلات سازگاری رخ می دهد. این اختلال پیشرونده است و با افزایش سن شدیدتر می شود. در شروع پیرچشمی می توان با افزایش نور محیط و افزایش فاصله این مشکل را برطرف کرد اما به تدریج نیاز به درمان های بیشتری است.

رایج ترین روش درمان این مشکل استفاده از عینک تله فوتو است که هر چند سال یکبار باید تعداد آن ها را افزایش داد. سایر درمان ها شامل قرار دادن حلقه داخل قرنیه یا انجام لیزیک روی یک چشم برای بهبود دید نزدیک است. همچنین در مورد آب مروارید همزمان می توان از لنزهای جراحی داخل چشمی برای دید دور و نزدیک به طور همزمان استفاده کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا