علمی و پزشکی

کرونا همچنان درمان قطعی ندارد / استفاده از ماسک در دستور کار همه باشد

به گزارش شفاف ، صبح امروز ، جلسه کمیته ملی ملی کنترل کووید 19 ، با حضور دکتر. حمیدرضا جامویی ، دبیر کمیته علمی ملی کرونا و اعضای کمیته ، بیمارستان قلب شهید رجایی در تهران راه اندازی شد.

استفاده از ماسک در دستور کار همه است

در ابتدای این جلسه ، دکتر جلسات کمیته های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به روند خوب واکسیناسیون در کشور که هنوز ادامه دارد ، شاهد کاهش بستری شدن در بیمارستان ، تعداد بیماران در وضعیت بحرانی و مرگ و میر بیماران هستیم که این شاخص خوبی است ؛ اما اساتید کمیته به مردم توصیه می کند هنگام انجام واکسیناسیون و استفاده از ماسک در دستور کار دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند. “همه عزیزان.

دکتر اشاره کرد. جان بابایی به دستورالعمل های ملی درمان کرونا در بحث بیماران سرپایی و بستری: آنچه در بیماران سرپایی تأکید شده است نباید باشد. این بدان معناست که برخی از افراد به دلیل نگرانی های خود ممکن است کارهای تشخیصی غیر ضروری انجام دهند.

موارد سرپایی کرونا نیازی به درمان ندارند

و معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در درمانگاه های سرپایی نیازی به دارو نیست. مردم بدانند که نظر اساتید در کلینیک های سرپایی برای انجام سی تی اسکن و معاینات سنتی ضروری نیست و فقط رعایت دستورالعمل های بهداشتی کافی است.

رامیدسویر یک داروی بیمارستانی است

وی با اشاره به نحوه بستری شدن بیماران کرونری در بیمارستان ها خاطرنشان کرد: معمولاً طبق دستور ، در صورت لزوم در اورژانس بستری می شوند. در موارد بستری ، دوره درمان به خوبی مشخص شده است. نکته ای که در درمان بیماران در بیمارستان باید مورد توجه قرار گیرد این است که استفاده از داروهایی که به عنوان داروهای ضد کرونا شناخته می شوند به عنوان درمان محدود است و در برخی موارد اصلاً جایی در خانه ندارد. این دارو در بیمارستان ها دارویی است و در موارد کمی و بروز بیماری استفاده می شود.

کورتیکواستروئیدها باید به مدت محدود در بیمارستان ها تجویز شوند

جان پپی با تاکید بر اینکه استفاده از کورتیکواستروئیدها بسیار محدود است و در مطب ها و کلینیک ها جایی ندارد ، تصریح کرد: کورتیکواستروئیدها باید در بیمارستان ها و به مدت محدود تجویز شوند. در برخی موارد مشاهده شد عفونت های قارچی کشنده به دلیل استفاده بیش از حد از کورتیکواستروئیدها رخ می دهد ، بنابراین مردم باید از مصرف خودسرانه این داروها مراقب باشند و از پزشک تجویز نکنند.

اهمیت استفاده صحیح از اکسیژن در بیماران بستری

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه مهمترین کاری که برای بیمار در بیمارستان انجام می شود استفاده صحیح از اکسیژن است ، گفت: در واقع اولین نکته حمایت تنفسی است که پرستاران به بیماران ارائه می دهند. اکسیژن مناسب می تواند م effectiveثرترین درمان باشد و میزان مرگ و میر را به صفر برساند.

واکسیناسیون م effectiveثرترین درمان برای این بیماری است

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ، وی با اشاره به اینکه مسائل روانی از جمله مواردی است که بر کیفیت درمان بیماران تأثیر می گذارد ، گفت: مسائلی مانند سلامت روان و تغذیه مناسب باعث افزایش وضعیت و توانایی بیمار در طول رفتار.”

جان بابایی با اشاره به اینکه علاقه ویژه به کاهش مصرف داروها ، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و افزایش مصرف مایعات از جمله عناصری است که اعضای کمیته علمی بر آن تاکید کرده اند ، گفت: موثرترین درمان بیماری واکسن است زیرا این بیماری ویروسی است و درمان آن نامشخص است.

معاون وزیر بهداشت در پایان درباره کمبود بیماری عروق کرونا قلب در کشور توضیح داد: خوشبختانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو سعی کردند تمام داروهایی را که در درمان بیماری عروق کرونا قلب مثر است به بیماران ارائه دهند. از طریق تولید محلی. ما هیچ سابقه ای نداریم.

دکمه بازگشت به بالا