علمی و پزشکی

روند افزایشی کرونا تیم درمان را دچار فرسودگی می کند

آفتاب نیوز:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علی رضا زالی در مصاحبه تلویزیونی با اشاره به افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان به تاج در تهران اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته تعداد بیماران به 399 بیمار رسیده است.

وی افزود: در سه هفته گذشته بیشترین تعداد بیماران در بیمارستان با تاج در بخش مراقبت های ویژه به بیش از 122 نفر رسیده است.

رهبر تاج گذاری در منطقه پایتخت تهران خاطرنشان کرد: تعداد بیماران مبتلا به هاله که در بال های معمولی و خصوصی بستری شده اند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است: تعداد بیماران مرخص شده از بیمارستان های تهران طی 24 ساعت گذشته و در کل 470 نفر از بین رفته اند. و برای اولین بار تعداد افرادی که در بیمارستان بستری بودند از تعداد افراد مرخص شده از بیمارستان فراتر رفت.

الزالی با بیان اینکه علائم دستگاه تنفسی در بیماران قلبی قلب می تواند باعث شود بیمار بیشتر از سایر عوارض در بیمارستان بماند ، افزود: “الگوی مراجعان تاج گذاری در بیمارستان های تهران هنوز تب و تنگی نفس دارد.”

رهبر عملیات کورنا در تهران از ادامه خدمات و تلاش خود پرسنل پزشکی و درمانی برای معالجه بیماران مبتلا به تب شدید 19 خبر داد و تأیید کرد: تقریباً چهار ماه است که از شیوع بیماری همه گیر کورنا گذشته است و کادر پزشکی خدمات روزانه و شبانه ای خدمات محدودی دارند. آنها فردیت را ارائه می دهند.

وی با اشاره به آمادگی کامل بیمارستانها و مددجویان بهداشت و درمان برای ارائه خدمات به بیماران قلبی و عروق کرونا بیان کرد: “با وجود همه جوانب مثبت ، پتانسیلهای بالا و آمادگی تیم درمانی ، ممکن است با افزایش آمار بیماران تیم درمانی ، دچار خستگی شوند.”

دکتر زالی جدی ترین مداخله مسئولان در زمینه مدیریت پذیرش بیمارستان را ضروری دانست و گفت: با تغییرات آماری باید مطابق با درمان بیماری عروق کرونا تصمیمات جدید و لازم اتخاذ شود.

دکمه بازگشت به بالا