علمی و پزشکی

فوت ۲ بیمار کرونایی در خراسان رضوی/با این روند به‌ زودی وارد وضعیت قرمز می‌شویم

دیباروز/ خراسان رضوی رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در روز گذشته دو مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا داشتیم، گفت: اگر این روند در جهت افزایش بیماری کرونا ادامه یابد، به زودی از بین خواهد رفت. وضعیت زرد ویروس کرونا و وارد شدن به حالت قرمز، خواهیم بود.

دکتر محمد بهلاوان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، گفت: در روز گذشته 1112 نفر از مراکز جامع خدمات بهداشتی درمانی کرونا و اورژانس های منتخب بازدید کردند که نسبت به ده روز گذشته 2.5 برابر افزایش داشته است. .

وی با اشاره به رشد 50 درصدی پذیرش‌های جدید کرونا نسبت به ده روز گذشته، گفت: در روز گذشته 120 بیمار جدید در مراکز درمانی استانداری پذیرش شدند که از این تعداد 107 بیمار متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. همچنین 251 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد 210 نفر در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بودند.

پهلوان ادامه داد: 43 بیمار مبتلا به کرونا به بیمارستان بخش مراقبت ویژه استان منتقل شدند که 36 بیمار از دانشگاه علوم پزشکی مشهد بودند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تایید افزایش خطر شیوع ویروس کرونا در بین شهروندان، تاکید کرد: عموم مردم باید واکسیناسیون را تکمیل کرده و تدابیر لازم را برای دریافت تذکرات اتخاذ کنند. در اسرع وقت دوز مصرف کنید. همچنین با رعایت نکات بهداشتی، پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از شیوع این بیماری جلوگیری می کند. در حال حاضر مراکز واکسیناسیون از نظر موجودی واکسن وضعیت بسیار خوبی دارند و انواع واکسن ها در این مراکز موجود است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا