علمی و پزشکی

شرایط گیلان متاسفانه خوب نیست/بستری حدود ۹٠٠ بیمار کرونایی در گیلان

دیباروز / گیلان معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت قرمز در استان گیلان گفت: متاسفانه وضعیت گیلان خوب نیست ، در حال حاضر حدود 900 بیمار در بیمارستان های گیلان بستری می شوند که امیدواریم این روند متوقف شود در اسرع وقت.”

امروز ، دکتر قاسم جان بابایی ، طی یک سفر یک روزه به استان گیلان ، در مرکز آموزشی درمانی الرضی رشت (مرکز کرونا) حضور یافت و روند ارائه خدمات پزشکی و پرونده 19 بیمار بستری شده را بررسی کرد. این مرکز

در حاشیه این بازدید ، معاون وزیر بهداشت با اشاره به طرح رنگی استانی در بحران کرونا گفت: “همه باید برای تغییر طرح رنگ شهر تلاش کنند.” زیرا وزارت بهداشت به تنهایی قادر به مقابله با این بیماری نیست. وظیفه اصلی وزارت بهداشت در حال حاضر بهبود ظرفیت بستر مراقبت های ویژه بیمارستان و سیستم اکسیژن رسانی برای بیماران کرونا ویروس است.

وی با بیان اینکه برای برون رفت از شرایط فعلی ، حمایت از افراد نقش موثری در نظارت بر اقدامات بهداشتی دارد ، افزود: “بیشتر کسانی که از کوید 19 رنج می برند یا به دلیل شرکت در مهمانی های تعطیلات و ملاقات های خانوادگی یا استفاده از مسافران برای تعطیلات هستند. رستوران وجود داشت.

جان بابایی با اشاره به وضعیت قرمز در استان گیلان اظهار داشت: متاسفانه وضعیت گیلان خوب نیست در حال حاضر حدود نهصد بیمار در بیمارستان های گیلان بستری می شوند و امیدواریم هرچه سریعتر این روند متوقف شود ”

وی افزود: “مقامات بهداشتی همچنین سعی دارند با افزایش ظرفیت تختخواب و تهیه تجهیزات لازم ، بتوانند خدمات درمانی مناسب را به مردم ارائه دهند.”

جان بابایی با ابراز خرسندی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مدیریت بحران کرونا در مراکز درمانی ، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمادگی کامل برای ارائه خدمات پزشکی را دارد و تمام زیرساخت ها را برای کنترل تاج آماده کرده است. بار. “نگران نباشید.

وی تأکید کرد: تعطیلی مغازه ها ، بستن سالن ها ، رستوران ها و … مشکلی را حل نمی کند. اما همانطور که در اجلاس های قبلی با مشارکت خوب مردم توانستیم بحران کرونا را مدیریت کنیم ، اکنون نیز برای مردم بسیار مهم است که برای بیرون آمدن از وضعیت قرمز و شکستن این موج ، هرچه بیشتر بیرون بیایند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در صورت افزایش تعداد بیماران و یا فوت ها ، توسعه زیرساخت ها یا مرگ و میرها قابل جبران نیست ، اظهار امیدواری کرد با حمایت مردم و در نظر گرفتن توصیه های بهداشتی ، بتوانیم این روند را در اسرع وقت در استان گیلان تسریع کنید ، و در کشور جهت خود را تغییر دهید و شاهد کاهش بیماران بستری و بار بیماری باشید

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا