عمومی

استان گیلان تنها چهار گام دیگر تا کاملا قرمز شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، آپتین حیدرزاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلامیه وزارت بهداشت در مورد آخرین طرح رنگی برای شهرهای کشور اظهار داشت: متأسفانه همانطور که انتظار می رفت اوضاع در استان گیلان از قبل دشوارتر شده است.

وی با بیان اینکه گیلان طی هشت ماه گذشته شهر سرخ نداشته است ، افزود: امروز تعداد شهرهای قرمز استان گیلان به 13 شهر رسیده است که این نشان از وضعیت بد استان دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: در حال حاضر شهرهای رشت ، سومه سارا ، فومن ، آستارا ، رودسر ، لنگرود ، رودبار ، اشرفیه ، لاهیجان ، تامپونبندرانزلی من نیستم و تاج قرمز ولتاژ.

وی با بیان اینکه استان گیلان شهری با وضعیت آب ندارد ، ادامه داد: چهار شهرستان سیاهکل ، رضوانشهر ، دیافراگم رنگ آن نیز نارنجی است اما آمارها نشان می دهد که این شهرها احتمالاً طی روزهای آینده قرمز می شوند.

حیدر زاده رعایت دستور را کاهش داد کار سلام بهداشت ، حضور مسافران ، مراسم عزاداری و عروسی جمع شدن ها و ترافیک غیرضروری به عنوان یکی از مهمترین عوامل افزایش آمار کرونا در استان گیلان اعلام شد.

وی گفت: “متأسفانه در حال حاضر 641 بیمار کرون در بیمارستان های گیلان بستری هستند. اکنون بیش از 90 بیمار در بخش مراقبت های ویژه به شدت بستری هستند.”

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأکید کرد: تنها راه مقابله و کنترل ویروس کرونا پیروی از دستورالعمل ها است کار ها و از حضور در آن خودداری شود جمع شدن ها و ترافیک غیرضروری.

وی همچنین به بازگشت محدودیت های کرونا به استان گیلان اشاره کرد و گفت: ستاد مرکزی دولت کرونا و اقدامات متقابل در حال تعطیلی دفاتر ، اماکن ورزشی و بازارها برای کنترل ویروس کرونا است که اعلام خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا