عمومی

صنعت گیلان چشم انتظار معجزه در سفر دولت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استانی: پانزدهمین دوره قرعه کشی پرواز استانی رئیس جمهور و هیئت دولت استان گیلان نام گرفت و این منطقه در حال آماده سازی برای دریافت هیئت دولت است. خبرگزاری آنلاین در استان گیلان در روزهای اخیر با انتشار گزارش هایی تلاش کرده است تا توجه هیات وزیران را به مطالبات مردم در حوزه های مختلف جلب کند.

اگرچه گیلان به عنوان استانی کشاورزی و توریستی شناخته می شود، اما نباید از پتانسیل ها و قابلیت های صنعت در این استان غافل شد. این استان همواره خاستگاه صنایع مادر و تاثیرگذار در کشور و صنایع ریشه دار فعال در این استان بوده است، اما به تدریج با سوء مدیریت و بی وجدان کاری و همچنین عدم اراده جهادی برخی از مسئولان به خصوص در حوزه صنعت باعث شد تا جایگاه این صنعت در استان کم رنگ شود.

مسئولان استان به ویژه در دهه گذشته جسارت و انگیزه چندانی برای حفظ صنایع و احیای واحدهای منفی از خود نشان ندادند و صنعت و تولید در این استان سرکوب شد و موج عظیمی از بیکاری و مهاجرت را به وجود آورد.

صنعت گیلان در سفر دولت منتظر معجزه است

سرمایه گذاران را با اوراق اداری سرگرم نکنید

عدم حمایت از تولید و تولیدکنندگان استان از گنج کاذب گیلان باعث بی رغبتی سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این استان شده است. مدیرانی که باید فرش قرمز را برای سرمایه‌گذاران پهن می‌کردند، یا با چسبیدن به میزها و صندلی‌هایشان، یا آنقدر با اوراق اداری از سرمایه‌گذاران سرگرم می‌کردند که دیگر هیچ انگیزه و نیرویی برای فعالیت تولیدی در شهرستان وجود نداشت.

بی تدبیری اداری در استان گیلان باعث شده است که سرمایه گذاران علاقمند به تولید و اشتغال زایی بیشتر وقت خود را در راهروهای اداری بگذرانند و این نگاه غیرمسئولانه که با لیست های رهبری در حوزه حمایت از تولید، تولید و صنعت گیلان کاملاً ناسازگار است.

خاک مرده بر صنعت گیلان

اگر سفری کوتاه به نقاط مختلف استان گیلان داشته باشید، می بینید که صنایع بزرگ گیلان کرکره های خود را پایین کشیده اند و خاک مرده ای را روی آن ها پراکنده کرده اند، صنایعی مانند کاشی. گیلانکفش و چرم کمد، رشت الکتریک، ایران پوپلین، صنایع رنگ، معدن سینگرود بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ گیلان به دلیل برخی بدبختی ها و ظلم ها و سوء مدیریت ها روز بدی را سپری می کردند.

همانطور که آمار نشان می دهد بیش از 50 تا 60 درصد صنایع گیلان تعطیل و نیمه تعطیل هستند بیش از 50 تا 60 درصد صنایع گیلان تعطیل و نیمه تعطیل هستند و اگر این آمار درست باشد باید به زبان ساده‌تر گفت که به آن صنعت و تولید گیلان می‌گویند.

اما نباید ناامیدانه به این موضوع نگاه کرد، درست است که وضعیت صنعت استان گیلان در برخی بخش‌ها رضایت‌بخش است، اما در بسیاری از موارد مانند صنعت سلولزی، داروسازی و حتی صنعت سیمان گیلان حرف‌های زیادی می‌توان زد.

ورود قاطع قوه قضائیه به کارخانه های تعطیل و سوال برانگیز گیلان مانند صنعت پوشاک، بارقه امیدی را در دل مردم استان به وجود آورد که این زنجیره با کمک دولت و مجلس شکل جدی تری به خود بگیرد. تحریم باید در نظر گرفته شود.

صنعت گیلان در سفر دولت منتظر معجزه است

اراده جهادی قوی در عرصه تولید و صنعت در استان وجود ندارد

«غفار علیزاده» یکی از فعالان صنعتی گیلان در گفتگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به دغدغه های مهم در حوزه تولید و صنعت در استان اظهار داشت: مهم ترین چیزی که صنعت و تولید گیلان را به خود مشغول کرده بی میلی مسئولان و بی مهری هاست. از نظر تولید

وی سلیقه محوری را یکی دیگر از چالش های تولید عنوان کرد و افزود: متولیان امر تولید نگاه سلیقه ای خوبی به تولید دارند و مسائل را با تخصص و دانش بررسی نمی کنند.

این فعال صنعتی گیلانی است با اشاره به اینکه بیشتر وقت صاحبان صنایع و تولید در راهروهای ادارات و سازمان ها می گذرد. صاحبان صنعت و تولید بیشتر وقت خود را در راهروهای ادارات و سازمان ها می گذرانندوی گفت: توانمندی های ارزشمندی در حوزه تولید و صنعت گیلان وجود دارد که مغفول مانده و یا به دلیل بروکراسی های شدید اداری، سوء مدیریت، عدم دلسوزی و نظر کارشناسی از ادامه فعالیت بازمانده است.

علیزاده کار را آسان می کند یونانی وی در امور اداری و صدور مجوز مهمترین الزام تولیدکنندگان را ضروری دانست و گفت: باید شرایط پرداخت بیمه، مالیات و دارایی برای صاحبان صنایع فراهم شود و مانعی برای تولید ایجاد نشود. .

وی همچنین گفت: اراده جهادی قوی در حوزه تولید و صنعت در استانداری وجود ندارد و یا اگر وجود داشته باشد بسیار ضعیف و ضعیف است و برای ظرفیت صنعتی و عظیم تولیدی گیلان کافی نیست.

برخی از همین بانک ها در حال تعطیلی صنایع هستند

احمد پیرزاده یکی دیگر از فعالان صنعتی گیلان در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: صنعت و تولید گیلان در آشفتگی عجیبی به سر می برد و به دلیل عدم حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان، هیچکس حاضر به سرمایه گذاری در این استان نیست.

وی عدم تعامل بانک ها با واحدهای تولیدی را یکی از چالش های مهم تولید دانست و افزود: در بسیاری از موارد خود بانک ها عامل ورشکستگی، تعطیلی صنایع و جلوگیری از پیدایش تولید هستند که اگر این اقدام نیز انجام شود. تغییر نمی کند، هیچ اتفاق مثبتی برای تولید رخ نخواهد داد.”

این فعال صنعتی گیلانی با اشاره به اینکه صنعت و تولید مردمی دلسوز و دلسوز می خواست، گفت: زمانی که مدیران بانک ها و برخی مسئولان به فکر صنعت، تولید و تولید بودند. به صورت محوری نه آنگونه که ما انتظار جهش در تولید را داریم.

پیرزاده افزود: گیلان با توجه به توانمندی هایی که در بخش های مختلف دارد، اگر با تفکر جهادی و انقلابی مدیریت شود بسیاری از چالش ها و مسائل برطرف می شود.

مردم گیلان منتظر معجزه شورای دولت در حوزه صنعت و تولید هستند چرا که تولید مشکل اصلی گیلان و کشور است با حل مشکل تولید و اشتغال بسیاری از بن بست ها باز می شود.

دکمه بازگشت به بالا