علمی و پزشکی

فائوچی: آمارهای آتی کرونا در آمریکا به واکسیناسیون بستگی دارد

دکتر آنتونی فائوچی ، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماریهای واگیر دار و اولین مشاور پزشکی رئیس جمهور آمریکا ، دیروز (یکشنبه) اعلام کرد که موارد ویروس کووید -19 ، بستری شدن و مرگ ناشی از این بیماری در ایالات متحده رو به کاهش است. ایالت ها. با توجه به تعداد زیاد افراد واکسینه نشده در این کشور ، هنوز هم می توان این آمار را افزایش داد.

به گزارش دیباروز ، دکتر فائوچی گفت: “اگر در کنترل شیوع کووید 19 موفق نشویم ، همواره خطر گسترش و گسترش حجم کافی از کروناویروس در محیط ما وجود دارد ، که مانعی برای محدود کردن شیوع کووید 19. وقوع این بیماری و زمان بروز آن ، با توجه به آنچه که قبلاً مشاهده کرده ایم و موج های قبلی شیوع کووید 19 ، خطر موج جدیدی از شیوع در ایالات متحده وجود دارد.

به گفته دانشگاه جان هاپکینز ، اگرچه میزان ابتلا به کووید 19 در ایالات متحده هنوز به طور متوسط ​​بیش از 85000 مورد در روز است ، اما در مقایسه با هفته های گذشته بیش از 8000 کاهش یافته است. میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز کاهش یافته است ، به طور متوسط ​​بیش از 200 مورد در روز ، نسبت به ابتدای این ماه.

با این حال ، نرخ پایین واکسیناسیون در این کشور همچنان تهدیدی برای کاهش مداوم آمار است.
بر اساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا (CDC) ، تا به امروز ، 57 درصد از کل جمعیت آمریکا در برابر کوید 19 واکسینه شده اند.

اگرچه کارشناسان بهداشتی ایالات متحده دقیقاً نمی دانند چند نفر باید برای کنترل شیوع کوید 19 در برابر این بیماری مصون باشند ، اما فائوچی گفت اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی ها باید واکسینه شوند. با این حال ، خبر خوب این است که فائوچی معتقد است کشور شاهد جهش دیگری در تعداد موارد Quid 19 نخواهد بود.

به گزارش دیباروز ، به نقل از CNN ، فائوچی همچنین اظهار داشت که میزان کاهش موارد کوئید 19 در ایالات متحده به میزان واکسیناسیون افراد بیشتری در آن کشور بستگی دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا